دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

کلمات تاثیر گذار در فروش

کلمات قدرتمندترین چیزی هستند که ما انسان‌ها در اختیار داریم، ابزاری که می‌تواند بسازد یا ویران کند. برای درک این جمله نیازی نیست روان‌شناس یا سخنران باشیم، همه ما در زندگی شخصی و شغلی بارها تاثیرگذاری و قدرت کلمات را تجربه کرده‌ایم. اما به هر حال در برخی مشاغل مانند فروش، قدرت کلمات بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. همان‌طور که با یک جمله درست می‌توانید این اطمینان را به مشتری بدهید که باید از شما خرید کند، با یک جمله اشتباه هم می‌توانید کاری کنید که مشتری برود و پشت سرش را هم نگاه نکند. در این مطلب قصد داریم درباره کلمات تاثیرگذار در فروش و جملاتی که باید به کار ببرید تا مشتری تحت تاثیر قرار بگیرد و ترغیب شود صحبت کنیم. اگر می‌خواهید کلمات جادویی فروش را یاد بگیرید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
کلمات چگونه بر تصمیم مشتری تاثیر می‌گذارند؟
قبل از این که کلمات جادویی برای فروش را بررسی کنیم، ببینیم چطور و چرا کلمات می‌توانند تا این حد تاثیرگذار باشند. در واقع کلمات به طور مستقیم می‌توانند روی احساسات مشتری تاثیر بگذارند و به همین خاطر اهمیت زیادی دارند. کلمات تاثیرگذار در فروش با تحریک احساسات و عواطف مشتری باعث می‌شود مشتریان ناخودآگاه ترغیب به استفاده از محصولات/خدمات شما شوند. حقیقت این است که خیلی اوقات مشتریان بر اساس احساسات برای خرید محصول یا استفاده از خدماتی تصمیم می‌گیرند، نه بر اساس منطق و نیاز واقعی‌شان. بنابراین شما برای افزایش فروش و سودآوری باید بلد باشید که با چه کلمات و جملاتی مشتری را تحت تاثیر قرار دهید و حس اعتماد را در او بیدار کنید. البته احساسات مختلفی درگیر می‌شود و همیشه ایجاد احساسات مثبتی مثل اعتماد، همدلی و… جوابگو نیست، گاهی باید حس فوریت و ترس از دست دادن را در مشتری تحریک کنید.
بهترین کلمات و جمله های تاثیرگذار در فروش چیست؟
در ادامه جملات انگیزشی برای فروش بیشتر و کلمات تاثیر گذار در فروش را برایتان می‌آوریم تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط موثرتر و بهتری برقرار کنید.
با کلمات، مشتری را مدیون خود کنید
شاید در برداشت اول دید خوبی نسبت به این چیزی که گفتیم نداشته باشید، اما واقعیت این است که رابطه هر کسب‌وکاری با مشتریانش یک رابطه داد و ستدی محسوب می‌شود. شما مثلا هدیه یا تخفیف برای مشتری در نظر می‌گیرید یا این که به او مشاوره رایگان و محتوای اختصاصی می‌دهید، او هم خودش را به نوعی مدیون و ملزم می‌داند که از شما خرید کند. این شیوه که به مشتری لطف کنید تا او هم لطف شما را جبران کند هم در فروش اینترنتی و هم در فروش حضوری و حتی فروش تلفنی کاربرد دارد.
کلمات تاثیرگذار در فروش و جملاتی که پیشنهاد می‌کنیم به کار ببرید عبارت‌اند از:
  • ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم که …
  • چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟
  • برای مشتریان جدید مشاوره رایگان در نظر گرفته‌ایم.
  • قبل از خرید می‌توانید هر سوالی دارید از ما بپرسید و مشاوره رایگان بگیرید.
نشان دهید که تایید و اعتماد دیگران را دارید
شما وقتی قصد خرید دارید و می‌خواهید از محصولات/ خدمات جایی استفاده کنید در سایت یا شبکه‌های اجتماعی نظرات را می‌خوانید؟ از کسانی که قبلا از آن برند خرید کرده‌اند تحقیق می‌کنید و نظرشان را می‌پرسید؟ حتما بارها قبل از خرید این کار را انجام داده‌اید. همه ما وقتی می‌خواهیم سراغ برندی برویم برایمان مهم است که مشتریان قبلی آن محصول/ خدمات و کسانی که قبلا از آن استفاده کرده‌اند چه نظری دارند؛ بنابراین نظر و تایید دیگران می‌تواند در تصمیم‌گیری ما برای خرید بسیار موثر باشد. در این راستا به‌عنوان فروشنده/ مدیر مارکتینگ/ کپی رایتر و… باید در سایت و اینستاگرام خود جایی را برای نظرات مشتریان در نظر بگیرید. حتی می‌توانید با جملاتی مانند “مورداعتماد برندهای مطرح مثل …”، “تاییدشده توسط ….”، در لندینگ‌های فروش و جاهای مختلف در سایت و سوشال به برند خود نزد مشتریان اعتبار دهید.
اعتبار خود را با کلمات بیان کنید
یک حقیقتی وجود دارد که هر چه اعتبار شما بیش‌تر باشد، مشتریان هم راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و سراغتان می‌آیند. حالا چگونه این اعتبار را به مشتریان و مخاطبان خود نشان دهید؟ با استفاده صحیح از کلمات تاثیرگذار در فروش به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای مثال با صفات عالی از جمله “بهترین”، “برترین”، “جدیدترین”، “باسابقه‌ترین”، “تخصصی‌ترین” و… می‌توانید برند خود را در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار دهید و روی اعتبارتان تاکید کنید. البته عده‌ای معتقد هستند که صفت‌هایی که “ترین” دارند در حال حاضر چندان موثر نیستند؛ اما باور کنید هنوز هم چنین صفاتی تاثیر خود را به قدر کافی دارند و مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهند. کلمات موثر در فروش لزوما کلمات خاص و پیچیده‌ای نیستند، اما باید از آن‌ها در جا و موقعیت درستی استفاده کنید تا بیش‌ترین تاثیر را داشته باشند
به مشتری اطمینان بدهید
معمولا مشتریان برای خرید هر محصول یا خدماتی، اول کمی شک و تردید دارند و تصمیم‌گیری برایشان سخت است. شما اگر می‌خواهید بیش‌تر بفروشید و مشتری را جذب کنید، باید این تردیدها را از مشتری بگیرید و تصمیم‌گیری را برای او آسان کنید. با عبارات و کلمات تاثیرگذار در فروش مثل “تضمینی”، “ضمانت مرجوعی”، “ضمانت تعویض”، “پشتیبانی دائم” و… می‌توانید ترس مشتریان از ضرر و زیان را به حداقل برسانید و به آن‌ها این اطمینان را بدهید که اگر هم مشکلی پیش بیاید برای رفع مشکل آن‌ها اقدام می‌کنید. حتی این گزینه را هم دارید که خیلی مستقیم به مشتری بگویید می‌تواند با خیال راحت از شما خرید کند؛ برای مثال:
  • با خیال راحت بهترین محصولات پوستی را از ما بخر.
  • با سفارش به ما خیالتان از بابت محتوای باکیفیت راحت باشد.
  • سرمایه‌گذاری آسان و مطمئن با سامانه آگاه با دلیل مشتری را قانع کنید
بدیهی است که اگر می‌خواهید مشتری محصولات/ خدمات شما را بخرد باید با کلمات تاثیرگذار در فروش به او دلیل بدهید و قانعش کنید. وقتی به مشتریان دلیل بدهید، خیلی بیش‌تر احتمال دارد که به خواسته‌های شما عمل کنند، انگار که ذهنشان می‌پذیرد چیزی که می‌گویید منطقی است و راحت‌تر قبول می‌کنند. برای مثال برای مشتریان خود ایمیلی با این مضمون بفرستید که “در خبرنامه ما عضو شو تا از آموزش‌های جدید باخبر بشی و چیزی رو از دست ندی” یا “اگه می‌خوای از آخرین اخبار تکنولوژی باخبر بشی حتما در خبرنامه ما عضو شو”
مثال دیگر این که اگر نرم‌افزاری دارید و می‌خواهید مشتری نسخه پولی آن را تهیه کند باید واضح و روشن به او توضیح بدهید که خرید نسخه پولی چه مزایایی برایش دارد، از چه امکانات بیش‌تری می‌تواند استفاده کند و… یا مثلا سایت متمم که جایی برای توسعه مهارت‌ها و یادگیری است، علاوه بر دوره‌های آموزشی همواره مقالات آموزشی مفید هم در سایت خود قرار می‌دهد، اما محدودیت دسترسی می‌گذارد و می‌گوید که برای دسترسی به درس‌ها و مطالب بیش‌تر باید اشتراک ویژه را فعال کنید.
حس فوریت به مشتریان بدهید
مشتریان وقتی کلمات تاثیرگذار در فروش و جملاتی مثل “تخفیف برای آخرین بار”، “تخفیف محدود”، “آخرین مهلت ثبت‌نام”، “همین حالا ثبت‌نام کنید” و… را می‌خوانند، به ناخودآگاهشان حس فوریت و تعجیل منتقل می‌شود و احتمال بیش‌تری دارد که از شما خرید کنند یا هر درخواست دیگری که از آن‌ها دارید به آن پاسخ مثبت بدهند. در مواقعی که مشتری حس کند چیزی کمیاب است و اگر استفاده نکند، از دستش می‌رود، بیش‌تر برای خرید ترغیب می‌شود. همچنین کلمه “فرصت” و جملات و عباراتی مثل “بهترین فرصت برای خرید…” و “آخرین فرصت استفاده از تخفیف تابستانی” نیز از جملات تاثیر گذار برای فروش بیش‌تر است؛ چرا که اصولا افراد دوست دارند از فرصت‌ها استفاده کنند.
راه‌های تاثیرگذاری بر مشتریان
شما به عنوان فروشنده به طرق مختلف می‌توانید بر مشتریان تاثیر بگذارید. اول از همه باید سعی کنید مشکل و نیاز مشتری را متوجه شوید. با خوب گوش دادن به حرف‌های مشتری می‌توانید نیازش را درک کنید. سپس راه‌حل مناسبی به او ارائه دهید تا مشکلش را حل کند. برای این منظور باید ارتباط خوبی با مشتری برقرار کرده و آن را تقویت کنید. در این حین باید تمرکزتان روی این باشد که چطور اعتماد مشتری را به خود جلب کنید و خودتان را متمایز از بقیه نشان دهید تا مشتری به شما اعتماد کرده و از شما خرید کند. در شکل زیر تاثیر عوامل مختلف بر تصمیم گیری مشتری را مشاهده می‌کنید.

مدرس فن بیان و گویندگی

تعریف فن بیان 
اگر بخواهیم یک تعریفی از فن بیان داشته باشیم باید بگوییم: فن بیان یعنی توانایی صحبت کردن. فن بیان یعنی اینکه بتوانید از تمام اجزای ارتباطی خود استفاده کنید و بهترین پیام را به مخاطبان تان ارسال کنید و دقیقاً آنچه مورد نیازتان است را دریافت کنید. یا در تعریفی دیگر فن بیان یعنی اینکه بدانیم که متناسب با موقعیت و مخاطبمان صحبت کنیم.
آموزش فن بیان
نکات مهم در فن بیان برای هر شخصی با توجه به هدفش، متفاوت است. مثلاً نکات فن بیان و تمرین‌های تقویت فن بیان برای کسی که می‌خواهد خودش را برای یک دفاع دانشجویی آماده کند، با کسی که می‌خواهد مدرس، بازیگر تئاتر و سینما و یا سخنران سمینار آموزشی باشد، متفاوت است. هم‌چنین کسی که مهارت فن بیان را برای مذاکره یا گفتگو با مشتریان می‌خواهد، نیاز‌ها و دغدغه‌های متفاوتی خواهد داشت و تمرین‌های متفاوتی را هم باید به‌کار بگیرد.
بهترین و معروفترین اساتید فن بیان و سخنرانی ایران
پیشتر اشاره کردیم که این حوزه در دهه ۹۰ به دلیل استقبال مردم و همچنین پولساز بودن و گسترش حوزه آموزش اساتید زیادی را به خود دید که در این قسمت به معرفی معروفترین‌های این حوزه می‌پردازیم.
محمد پیام بهرام پور
به جرأت می‌توان گفت که فن بیان، سخنرانی و مهارتهای ارتباطی در ایران مدیون اوست. محمد پیام بهرام‌پور که قطعا در حال حاظر بهترین استاد فن بیان و سخنرانی است متولد ۱۳۷۱ در تهران است. او در دوران دبیرستان به ستاره شناسی علاقه داشت و مدیر یک مجموعه ستاره شناسی بود و در ۱۷ سالگی دو کتاب هم نوشته بود.
محمد پیام بهرام‌پور در نوجوانی و جوانی به واسطه کارش آموزش‌های بازاریابی بسیاری دیده بود. در سال ۹۰ در رشته علوم تربیتی وارد دانشگاه شد و پیش از ورود به دانشگاه متاهل شده بود می دانست که برای خرج و مخارج زندگی و پولدار بودند باید ایده بسیار خوبی را داشته باشد.
محمد پیام بهرام پور پس از شرکت در سمیناری متوجه شد اساتید آموزشی در ایران ایرادهایی دارند و تصمیم گرفت به آموزش فن بیان بپردازد. تمامی این افکار باعث شد تا او وبسایت BAHRAMPOOR.COM را راه‌اندازی کند.در اولین دوره ۸ نفر شرکت کردند و به گفته خودش افتضاح بود. محمد پیام بهرام پور با ادامه دادن یادگیری هر روز بهتر شده و سمینار های چند هزار نفره برگزار می کند.
علیرضا سخنوران
یکی دیگر از بهترین و معروف ترین اساتید سخنرانی و فن بیان علیرضا سخنوران است. اگر او را از نزدیک دیده باشید آدمی تقریباً جدی است و اگر در کلیپ ها دیده باشید فکر می کنید او شوخ ترین مدرس ایران است. این استاد سخنرانی و فن بیان چندین دوره مسابقات سخنرانی و فن بیان را با حضور مهمانان ویژه در این حوزه برگزار کرده است.
علیرضا سخنوران گروه آموزشی خود را در سال ۸۶ با موضوع ارتباط موثر راه اندازی کرد سایت زین پس  است همچنین در سایت از این پس نیز دوره‌ها و پادکست‌های دانشجوهای او نیز وجود دارد. دوره های آموزشی سخنرانی جامع او مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.
فریبا علومی یزدی
بانوی سخنران که صدا و سیمای جذابی دارد و صاحب امتیاز سایت  ایران مجری و موسسه شهریاران سخن است.
فریبا علومی یزدی که از بهترین و معروف ترین اساتید سخنرانی و فن بیان است مجری بسیاری از بهترین و مهمترین همایش های کشور بوده است و تقریباً هر ساله مسابقه برترین مجری های کشور را برگزار می‌کند.
او به زبان های انگلیسی و عربی نیز مسلط است و در برخی همایش ها که با حضور افرادی از کشورهای دیگر برگزار می‌شود به چند زبان اجرا می‌کند. البته آشنایی او با شعر و ادب کهن فارسی ایرانی و مسائل انگیزشی هر مخاطبی را به وجد می آورد و حتی در یکی از مراسماتش که خیریه بود توانست یک میلیار تومان وجه نقد با لحن و کلامش برای آن موسسه جمع‌آوری کند.
فریبا علومی یزدی  معمولاً به دعوت سایر موسسات و دانشگاه‌ها دوره‌های سخنرانی را برگزار می‌کند. البته او بیشتر برای اجرای روی صحنه شاگردانش را تربیت می‌کند.
مهدی صادقلو
مهدی صادقلو که خود از شاگردان دوره مدرسه استادی محمد پیام بهرام پور است هم اکنون یکی از بهترین و معروف ترین اساتید سخنرانی و فن بیان است.مهدی صادقلو که در ابتدا کارمند بود و شخصیت درونگرایی داشت بر خلاف ذات خود انتخاب می‌کند که مدرس فن بیان شود.او پس از کسب مهارت و تلاش با جدایی از مجموعه بیشتر از یک سایت خود را به نامآموزش سخنرانی و فن بیان با مهدی صادقلو  راه‌اندازی کرده و تیمی به نام ۳ درصدی تشکیل داد.دوره های غیر حضوری فن بیان او از ۱۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است و دوره های بلندمدت سخنرانی او نیز بین ۱ تا ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.
بابک بهمن خواه
درباره بابک بهمن خواه در مقاله بهترین اساتید موفقیت در ایران صحبت کرده ایم. اما او را جز بهترین اساتید فن بیان و سخنرانی هم می توان آورد. او تا چند سال پیش دوره میکروفون طلایی را برگزار می کرده که بسیاری از شاگردانش در آن دوره برنده مسابقات سخنرانی کشوری که توسط علیرضا سخنوران برگزار میشده، شده اند.
بابک بهمن خواه هم اکنون نیز در دوره های VIP  خود بیشتر به مسائل فن بیان میپردازد و با تیم پشتیبانی بسیار قوی خود شاگردانی با اعتماد به نفس بالا برای سخنرانی تربیت میکند. دوره VIP  او بسته به حضوری یا آنلاین قیمتی بین 4 تا 7 میلیون تومان را دارد.
بهترین استاد فن بیان چه نکاتی را به هنرجوها می آموزد؟
اصلی ترین نکته ای که متاسفانه تعداد زیادی از هنرجوها از آن غفلت می‌کنند، این است که بهترین استاد فن بیان هم نمیتواند به هنرجوی تنبل چیزی بیاموزد. در واقع مدرس گویندگی و فن بیان فقط در ابتدای دفتر هنرجو سرمشق می‌نویسد و این هنرجو است که باید کل دفتر خود را پر کند. از نقش هنرجو که بگذریم باید به نکاتی اشاره کنیم که استاد موظف است در اختیار او بگذارد.
استاد خوب باید روی نکات اصلی فن بیان که نکاتی کاملا فنی هستند تمرکز کند نکات اصلی فن بیان نکاتی مانند تنفس، ریتم ، ملودی ، اکسان و .. هستند گاهی اوقات برخی افراد به اسم آموزش فن بیان مهارت های ارتباطی مثل ارتباط چشمی، غلبه بر ترس و … را به هنرجویان می آموزند گرچه نکات فوق مهم هستند اما جزو موارد اصلی فن بیان محسوب نمیشوند بهترین استاد فن بیان کسی است که اصلی ترین و کلیدی ترین نکات فنی را به هنرجویانش می آموزد.
آنچه درباره مدرس فن بیان و گویندگی گفتیم!

انتخاب بهترین استاد فن بیان نیاز به تحقیق دارد و به هیچ عنوان نباید سهل انگاری کنیم؛ چراکه با انتخاب اشتباه، هم زمان و هم هزینه ای که اختصاص داده ایم را از دست خواهیم داد و هیچ نتیجه ای برای ما نخواهد داشت. فن بیان مهارتی است که در موضوعات مختلفی کاربرد دارد از نقش فن بیان و بازاریابی گرفته تا بهبود روابط به کمک تقویت فن بیان! مسلما شناخت مناسب ما را در انتخاب مدرس گویندگی و فن بیان خوب یاری خواهد کرد. اگر شما هم اساتید خوبی در زمینه فن بیان سراغ دارید یا تجربه جالبی در ذهن شما هست که ممکن است به علاقمندان این حوزه کمک کند، از طریق بخش نظرات با ما و مخاطبان در میان بگذارید. بهترین ها را برای شما آرزومندیم!

فن بیان در مصاحبه استخدامی چگونه است

اولین برخوردها در هر جایی بسیار مهم است. مصاحبه استخدامی هم از این قائده مستنثنی نیست. شما باید بتوانید در برخورد اول تاثیر خوبی بر مصاحبه کننده بگذارید. در این مقاله از منتا شما با فن بیان در مصاحبه استخدامی آشنا می شوید.ابتدا سعی کنید به موقع به محل مصاحبه برسید و خود را وقت شناس نشان دهید. در طول مصاحبه سعی کنید مودب، وظیفه شناس و حرفه ای باشید. مصاحبه را با یک سلام شروع کنید.
نکات مهم فن بیان در مصاحبه استخدامی
رعایت نکات مهم فن بیان در مصاحبه استخدامی منجر به موفقیت و استخدام فرد می‌شود. تکنیک‌ها و نکات فن بیان بسیار راحت، آسان و کاربردی هستند و به تأثیرگذاری بیشتر کمک می‌کنند. تکنیک‌ها و نکات مهم فن بیان در مصاحبه شغلی عبارت‌اند از:
1. صحبت کردن به صورت شیوا و واضح
در مصاحبه استخدامی فرد ممکن است به دلیل اعتمادبه‌نفس پایین نتواند درست صحبت کند یا به دلیل اینکه روش و نحوه صحیح ادای کلمات را نمی‌داند، هنگام صحبت‌کردن به دلیل باز نشدن ماهیچه‌های دهان و فک به حد استاندارد، صحبت‌ها نامفهوم و ناقص خواهند بود. برای تأثیرگذاری بیشتر افراد باید در مصاحبه‌های شغلی و استخدامی به‌صورت شیوا و واضح صحبت کنند. برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله صفر تا صد فن بیان را مطالعه کنید.
2. رعایت احترام کلامی
جلسه مصاحبه استخدامی یک جلسه تقریباً رسمی است. هنگامی که برای انجام مصاحبه می‌روید باید احترام کلامی را رعایت کنید. احترام کلامی شامل خطاب‌کردن طرف مقابل با افعال جمع و استفاده از پیشوند آقا یا خانم قبل از صدا زدن فامیلی فرد مصاحبه‌کننده است. رعایت احترام کلامی تعیین‌کننده میزان شخصیت و ادب شما است که در تمام مصاحبه‌ها یک امر ضروری است.
3. شمرده شمرده ادا کردن کلمات
شمرده شمرده ادا کردن کلمات از تکنیک‌های فن بیان در مصاحبه استخدامی است. هنگامی که فرد تند صحبت می‌کند ناخودآگاه نحوه ادای کلمات در حین گفتگو تغییر می‌کنند و کلمات کامل ادا نمی‌شوند. این موارد بر روی فرد مصاحبه‌کننده تأثیر منفی دارد و احساس ناخوشایندی خواهد داشت. برای اینکه از مرحله مصاحبه سربلند و موفق بیرون بیایید قبل از جلسه یکبار همه چیز را با خود مرور کنید و در حین مصاحبه علاوه بر حفظ آرامش، شمرده و آرام صحبت کنید. آرامش کلام شما تأثیر مثبتی در فرد مصاحبه‌کننده دارد.
4. صحبت کردن به اندازه
یکی از نکات مهم فن بیان در مصاحبه استخدامی این است که فرد به‌اندازه صحبت کند. به‌اندازه صحبت‌کردن یعنی چه؟ منظور از به‌اندازه صحبت‌کردن این است که هنگام مصاحبه باتوجه‌به سؤال پرسیده شده صحبت کنید و جواب دهید؛ نه بیشتر و نه کمتر. مقدمه‌چینی نکنید؛ به حاشیه نپردازید و دقیق، اما کوتاه صحبت کنید که همگی نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن شما هستند. همچنین برای افراد مصاحبه‌کننده هم نکته و فاکتور مهمی است.
5. پرهیز از ادای جملات منفی در مصاحبه استخدامی
دررابطه‌با اهمیت فن بیان در مصاحبه استخدامی باید بگوییم که هنگام صحبت‌کردن حتماً به بار حسی کلمات توجه کنید. در جلسه مصاحبه تمام رفتارها، حرکات و صحبت‌کردن شما زیر ذره‌بین است و جهت فکری، تخصص و مهارت رفتاری شما بررسی می‌شود. به‌جای اینکه جملات منفی مانند هوا سرد است، مثبت باشید و به‌دوراز جملات منفی جلسه مصاحبه را شروع و در نهایت تمام کنید.
6. استفاده از الفاظ و اصطلاحات تخصصی
از تکنیک‌ها و نکات مهم فن بیان در مصاحبه استخدامی به استفاده از الفاظ و اصطلاحات تخصصی می‌رسیم. برای نشان‌دادن سابقه کاری و میزان مهارت خود از اصطلاحات تخصصی دررابطه‌با زمینه فعالیت و تخصص خود صحبت کنید.
7. پرسیدن سوال و داشتن صداقت
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است دررابطه‌با موضوعاتی که برایتان اهمیت دارد، سؤال کنید؛ مانند حیطه کاری، شرح وظایف و … . هنگام مصاحبه شغلی سعی کنید با صداقت تمام سؤالات را جواب دهید و صحبت کنید. دروغ گفتن باعث عدم تمرکز و به‌هم‌ریختن ذهن شما می‌شود و نمی‌توانید تأثیر لازم را داشته باشید.
نحوه حضور در مصاحبه استخدامی
رزومه خوب داشتن و فن بیان در مصاحبه استخدامی نقش کلیدی و مهمی دارند و در موفقیت فرد تأثیرگذار هستند. هنگام مصاحبه شغلی از زمان ورود تا خروج شما باید ثابت کنید که برای این موقعیت شغلی فرد مناسبی هستند. ظاهر و حرکات بدن هم در این موقعیت کمک‌کننده هستند. نحوه حضور در مصاحبه استخدامی باید به‌صورت زیر باشد:
1. سروقت و منظم باشید
برای حضور در جلسه سخنرانی حتماً به زمان توجه داشته باشید و سروقت حضور پیدا کنید. منظم بودن و سروقت حاضرشدن تأثیر مثبتی را در روند مصاحبه دارد. در غیر این صورت شما را فردی بی‌مسئولیت نشان می‌دهد.
2. ظاهر آراسته و مناسب
هنگام مصاحبه‌های استخدامی به‌ظاهر خود توجه داشته باشید. سعی کنید با ظاهری آراسته و مناسب به جلسه مصاحبه بروید. سعی کنید قبل از حضور نسبت به فرهنگ‌سازمانی آشنایی پیدا کنید و مناسب‌ترین لباس و ظاهر را انتخاب کنید. انتخاب لباس رسمی و استفاده از رنگ‌های خنثی مانند رنگ سورمه‌ای، خاکستری، طوسی و کرم قهوه‌ای برای مصاحبه‌های استخدامی مناسب هستند. اتو داشتن لباس‌ها و نداشتن زیورآلات زیاد همگی مواردی هستند که در آراستگی بیشتر شما تأثیر دارند.
3. همراه داشتن رزومه
داشتن یک رزومه مناسب در روز مصاحبه الزامی است. دقت کنید که بر روی رزومه آماده شده خود تسلط کافی داشته باشید. یکی از موارد مهم در کنار فن بیان در مصاحبه استخدامی آماده‌کردن رزومه کاری است که در قبولی در مصاحبه نقش مهمی دارد.
4. استفاده از تکنیک‌های زبان بدن
زبان بدن در مصاحبه‌های استخدامی گرفته تا جلسات سخنرانی یکی از تأثیرگذارترین فاکتورها بر طرف مقابل است. هنگام مصاحبه استخدامی لازم است بر تکنیک‌های زبان بدن و استفاده از آن‌ها تسلط داشته باشید. خم نبودن شانه‌ها، صاف نشستن و حرکات دستان شما مواردی هستند که علاوه بر نشان‌دادن اعتمادبه‌نفس شما، روی فرد مصاحبه‌کننده تأثیر زیادی دارند. ارتباط چشمی یکی از تکنیک‌هایی است که در زبان بدن می‌توانید استفاده کنید و در کنار فن بیان در مصاحبه استخدامی در موفقیت شما تأثیر زیادی دارد.
کلام آخر
در پایان، می‌توان گفت که مصاحبه کاری یک فرآیند مهم و حیاتی در جستجوی شغل است.
برای موفقیت در این فرآیند، نیاز است که به بهترین شکل ممکن خود را به نمایش بگذارید
با تقویت مهارت فن بیان در مصاحبه استخدامی، به مصاحبه‌کننده نشان دهید که چگونه می‌توانید در پست مورد نظر به عملکرد بالایی برسید.
استفاده از تکنیک‌های مختلف بیان و مهارت های ارتباطی، هم
می‌تواند در پاسخ به سؤالات دشوار کمک کننده باشد و پیچیده کمک تا به صورت کامل و منطقی به مصاحبه‌کننده پاسخ دهید.
استفاده از تکنیک های فن بیان مصاحبه استخدامی، نه تنها به شما در جستجوی شغل کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به شما در زندگی روزمره‌ی هم کمک کند و میتواند به شما در بهبود مهارت‌های ارتباطی و تعاملی کمک کند

چگونه گذاشتن پست در تیک تاک

اپلیکیشن(برنامه) تیک تاک چیست؟

تیک تاک ‌یک شبکه اجتماعی است که کشور چین خاستگاه اصلی آن محسوب می‌شود. کاربرد اصلی آن به‌‌اشتراک‌‌گذاشتن ویدئو است و از سال ۲۰۱۷ برای کاربران دو سیستم‌عامل اندروید و iOS توسعه داده شد. شرکتِ چینیByte Dance مالک این اپلیکیشن به شمار می‌آید و نسخه‌ی بین‌المللی اپلیکیشن‌ِ چینی Douyin محسوب می‌شود. محبوبیت تیک تاک در مقطعی، به شکل روزافزون افزایش پیدا کرد به نحوی که خیلی زود، تعداد دفعات دانلود آن از مرز 2 میلیارد هم عبور کرد. قابلیت‌های متنوعی مانند اضافه‌کردن فیلتر یا استیکر یا موسیقی در پس‌زمینه‌ی محتوا، استفاده از تیک تاک را برای مخاطبان بسیار لذت بخش کرده است.
در اپلیکیشن Tik Tok می‌توانید ویدئو‌های ۱۵ ثانیه‌ای تا ۱۰ دقیقه‌ای آپلود کرده و با دیگران به‌اشتراک بگذارید. برنامه تیک تاک مانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر از جمله اینستاگرام و فیسبوک، قابلیت‌هایی مثل فالو‌کردن، لایک‌کردن، کامنت‌گذاشتن و ... را دارد.
اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله "جالب ترین ترفند های تیک تاک" کمی در رابطه با برنامه TikTok صحبت کرده بودیم و لیستی از جالب ترین ترفند های این اپلیکیشن را برایتان ارائه کردیم. تیک تاک اپلیکیشنی شبیه به اینستاگرام است که کاربران در آن می‌توانند کلیپ های ویدیویی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و به تدریج فالوورهای خود را افزایش داده و در نتیجه شناخته‌شده‌تر شوند. این اپلیکیشن برای افراد عادی هم می‌تواند مکان مناسبی برای ارتباط برقرار کردن با دوستان و همچنین سپری کردن اوقات فراغت باشد. اما از آنجایی که Tik Tok تقریبا به تازگی در بین کاربران ایرانی محبوب شده شاید خیلی از افراد به طور دقیق با نحوه استفاده از این برنامه آشنا نباشند! از همین جهت تصمیم گرفتیم در این مقاله اختصاصی یک راهنمای جامع برای استفاده از برنامه TikTok ارائه کنیم و به آموزش کامل تیک تاک بپردازیم. اگر می‌خواهید به جمع کاربران این اپلیکیشن بپیوندید، این مقاله به عنوان یک راهنما می‌تواند به شما کمک کند. سعی می‌کنیم به مهمترین بخش ها و مواردی که باید به منظور کار کردن با برنامه TikTok با آن ها آشنا باشید اشاره نماییم و از ذکر موارد فرعی و موضوعاتی که در ابتدای کار با برنامه خیلی مورد نیاز نیستند خودداری کنیم. پس با ما همراه باشید تا چگونه پست گذاشتن در تیک تاک و با هم آموزش دیده و بتوانیم اجرا کنیم

دلیل محبوبیت روزافزون برنامه تیک تاک چیست؟

نکته‌ای که به محبوبیت برنامه تیک تاک بسیار کمک کرده است، مورد توجه قرار گرفتن این اپلیکیشن توسط نوجوانان و جوانان است و می‌توان آن را شبکه اجتماعی‌ای برای این گروه سنی دانست.
به گفته کارشناسان، یکی از عواملی که سبب شده تعداد فراوانی از نوجوانان و حتی گروه‌های سنی دیگر به عنوان یک کاربر فعال در شبکه اجتماعی تیک‌تاک، حضور داشته باشند، وجود صفحه‌ای در برنامه تیک‌تاک با عنوان For You است. این صفحه مانند یک تام لاین عمل می‌کند و کاربران می‌توانند از طریق آن محتواهای مورد علاقه خود را پیدا کنند. ضمن اینکه الگوریتم‌های مورد استفاده در اپلیکیشن TikTok که از آن برای پیدا کردن و جستجوی محتوای مورد علاقه کاربر استفاده می‌شود مبتنی بر تکنولوژی هوش مصنوعی طراحی شده که دقت بسیار بالایی هم دارد و همین مسئله باعث شده تا کاربران در مدت زمان بسیار کوتاهی به محتوای مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.
یکی دیگر از جذابیت‌های این اپلیکیشن این است که تمرکز اصلی خود را روی بهینه‌سازی محتواهایی که به کاربر نمایش داده می‌شود، قرار داده است؛ یعنی شما قادر هستید ساعت‌ها در تیک‌ تاک، دور بزنید و محتواهای مورد علاقه خود را ببینید؛ بدون آنکه نیاز به برقراری ارتباط با افرادی داشته باشید که آن‌ها را می‌شناسید.

1. تیک تاک را دانلود کنید و برای شروع کار در آن ثبت نام کنید

در گوشی آیفون به اپ استور یا در گوشی اندریود به گوگل پلی بروید و برنامه تیک تاک را از آنجا دانلود کنید. وقتی برنامه را باز می کنید، متوجه می شوید که خود برنامه تیک تاک مراحل ثبت نام را برای کاربران بسیار آسان طراحی کرده است. می توانید از طریق حساب کاری تان در فیس بوک، جیمیل یا توییتر خیلی سریع در تیک تاک ثبت نام کنید، یا اگر نمی خواهید از طریق این حساب های کاربری در تیک تاک ثبت نام کنید، یک نام کاربری و گذرواژه استاندارد برای خود بسازید.

2. پروفایل خود را راه اندازی و تنظیم کنید

پس از ورود به برنامه، فوراً به فید ویدیوها (اولین صفحه تیک تاک) منتقل می شوید. در مرحله سوم نحوه عملکرد این قسمت را به شما نشان می ‌دهم. اما قبل از هرچیزی روی آیکون سمت راست پایین صفحه که شبیه طرح کلی یک شخص است ضربه بزنید تا قسمت پروفایل را مشاهده و تغییراتی که می خواهید را اعمال کنید.بعد از اینکه به قسمت پروفایل خود رفتید، روی دکمه ویرایش پروفایل ضربه بزنید، سپس عکس یا فیلمی که می خواهید به عنوان پروفایل خود قرار دهید را انتخاب ÷اضافه کنید. اگر می خواهید پروفایلی که در سایر شبکه های اجتماعی تان دارید را در این برنامه نشان دهید، می توانید لینک صفحات یوتیوب و اینستاگرام خود را در این قسمت قرار دهید. اگر کسب و کاری دارید، این کار می تواند راهی مفید برای تبلیغ سایر پلتفرم های بصری شما باشد.بلک

3. دیدن ویدیوهای تیک تاک که در  فید یا صفحه اصلی برنامه اجرا می شوند

خب تا این مرحله، قسمت پروفایل را راه اندازی و تنظیم کرده اید، حالا روی اولین تب که فید یا  صفحه اصلی برنامه و نمایش ویدیو ها است، ضربه بزنید.این بخش مشابه همان فید در شبکه اجتماعی توییتر است، البته با این تفاوت که محتوای اصلی برنامه تیک تاک ویدیو و برنامه توییتر متن است. اگر وارد برنامه شدید اما دنبال کننده یا به اصطلاح فالوری ندارید، خود برنامه بصورت تصادفی ویدئوهای که محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند را در قسمت فید ویدیو ارسال خواهد کرد. وقتی افراد بیشتری را دنبال و با آنها به تعامل می پردازید، فید شما مطابق علایق شما شخصی تر می شود.

4. ویدئوهای تیک تاک را که از دیدن آنها لذت می برید را لایک کنید، نظرات خود را بنویسید یا با سایر افراد به اشتراک بگذارید

وقتی ویدیویی که دوست دارید را پیدا می کنید، می توانید روی آیکون قلب ضربه بزنید تا آن را لایک کنید یا در قسمت کامنت نظر خود را در مورد آن ویدیو بنویسید. برای اینکه ویدیو را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید، نمادارسال کردن(forward) که شبیه فلش نوک تیز است و در کنار آیکون کامنت قرار دارد را فشار دهید تا گزینه های اشتراک گذاری خود را ببینید. همه این نمادها در سمت راست ویدیو وجود دارند.

چگونه در تیک تاک چندین ویدیو را باهم بسازیم؟

  1. برای این کار کافی است در ابتدا روی علامت + در پایین صفحه ضربه بزنید.
  2. سپس باید روی آپلود در پایین صفحه سمت راست کلیک کرده و سپس فیلم‌ها را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید چند کلیپ اضافه کرده یا ترکیبی از عکس‌ و ویدیوها را نیز اضافه کنید!
  3. اکنون حداکثر تا 35 ویدیو انتخاب کرده و بارگذاری کنید.
  4. برای ادامه روی Next ضربه بزنید.
  5. با کلیک روی Adjust Clip، ویدیوهای خود را تغییر داده یا موسیقی و جلوه‌های صوتی مختلف را به آن اضافه کنید.
  6. در این بخش نیز، تیک تاک بر اساس محتوای ویدیو، موسیقی‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. اگر می‌خواهید از صدای ویدیوی اصلی استفاده کنید، می‌توانید روی پیش‌فرض ضربه بزنید.
  7. روی Next بزنید و سپس جلوه‌های ویدیویی، استیکر و متن‌های مختلفی را برای افزودن به آن انتخاب کنید.
  8. برای کم کردن نویز پس زمینه نیز می‌توانید روی Noise Reducer ضربه بزنید.
  9. همچنین می‌توان علاوه بر انتخاب یک صداگذاری، آن را روی صدای اصلی در کلیپ‌ ویدیویی قرار دهید.
  10. در آخر نیز زیرنویس و هشتگ را به ویدیوی خود اضافه کنید، سایر کاربران را تگ کرده و ویدیوی خلاقانه‌ای را با زدن روی دکمه Post در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.
  11. نکات مهمی که باید قبل از ایجاد اولین ویدیو در تیک تاک بدانید ساخت ویدیو در تیک تاک اصلا کار سختی نیست، همانطوری که در بالا نیز اشاره کردیم، در ابتدا برای ساخت ویدیو باید حساب کاربری ایجاد کنید. اما قبل از هر چیزی دانستن چندین نکته از اهمیت فراوانی برخوردار است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:برای ساخت ویدیو در تیک تاک می‌توانید از آهنگ‌های پرطرفدار که در فضای مجازی ترند می‌شوند، بهره ببرید. در حال حاضر، موسیقی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی افراد شده و بسیاری از کاربران نیز تنها با سرچ آهنگ، به ویدیوهای تیک تاک دست پیدا می‌کنند و کلیپ‌های جدید را می‌یابند. تطبیق آن با محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید. چند ثانیه اول ویدیو، مهمترین بخش آن است! طبق گزارشی که کارشناسان تیک تاک انجام دادند، 67 درصد از بهترین ویدیوها، تنها در 3 ثانیه اول کشف می‌شوند. هشتگ اضافه کنید. با افزودن هشتگ‌ها به ویدیوی خود می‌توانید مطمئن باشید که ویدیوی شما به تب Discover رفته و افراد زیادی از آن بازدید خواهند کرد. اگرچه یافتن هشتگ‌های پرطرفدار دشوارتر است، اما می‌توانید با کمی جستجو، آنها را بیابید. سعی کنید به صورت منظم ویدیو پست کنید، با این کار، ویدیوهای شما بیشتر دیده شده و علاقمندان زیادی از آن استقیال می‌کنند. یکی از مواردی که باید برای ساخت ویدیو در تیک تاک به آن توجه کنید این است که اگر تا 4 بار در روز ویدیو پست کنید، می‌توانید سلیقه مخاطبان خود را بهتر کشف کنید. همیشه سعی نکنید که بهترین ویدیو را بسازید، چون گاهی اوقات ویدیوهای ساده نیز توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهند کرد. تلاش کنید ویدیوهای خود را خیلی طولانی نسازید. چرا که ویدیوهای کوتاه طرفداران بیشتری دارند. اوایل سال 2022 بود که یک چالش هفت‌ ثانیه‌ای در تیک تاک ترند شد؛ این چالش موجب شد ویدیوهای بسیار کوتاه با متن‌های زیاد طرفداران زیادی پیدا کند. نکته مهمی که در این بخش باید به آن توجه کنید، این است که بهترین زمان برای یک ویدیوی تیک تاکی، 7 تا 15 ثانیه است. اگر بتوانید زبان انگلیسی را یاد گرفته و آن را بهبود ببخشید، خیلی راحت‌تر با سلیقه دیگر کاربران تعامل خواهید داشت و با دانستن اصطلاحات مختلف تیک تاکی، استقبال بیشتری از ویدیوهای شما نیز می‌شود.

تست گویندگی کتاب صوتی

نکته‌ای که بسیاری از گویندگان کتاب صوتی را نگران می‌کند، تست گویندگی کتاب صوتی‌ست. آیا در ایران پلتفرم معتبری برای انجام تست گویندگی کتاب‌های صوتی وجود دارد؟ بله!گروه دیجیتال مارکتینگ منتا یکی از شرکت‌های معتبر ایرانی‌ست که با اجرای تست‌های حرفه‌ای کتاب‌های صوتی، به شما اجازه می‌دهد تا جزئی از گویندگان تخصصی و برتر ایران شوید.

گویندگی کتاب دیگر صرفا یک رویای دیرین نخواهد بود. حتی اگر مبتدی باشید و صدایی مخملی و جذاب داشته باشید؛ که بتواند به شیوه‌ای درست و احساساتی لطیف، کلمات را به گوش شنوندگان برساند،منتا راهنمای شما به سوی بهتر شدن خواهد بود.

یکی از مزایای همکاری با این شرکت، این است که شما هم می‌توانید توشه‌ای از تجربه برای خود بیندوزید، و هم به عنوان یکی از گویندگان حرفه‌ای کشور شناخته شوید. همین الان و در همین لحظه رویای خود را به هدفی دست‌یافتنی تبدیل کنید. می‌توان به سمت قله میان‌بر زد، اگر دست راهنمای خود را محکم بگیرید!

صدایی گرم و جذاب دارم و دلم می‌خواهد با نوای صدای خود، به کلمات کتاب جان بدهم؛ اما...! بسیاری از کسانی‌که به فکر تولید کتاب صوتی می‌افتند، با این "اما" و "اگر"ها روبرو هستند. چالش‌هایی که در برابر تولید کتاب‌های صوتی وجود دارد، باعث می‌شود که بسیاری از گویندگان بالقوه‌ی کشور، نتوانند مسیری برای پیشرفت در این زمینه برای خود بیابند.
صدایی که شما در حنجره می‌پرورانید، همانند دانه‌ای‌ست که می‌توانید آن را به دل خاکی حاصل‌خیز بسپارید، یا با کاشتن آن در خاکی نامناسب، موجب خفگی و سکوت همیشگی آن گردید.
حال سوال این‌جاست که چگونه با تولید کتاب‌های صوتی، اقدام به ساخت محتوا و جان دادن به صدای خود کنم؟گروه منتا  در این زمینه آستین بالا زده، تا شما بتوانید بستری برای به چالش کشیدن خود در زمینه‌ی گویندگی کتاب‌های صوتی پیدا کنید؛ و هم صدای خود را پرورش دهید و هرروز از دیروزِ خود برتر و بهتر شوید. بعلاوه درآمدی قابل‌توجه هم در این زمینه کسب نمایید.
گویندگی کتاب صوتی در منزل برای علاقمندان به گویندگی یک شغل بسیار جذاب و لذت بخش است. افرادی که از مهارت و تخصص کافی برای گویندگی و تولید کتاب صوتی برخوردار هستند، با تولید کتاب صوتی می‌توانند درآمد بسیار خوبی کسب کنند. در حقیقت تولید کتاب صوتی یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های کسب درآمد از طریق گویندگی است.
ضمن این که مزایای بی‌شماری را به همراه دارد. برای گویندگی کتاب صوتی در منزل به کمترین سرمایه نیاز دارید. تنها لازم است تجهیزات اصلی و ضروری را تهیه کنید. در واقع هیچ نیازی به یک استودیوی بزرگ نخواهید داشت. ضمن این که می‌توانید در منزل کار کنید و استقلال شغلی داشته باشید. مرکز ایران تایپیست که یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده‌ی خدمات متعدد و با کیفیت گویندگی در کشور است، شرایط لازم را برای شروع کار شما در این زمینه را فراهم می‌آورد. ایران تایپیست از طریق همکاری با بهترین گویندگان کشور، با کمترین هزینه خدماتی بسیار عالی و با کیفیت را در این حیطه ارائه می‌دهد. گویندگان حرفه‌ای و با سابقه که مایل هستند با بهترین مراکز همکاری کنند، می‌توانند از طریق ایران تایپیست اقدام کنند.
برای شروع کار گویندگی کتاب صوتی ، تنها لازم است در آزمون استخدامی گویندگان گروه دیجیتال مارکتینگ منتا  شرکت کنید. برای شرکت در این آزمون، لازم نیست هزینه‌ای پرداخت کنید. تنها لازم است اطلاعات شخصی و مدارک مورد نیاز را ارائه داده  و در سایت mentaشرکت کنید. بازار کتاب‌های صوتی با سرعت زیادی در حال رشد و توسعه است. جمعیت بسیاری زیادی از مردم در سراسر جهان به جای خواندن کتاب از کتاب‌های صوتی استفاده می‌کنند. مردم در هنگام رانندگی، خرید در فروشگاه‌ها یا هر زمانی که فکرش را می‌کنید به کتاب‌های صوتی گوش می‌دهند.
محبوب ترین انواع گویندگی کتاب صوتی کدام است؟
شیوه‌ی روایت کتاب‌های صوتی با توجه به نوع متن و توانایی‌های اجرا توسط گوینده، می‌تواند متفاوت باشد. اجرای نمایشی و غیرنمایشی دو گونه‌ی اصلی در انواع گویندگی کتاب صوتی هستند که هر کدام مخاطبان و طرفداران خود را دارند. البته مهارت گوینده در اجرای کتاب به هر کدام از روش‌های یاد شده به علاوه‌ی تدوین و فضاسازی‌های صوتی از دیگر موارد مهم در اقبال از سوی مخاطبان است.
مهمترین نکات گویندگی کتاب صوتی که باید رعایت کنیم!
صدای خوب برای گویندگی، یک موهبت الهی است و انصافا امتیاز بزرگ و مهمی محسوب می شود؛ اما افراد زیادی هستند که با رعایت برخی نکات و انجام تمرین های صحیح و اصولی، زیر نظر اساتید مربوطه، صدای خود را تقویت کرده و کاملا آماده گویندگی در زمینه های مختلف می شوند. موضوع مهم دیگری که فارغ از کیفیت صدا، باید به آن توجه داشت، دانستن و رعایت برخی نکات است که برخی افراد اصلا به آن توجه ندارند و بعد از شروع کار، تازه با آن مسائل روبرو شده و تا حدودی دچار سردرگمی یا دلسردی می شوند.
مثلا برخی افراد وقتی به سراغ گویندگی کتاب صوتی می روند و قرار می شود در یک روز چیزی بین 5 تا 6 هزار کلمه را روخوانی کنند، حنجره آنها خسته شده و دیگر توان ادامه کار را ندارند. باید مانند هر مهارت دیگر، مهارت گویندگی را هم با تمرین‌های مخصوص پرورش داد تا از فشار زیاد به تار های صوتی جلوگیری شود . در همین راستا قبل از شروع به ضبط صدا، بهتر است به نکات گویندگی کتاب صوتی که در ادامه برای شما آورده‌ایم، توجه ویژه داشته باشید:
  1. برای حفظ رطوبت حنجره و جلوگیری از خشک شدن آن توصیه می گردد که لیوان آب ولرمی در کنار دستتان بگذارید تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید.
  2. بهتر است هر روز در ساعت مشخصی کار ضبط را انجام دهید. صدای آدم‌ها در ساعات مختلف روز فرق می‌کند.
  3. بعد از اینکه ضبط کتاب صوتی به پایان رسید، روی اصلاح و ادیت صدا وقت بگذارید تا همه چیز حرفه ای پیش برود و اگر خودتان توانایی اصلاح ندارید، حتما از یک فرد با تجربه کمک بگیرید.
  4. تجربه نشان می دهد که استفاده از  پمادهای لب، چون باعث نرمی لب ها می شود، تاثیر مثبتی روی ادا کردن کلمات دارد و کیفیت کار را بالاتر می برد.
  5. به کتاب های صوتی که توسط گوینده های حرفه ای تولید شده اند، گوش دهید تا نحوه ادا کردن کلمات یا مدیریت لحن را بهتر یاد بگیرید و در ناخودآگاه ذهن شما، این تجربیات ثبت شود. 
  6. کتابهای صوتی روز به روز محبوب‌تر می شوند و آینده بسیار روشنی پیش روی چنین محتواهایی است بنابراین در آینده تقاضای بیشتری برای گویندگی کتاب صوتی ایجاد خواهد شد. باید هوشمندانه عمل کنیم و از چنین فرصت طلایی، حداکثر استفاده را داشته باشیم. تبدیل شدن به گوینده موفق مستلزم کار سخت است؛ اما با عزم راسخ، این سخت کوشی نتیجه خواهد داد. اگر پس از تلاش زیاد، به بلوغ کاری در زمینه گویندگی رسیده باشید، ما در گروه دیجیتال مارکتینگ منتا، به دنبال استخدام گوینده هستیم تا میزبان صدای گرم شما باشیم. برای استخدام به سایت ما مراجعه کنید.