دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

جملاتی برای تمرین لحن

تمرین لحن در گویندگی 

قراره تو این مقاله درمورد لحن در گویندگی صحبت کنیم.پس همراهم باشید که قراره کلی مطالب کاربردی رو بهتون بگیم. خب! بریم سر اصل مطلب! لحن در گویندگی شامل این میشه که شما چطور یک جمله یا کلمه رو بیان میکنین تا مخاطبی که تنها راه ارتباطیش با شما، گوش هاشه، بهترین و مناسبترین دریافت رو داشته باشه. به طور مثال شما نباید متن سوالی رو با متن خبری مثل هم  بخونید. 

این تفاوت باید اون قدر در صدای شما مشهود باشه، که مخاطب با تمام وجود این تفاوت رو حس کنه و بتونه تصویرسازی مناسبی داشته باشه. بهترین تمرین برای لحن، اینه که سعی کنین یک متن ثابت رو، با لحن ها و حالت های مختلف بخونین. 

مثلا:  

جمله 1: من دیروز یک سر رفتم بیرون، اما هیچ خبری نبود. 

طبیعتا این جمله با توجه به جملات قبل و بعدش، لحن و حس و حال متفاوتی رو میطلبه. مثلا اگر جمله قبل این باشه: 

جمله2: من دیروز صداهای وحشتناکی رو از بیرون شنیدم. 

و بعد جمله اصلی بیاد، لحن ترسیده و وحشت زده به خودش میگیره. اما اگر همین جمله 2 ، یک جمله داخل نمایش رادیویی باشه و مثلا همکارتون اون رو بیان کنه، جمله 1، لحن بی تفاوت یا حتی گیج و گنگ به خودش میگیره. 

برای این‌که بتوانید لحن مناسب را تشخیص دهید و در مقابل نیز کنترلی روی احساسات و عواطف‌تان داشته باشید، حتما تمریناتی که در ادامه مطرح می‌کنیم را انجام دهید.در ادامه مطالب با جملاتی برای تمرین لحن درفن بیان آشنا میشوید 

1)بیان متفاوت یک جمله 

یکی از مهم‌ترین تمرینات این است که یک جمله را انتخاب کنید و آن را با لحن‌های مختلف و با صدای بلند تکرار کنید. با این تمرین به خوبی متوجه خواهید شد که آیا می‌توانید با لحن‌های مختلف صحبت کرده و احساسات خود را کنترل کنید یا نه. 

 2)تعریف داستان و قصه 

اگر بتوانید مهارت داستان‌گویی و قصه‌گویی را بیاموزید و از لحن‌های مختلف در صدای‌تان استفاده کنید، می‌توانید در استفاده از لحن‌های مختلف در موقعیت‌های مختلف موفق عمل کنید.برای افزایش این مهارت می‌توانید از کتاب‌های کودکان و نوجوانان استفاده کنید و در هنگام خواندن آن‌ها لحن صدای‌تان را تغییر دهید. این کتاب‌ها به شما کمک زیادی می‌کنند. 

3)لحن مناسب در فن بیان :شعرخوانی 

بدون شک شما نیز معتقد هستید که لحن مناسب در شعرخوانی باعث می‌شود تا مفهوم شعر قابل درک شود، به‌خصوص شعرهای قدیمی و کهن.  

به همین دلیل اگر بتوانید در شعرخوانی تبحر پیدا کنید در استفاده از لحن مناسب موفق خواهید بود.4)شرکت در سخنرانی 

سخنرانان حرفه‌ای و موفق به خوبی می‌دانند که باید در هر موقعیتی از چه لحنی در بیان‌شان استفاده کنند تا بتوانند هم سخنرانی را از یکنواختی خارج کنند و هم توجه مخاطب را به صحبت‌های خود جلب کنند. 

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در سخنرانی‌های افراد معروف شرکت کنید و اگر این امکان را ندارید، فایل‌های سخنرانی‌ها را دانلود کرده و تماشا کنید.  

سپس تصور کنید که قرار است در حضور عده‌ای سخنرانی کنید. در نتیجه متنی را آماده کنید و با تمرین کردن بیاموزید که باید هر کدام از جملات را با چه لحنی بیان کنید که تاثیرگذاری زیادی روی مخاطب داشته باشد. 

در حین تمرین نیز می‌توانید تصویر و یا صدای خود را ضبط کنید تا با دیدن و یا گوش دادن آن بتوانید به نقاط قوت و نقاط ضعف خود پی ببرید و آن‌ها را تا جایی اصلاح کنید که به لحن مناسب و دلخواه خود برسید.  

5)لحن در فن بیان :تعریف موضوع فیلم یا کتاب 

هر فیلمی که تماشا می‌کنید و هر کتابی که می‌خوانید را تعریف کنید. می‌توانید داستان فیلم و کتاب را برای دیگران تعریف کنید و یا از یک ضبط صوت استفاده کنید. سپس در حین بیان داستان فیلم یا کتاب سعی کنید از لحن‌های مختلف کمک بگیرید تا بتوانید جذاب‌تر و قابل فهم‌تر صحبت کنید. برای انجام این تمرین باید فیلم‌ها و کتاب‌هایی را در ژانرهای مختلف ببینید و بخوانید تا بتوانید از تمام لحن‌ها در حین تعریف کردن استفاده کنید.

6)تمرین در برابر آینه 

در مقابل آینه بایستید و احساسات مختلف را در چهره خود ظاهر کنید تا بتوانید حالات چهره‌تان را در هر احساسی که تجربه می‌کنید و در حین بیان هر لحنی بشناسید.می‌توانید تمرین اولی که بیان کرده‌یم، بیان یک جمله با لحن‌های مختلف را در مقابل آینه تمرین کنید تا بهتر بتوانید به حالات چهره خود پی ببرید. 

7)خواندن اخبار 

یکی دیگر از تمرین‌های موثر این است که سعی کنید مانند گوینده‌های خبر، اخبار بگویید. برای این تمرین به لحن گوینده‌های خبر توجه کنید. پیشنهاد می‌کنم یک فایل صوتی و یا ویدیویی از اخبار را تهیه کنید و آن را بارها و بارها بشنوید و ببنید. سپس هر چند دقیقه یک‌بار استپ بزنید و سعی کنید هر کلمه و جمله را مانند گوینده خبر تکرار کنید.

جملات سخت فن بیان 

لای رولت رنده‌ی لیمو رفته  

غولا رو، با قند گول می زنیم 

شیش سیخ کباب سیخی شیش هزار  

کارل و لرل کارها رو رله کردن 

دستم در دبه بود، دبه درش دستم بود  

این باد چه بد بادی بود که من باد به بدی این باد دگر باد ندیدم! 

سپر جلوی ماشین عقبی خورد به سپر عقب ماشین جلویی  

تاجر تو چه تجارت می کنی؟ تو را چه که من چه تجارت می‌کنم؟ 

دل به دلت دله این دله دل مرده بده بده دل که بد آورده  

سه دزد رفتن به بز دزدی ُ یه دزد یه بز دزدید ُ یه دزد دو بز دزدید 

سپر عقب ماشین جلویی زد به سپر جلو ماشین عقبی  

قصور عقل کجا و قیاس قامت عشق 

کشتم شپشِ شپش کشِ شش پا را 

 زیرۀ ریزه میزه، از زیر میز می‌ریزه 

 سرو چمان من چرا میل چمن نمی کند 

 سربازی سر سرسره بازی زد سر سربازی را شکست

از جملات تمرینی فن بیان چگونه استفاده کنیم؟ 

اکنون می‌خواهیم 4 مورد از بهترین زمان ها یا مکان هایی که می‌توانید از این جملات فن بیان استفاده کنید را برایتان نام ببریم. این زمان ها عبارتند از: 

برای سرگرمی و تقویت مهارت های کلامی خانواده استفاده کنید 

در زمان های مرده این جملات را تکرار کنید 

با این جملات مسابقه برگزار کنید! 

جلوی آینه جملات را تکرار کنید !

ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی

تعریف هوش مصنوعی در تیزرهای تبلیغاتی شامل استفاده از الگوریتم‌ها، مدل‌ها و تکنیک‌های هوش مصنوعی است که با تحلیل و فهم اطلاعات مرتبط با تبلیغات و داده‌های مشتریان، امکان ساخت تیزرهای تبلیغاتی با کیفیت بالا، شخصی‌سازی شده و تأثیرگذار را فراهم می‌کند.
با استفاده از هوش مصنوعی در تیزرهای تبلیغاتی، می‌توان الگوهای رفتاری مشتریان را تشخیص داده و با توجه به سلیقه و نیازهای هر کسب و کار، تجربه کاربری و نرخ تبدیل و فروش را بهبود بخشید.
البته می‌توان از ابزارهایی مثل میدجرنی و فایرفلای در طراحی وساخت موشن گرافیک  و انواع انیمیشن تبلیغاتی نیز استفاده کرد. اما موضوع این مقاله نه تنها درمورد طراحی انیمیشن و تصاویر، بلکه درمورد جمع‌آوری داده‌های کاربردی با استفاده از هوش مصنوعی است که کمک زیادی به تمام روند تبلیغات و بازاریابی شما می‌کند.
ساده‌ترین راه تبلیغ نویسی با هوش مصنوعی
یکی از ایده‌های بسیار خلاقانه و ساده برای تبلیغ نویسی با هوش مصنوعی آن است که بازی را برعکس کنید! هوش مصنوعی ChatGPT یک چت‌بات است؛ به این معنی که شما سوال یا درخواست خود را مطرح می‌کنید و هوش مصنوعی پاسخ می‌دهد. این روش برای تولید محتوا عالی است، ولی برای تبلیغ‌ نویسی خیلی خوب نیست. بیایید بازی را برعکس کنید؛ یعنی از هوش مصنوعی بخواهیم برای تولید متن تبلیغاتی مناسب، خودش از ما سوالاتی را بپرسد! ما فقط می‌گوییم چه تبلیغی را می‌خواهیم و درخواست می‌کنیم خودش سوالات لازم را برای ساختن متن تبلیغاتی مناسب از ما بپرسد.
در اینجا باید نسبت به معایب و مزایایی ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی آشنا شویم تا بهتر بتوانیم تجزیه و تحلیل کنیم .
اول مزایای ساخت تبلیغ با هوش مصنوعی 
شخصی‌سازی بیشتر
هوش مصنوعی به ما امکان رو میده تا تیزرهای تبلیغاتی رو براساس ترجیحات و نیازهای هر فرد شخصی‌سازی کنیم. این مزیت باعث افزایش ارتباط و تأثیرگذاری تبلیغات بر مخاطبان میشه.
بهبود تحلیل داده‌ها
هوش مصنوعی قادر هست به طور خودکار و دقیق داده‌های مشتریان رو تحلیل کرده و الگوهای رفتاری اونها رو شناسایی کنه. این امکان به ما کمک می‌کنه تا تیزرهای تبلیغاتی رو بر اساس این تحلیل‌ها بهینه‌سازی کنیم.
ارائه محتوای خلاقانه
در ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی این فناوری میتونه ایده‌های خلاقانه و نوآورانه رو در روند تولید تیزر ارائه کنه. با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، میشه محتواهای بیشتر و متنوع‌تری رو تولید کرد که باعث طراحی تیزر تبلیغاتی حلاقانه میشه که بهبود قابل توجهی در تجربه مشاهده کنندگان داره.
صرف%

تکنیک خودکار در فن بیان

فن بیان و سخنرانی چیزهایی نیستند که این روزها مد شده باشد!‌ برخلاف تصور بعضی‌ها که فکر می‌کنند چند سالی بیشتر نیست که آدم‌ها برای به کرسی نشاندن حرفشان خوب صحبت کردن را آموخته‌اند، اهمیت نفود کلام از همان روزهای اول که بشر به توانایی حرف زدن دست یافت، احساس شد.
هرچند سخنرانی به همان سرعت به مفهومی که امروز می‌شناسیم تبدیل نشد. اولین کتابی که با جزئیات درمورد سخنرانی و آموزش آن پرداخته است به ۴۵۰۰ سال پیش برمی‌گردد. البته بیشتر تکنیک‌هایی که امروزه درمورد هنر نفوذ کلام و قانع کردن دیگران می‌دانیم به ارسطو، فیلسوف یونانی قرن سوم پیش از میلاد برمی‌گردد. نکته‌ی جالب در آموزش‌های ارسطو این است که تاریخ انقضای آنها نگذشته است و سخنرانان معروفی مانند جان اف کندی و مارتین لوتر کینگ هم از تکنیک‌های مشابهی برای افزایش نفوذ کلام خود استفاده می‌کرده‌اند و این نکات هنوز هم این روزها کاربرد دارند و قدیمی نشده‌اند.
اما اصلا چرا باید نفوذ کلام بیاموزیم؟ حداقل به این ۳ دلیل هرکسی باید تا حدی با فنون سخنرانی و نفوذ کلام آشنایی داشته باشد:
  1. تقریبا هر کسی در زندگی‌اش در شرایطی قرار می‌گیرد که باید برای جمعی صحبت کند، بخواهد از عقایدش دفاع کند یا لازم باشد کسی را متقاعد کند. پس بهتر است خودمان را برای آن روز آماده کنیم.
  2. کارمندان با هر سمتی که داشته باشند، بر اساس توانایی سخنرانی در جمع و مهارت‌های ارتباطی به عنوان یکی از مهمترین مهارت‌هایی که باید کسب کنند رتبه بندی می‌شوند و پیشرفت می‌کنند.
  3. نفوذ کلام و توانایی متقاعد کردن دیگران با هر موقعیت اجتماعی که داشته باشید می‌تواند در کار شما، در زندگی‌تان یا حتی در دنیا تغییرات بزرگی ایجاد کند.
همه ی ما تا به‌حال با افرادی سَر  و  کار داشته ایم که صدای شان خیلی گوش خراش، نازک یا مصنوعی بوده است. صحبت کردن بعضی افراد آنقدر ناخوشآیند است که پیام گفته‌شده را کاملا خراب می کند. شما در چند قدم می توانید کیفیت، لحن، حالت بیان و صدای تان را بهتر کنید. فقط به دانستن چند فوت‌و‌فن ساده و تمرین آنها نیاز دارید. از فرصت استفاده کنید تا صدای تان، توانایی متقاعد کردن افراد و تعهدتان به متنی که می خوانید را تقویت کنید. این یعنی کسب‌وکار و میزان رضایت مشتری های‌تان ارتقا می یابد و خدمات شما را بیشتر به دیگران توصیه می کنند. حتی با اینکار می‌توانیدسخنرانی حیرت انگیزی داشته باشید. 
در مورد تکنیک های فن بیان و چگونه سخنران و گوینده خوبی باشیم صحبت کردیم ، در این مقاله فقط به یکی ازتکنیک های فن بیان میخواهیم بپردازیم و آن تکنیک خودکار در فن بیان است در موارد بیشتری برای آموزش و تمرین نیاز داشتید میتوانید به سایت ما سر بزنیدو یا اینجا کلیک کنید.
تمرین خودکار برای تقویت فن بیان و گویندگی 
تمرین خودکار یک تمرین عالی برای تقویت گویندگی و فن بیان است؛ چراکه باعث قوی شدن عضلات لب و دهان خواهد شد که نتیجه آن صحبت کردن به صورت گویاتر و قدرتمندتر خواهد بود. با انجام درست این تمرین، ماهیچه‌های فک شما قوی تر شده و به بهبود انرژی کلامی‌تان کمک زیادی می‌کند. برای انجام این تمرین، خودکاری را به صورت عرضی با دندان‌هایتان نگه دارید. حالا همه تلاش‌تان را به کار بگیرد که به هر صورت ممکن، شروع به صحبت کردن کنید. در حین صحبت کردن لب‌هایتان کاملاً باز و بسته شود و کلمات را به صورت واضح بیان نمایید.
نکات تمرین خودکار
در اجرای این تمرین کمی بیشتر از حالت معمول دهان خود را باز کنید و انرژی مصرف نمائید تا صدای شما واضح و رسا و خوانا شنیده شود.
اگر به ورزشکاران توجه کرده باشید آنها در تمرینات خود ممعمولا وزنه ای را به پشت پاهای خود متصل می کنند و راه می روند و می دوند و حرکات ورزشی را انجام می دهند.
آنها با این کار قصد افزایش قدرت بدنی خود را دارند تا بتوانند در میدان مسابقه ( که بدون وزنه هستند) بخوبی و قدرت مناسب حرکات لازم را اجرا نمایند.
تمرین خودکار هم چنین تاثیری را در بدن شما خواهد گذاشت و اگر این تمرین را بصورت مستمر در حدود ۴۰ روز انجام دهید اثرات ماندگار آن را در حنجره و صدای خود خواهید دید!

ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به مجموعه‌ای از تکنیک‌ها و روش‌هایی گفته می‌شود که به کامپیوترها امکان می‌دهد کارهایی را انجام دهند که به نظر می‌رسد در انجام آن‌ها نیاز به هوش بشری وجود دارد. هوش مصنوعی در تبلیغات نیز از این تکنیک‌ها و روش‌ها برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی در فرآیند تبلیغات استفاده می‌کند.
نقش هوش مصنوعی در تبلیغات
هوش مصنوعی در تبلیغات نقش مهمی دارد و می‌تواند در بسیاری از جنبه‌ها بهبود و بهینه‌سازی را فراهم کند. در ادامه به برخی از این نقش‌ها میپردازیم.
هوش مصنوعی در شاخه های مختلف از جمله حوزه فناوری تاثییر بسزایی داشته که با استفاده از تفکر انسانی و قدرت ماشین در حال تکامل می باشد. امروزه اغلب خدمات ارائه شده توسعه دهندگان با به کارگیری هوش مصنوعی در بسترهای اینترنتی قابلیت ساخت ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار داده اند. تولید ویدئو با استفاده از هوش مصنوعی به راحتی قابل انجام بوده و کاربر نیاز به کسب تخصص در این حیطه ندارد.
ساخت ویدیو با هوش مصنوعی همان تبدیل متن یا عکس به ویدئو بوده که با استفاده از هوش مصنوعی این کار به راحتی قابل انجام می باشد. تولید محتوای ویدئویی به رونق کسب و کارها و جذب مشتریان بیشتر برای بیزینس های مختلف کمک می کند، بر همین اساس افراد با استفاده از هوش مصنوعی در کمترین زمان ممکن به خلق محتوای ویدئویی خود می پردازند.ساخت تیزر تبلیغاتی با هوش مصنوعی را در سایت های مختلف میتوانید دنبال کنید و به کار بگیرید هم آموزشهای مختلف هم میتوانید به شرکتهای دیجیتال مارکتینگ بسپارید تا برای شما انجام دهند .
هوش مصنوعی به کار رفته در سایت ها و برنامه های ساخت ویدیو از یک الگوریتم خاص پیروی کرده و به کاربر کمک می کند تا بدون استفاده از ابزارهای پیچیده به خلق ویدئو بپردازد. ساخت یک ویدیو آموزشی یا تبلیغاتی با کیفیت بالا جهت استفاده در شبکه های اجتماعی هزینه بر بوده که افراد با استفاده از هوش مصنوعی به صورت خودکار و رایگان به انجام این کار خواهند پرداخت.
سرویس جدید AI مبتنی بر هوش مصنوعی به نام Deep Nostalgia در تبدیل عکس به متن به کاربران کمک نموده و موجب ساخت آثار ویدئویی بسیار خلاق می شود. هوش مصنوعی در راستای واقعی جلوه دادن ویدئو از مفاهیم زیبا شناسی بهره گرفته و موجب خلق آثار حیرت آور می شود. طراحی کلیپ با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به راحتی امکان پذیر بوده و قابلیت انجام آن در اختیار افراد قرار دارد. ساخت کلیپ تبلیغاتی با هوش مصنوعی از طریق سایت های موجود در این حوزه امکان پذیر بوده که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.
معرفی چند سایت برای ساخت ویدئو با هوش مصنوعی
  • سایت Deepbrain AI
بستر اینترنتی Deepbrain AI به عنوان ساده ترین سایت طراحی کلیپ با استفاده از هوش مصنوعی شناخته شده که با برخورداری از ابزار دستیار نویسندگی موجب افزایش سرعت کار می شود. از ویژگی های Deepbrain AI می توان به قابلیت یکپارچه سازی با برنامه های مختلف و استفاده از پردازش زبان طبیعی برای ایجاد متون انسانی با دقت بالا اشاره کرد. آدرس Deepbrain AI به نشانی deepbrain.io در اختیار افرد قرار داشته و لینک ورود به آن در زیر قرار داده شده است.
  • سایت Synthesia
سایت Synthesia با بهره مندی از 50 زبان مختلف به عنوان یکی از بهترین بسترهای اینترنتی ساخت ویدئو با هوش مصنوعی شناخته می شود. این سایت قابلیت سفارشی سازی بالایی داشته و برخوردار از اپلیکیشن های مختلفی می باشد. قابلیت خودکار سازی عملیات تولید ویدئو در کنار رابط کاربری ساده از مزایای این سایت می باشد. سایت Synthesia به نشانی synthesia.io در اختیار عموم قرار داشته و لینک ورود به آن در زیر قرار دارد.
  • سایت GliaCloud
سایت GliaCloud یکی از بهترین بسترهای اینترنتی جهت ساخت ویدیو با هوش مصنوعی بوده که با استفاده از قالب های آماده به کاربران در ساخت ویدئو کمک می کند. قابلیت سفارشی سازی ویدیو با بهره مندی از ابزارهای مختلف و رابط کاربری ساده و جذاب از ویژگی های این سایت می باشد. اما در پردازش زبان طبیعی به انگلیسی دارای محدودیت بوده که جزو معایب آن به شمار می رود. بستر اینترنتی GliaCloud به نشانی gliacloud.com در اختیار کاربر قرار داشته که همچنین فرد می تواند با کلیک بر روی لینک زیر به آن وارد شود.
  • سایت Synths Video
سایت Synths Video در راستای ساخت ویدیو با هوش مصنوعی به افراد کمک نموده و از کاربران بسیاری برخوردار می باشد. این بستر اینترنتی دارای بیش از 40 آواتار مختلف به عنوان گوینده بوده و هماهنگ سازی حرکات لب با متن به صورت دقیق در آن انجام می گیرد. آدرس Synths Video به نشانی synths.video در اختیار افراد قرار داشته و لینک ورود مستقیم به این سایت در زیر درج شده است.
  • سایت Lumen 5
تبدیل محتوای نوشته شده و تبدیل لینک پست وبلاگ به ویدیو از فعالیت های مهم سایت Lumen 5 بوده که به نشانی lumen5.com در اختیار کاربر قرار دارد. از ویژگی های این بستر اینترنتی می توان به قابلیت درگ و دراپ، بهره مندی از کتابخانه ارزشمند، قابلیت شخصی سازی و موارد دیگر اشاره کرد. لینک ورود به Lumen 5 در زیر درج شده و فرد جهت ورود به آن بایستی بر روی این لینک ضربه بزند.
  • سایت Pictory
سایت Pictory در راستای تبدیل ویدئوهای بلند، پادکست های طولانی و محتواهای زیاد به ویدئو کوتاه مورد استفاده کاربران قرار گرفته از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. انتشار محتوای سئو شده در کنار رابط کاربری آسان و هزینه کم جهت طراحی کلیپ از ویژگی های منحصر به فرد Pictory می باشد. این بستر اینترنتی به نشانی pictory.ai در دسترس بوده و افراد با کلیک بر روی لینک زیر به طور مستقیم به آن وارد می شوند.
نقش و جایگاه هوش مصنوعی در تبلیغات
اگر با فرایندهای استفاده از هوش مصنوعی آشنایی داشته باشید، حتما می دانید که این روزها، کاربرها با استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی، کارهایی را انجام می دهند که به نظر می‌رسد در انجام آن‌ها نیاز به چیزی پیچیده تر از هوش بشری داریم. هوش مصنوعی در تبلیغات هم قرار است در چنین بزنگاه‌هایی به کمک ما آمده و  با به کار گیری تکنیک‌ها و روش‌هایی، عملکرد را بهبود بخشیده و کارایی فرایند تبلیغات را افزایش دهد. در ادامه این بخش به بعضی از نقش های کلیدی و مهمی که هوش مصنوعی در تبلیغات می تواند ایفا کند، می پردازیم:
1- ارائه داده های تحلیلی مربوط به تبلیغات
یکی از مهم‌ترین قابلیت های هوش مصنوعی که در زمینه تبلیغات خیلی به ما کمک می کند، توانایی جمع آوری داده های حاصل از تبلیغات و تحلیل آنهاست. بررسی و تحلیل دقیق این اطلاعات به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ و روش‌های تبلیغاتی را انتخاب کنند. با بهره مندی از هوش مصنوعی، می‌توان به راحتی به داده‌های بزرگ(Big Data) دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها برای بهبود تبلیغات استفاده کرد

گویندگی کتاب صوتی در منزل

کتاب صوتی چیست و چرا اینقدر محبوب شده است؟
به زبان خیلی ساده و راحت، کتاب صوتی یا کتاب گویا یک فایل صوتی ضبط شده است؛ این فایل صوتی شامل خوانش متن مکتوبی است که توسط یک یا چند گوینده کتاب صوتی، انجام می‌گیرد. گویندگی کتاب صوتی به شیوه های مختلفی قابل اجرا است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. بسته به سلیقه تهیه کننده پروژه، گاهی موسیقی یا افکت های صدایی در تولید کتاب صوتی استفاده می شود و گاهی تنها صدای گوینده را می شنویم که هر کدام از این شیوه‌ها، طرفداران مخصوص به خود را دارد.
دلیل محبوبیت کتاب صوتی هم خیلی واضح است. گوینده کتاب صوتی حرفه‌ای، فقط روخوانی نمی‌کند بلکه با تغییر صدا در هنگام خواندن نقش کاراکترهای مختلف، فراز و فرود داستان را به خوبی رعایت کرده و باعث می‌شود مخاطب درک بهتری از روند داستان داشته باشد. به عبارتی دیگر، گوینده  برای جذاب شدن محتوا، فقط روخوانی نمی‌کند؛ بلکه مانند یک صحنه تئاتر، در نقش کاراکترها فرو رفته و آنها را برای شنونده، بازی می‌کند. دلیل دیگر برای محبوبیت کتاب صوتی این است که شما می‌توانید با نصب یک اپلیکیشن، هزاران کتاب را همراه خود داشته باشید و در موقعیت‌های مختلف مانند: رانندگی، پیاده روی، انجام کارهای خانه و... از شنیدن کتاب صوتی مورد نظر، لذت ببرید. نکته مهم دیگیری که جذابیت شنیدن کتاب صوتی را چند برابر می کند، استفاده از موسیقی های مرتبط با موضوع به عنوان زیر صدا و تکنیک صداگذاری است که معمولا به طرز هنرمندانه‌ای انجام می‌شود!
نکات گویندگی کتاب صوتی
برای آغاز گویندگی کتاب صوتی بیش از هر چیز به صدای خوب نیاز داریم. هرچند صدای خوب نعمت الهی است اما بیان 8 تا 9 هزار کلمه تنها در یک ساعت کار ساده ای نیست و تارهای صوتی شما را تحت فشار قرار می دهد. این مهارت را باید مانند دیگر مهارت ها از طریق تمرین های مخصوص پرورش داد. قبل از آغاز گویندگی کتاب صوتی بهتر است نکات زیر را به خاطر داشته باشید: 1- خوردن چیپس سیب زمینی باعث حفظ رطوبت لب شما برای مدت زمان طولانی خواهد شد. 2- استفاده از پمادهای لب 3- قرار دادن یک لیوان آب ولرم در کنار دست 4- گویندگی کتاب صوتی با توجه به حجم کتاب ممکن است از چند روز تا چند هفته به طول بینجامد. بخش بندی کتاب با توجه به سرعت تان و خواندن هر بخش در یک نشست بهترین کار ممکن می باشد. اگر قادر به تمام کردن یک بخش  نبودید قبل از شروع بخش بعدی بهتر است بخش قبلی را با دقت گوش کرده و با همان جنس، حس و حال کار خود را ادامه دهید. در غیر این صورت ممکن است شنونده دوتکه شدن متن شما را متوجه شود. 5- کار ضبط را بهتر است هر روز در ساعت مشخص انجام دهید زیرا صدای شما در ساعات مختلف متفاوت خواهد بود. 6- برای اصلاح فایل صوتی می توان آن را به یک ویرایشگر حرفه ای سپرد. 7- طراحی صفحه جلد برای کتاب صوتی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این کار را می توان به یک گرافیست سپرد.
تجهیزات لازم برای ساخت کتاب صوتی
نخستین گام ورود به حرفه گویندگی کتاب صوتی تمرین مهارت های آن است. همچنین برای موفقیت در این حرفه باید گویندگی در فن بیان را در خود تقویت کرد. به طور کلی می توان گفت گویندگی نوعی هنر است. برای یادگیری این هنر به تمرین زیاد نیاز خواهید داشت و میزان این تمرین تا حد زیادی به هدف و سطح کیفی رقبای شما وابسته می باشد. برای کسب موفقیت در این حرفه باید گویندگی و فن بیان را یاد بگیرید. یادگیری گویندگی فن بیان مانند یادگیری یک ساز می باشد و به تمرین و ممارست نیاز دارد. پس خود را آماده سازید. برای این نوع گویندگی استاد و مربی خوب علاوه بر تمرین نقش مهمی را ایفا می کنند. اینترنتی شدن کسب و کارها در عصر جدید باعث شده تا افراد اهمیت دوره های آموزش آنلاین گویندگی کتاب صوتی را به خوبی درک کنند. برای تبدیل شدن به یک گوینده خوب باید گوش و هوش خود را به کار انداخته و هنرهای مختلف همچون بازیگری، خوانندگی و هنرها و تکنیک های مختلف را آموزش ببینید. گاهی اوقات به استفاده از احساسات بازیگری در گویندگی کتاب صوتی نیاز خواهید داشت. با هر صدایی که دارید همواره توصیه می شود مهارت های فن بیان و گویندگی را تحت نظر استاد فوق العاده آغاز نمایید تا به پیشرفت های چشمگیر دست یابید. اما برای این نوع گویندگی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟
میکروفون مناسب
از مهمترین لوازم گویندگی می توان به میکروفون مناسب اشاره کرد. برای گویندگی کتاب صوتی می توان از ویس ریکوردر مخصوص ضبط صدا استفاده کرد. همچنین امکان خرید میکروفون های یقه ای و وصل آن به گوشی موبایل نیز برای شما وجود دارد. در صورت مجهز بودن گوشی تلفن تان به ضبط صوت برای آغاز گویندگی می توان از ضبط صوت آن استفاده کرد. همچنین شما می توانید یک استودیو خانگی به همراه تمامی امکانات ایجاد نمایید. برای آغاز کار گویندگی کتاب صوتی توصیه می شود هزینه زیادی برای خرید میکروفون صرف نکنید. در آغاز این کار بیش از میکروفون به همت و پشتکار نیاز خواهید داشت.
کتاب مناسب
برای آغاز حرفه گویندگی کتاب صوتی در مرحله نخست باید کتاب مورد علاقه خود را پیدا کنید. بهترین گزینه برای آغاز کار می تواند کتابی باشد که از خواندن آن لذت می برید. لازم به ذکر است که کتاب های پرطرفدار نیز می توانند برای گویندگی کتاب صوتی گزینه های خوبی باشند زیرا فروش آن ها در آینده راحت تر خواهد بود.
نرم افزارهای گویندگی
به منظور اصلاح اشتباهات و حذف تپق ها در گویندگی کتاب صوتی به نرم افزار نیاز خواهید داشت. نرم افزارهای wave pad adode auditionدر این زمینه گزینه های مناسبی هستند. هرچند نرم افزار wave pad قدیمی شده اما استفاده از آن بسیار راحت است. نرم افزار adobe audition نیز جدید است و دارای کارایی بیشتر است.
پاپ اسکرین
از دیگر ابزارآلات گویندگی کتاب صوتی می توان به پاپ اسکرین اشاره کرد. پاپ اسکرین در کاهش نویز صدا به شما کمک خواهد کرد و باید در مقابل میکروفون نصب گردد. هزینه پاپ اسکرین به طور معمول بین 200 تا 350 هزار تومان می باشد.
ایجاد یک استودیو مناسب
پس از خرید تجهیزات گویندگی کتاب صوتی برای انجام این کار در منزل به محل آرام و ثابت نیاز خواهید داشت. البته شما می توانید یک استودیو ضبط صدا اجاره کرده و کار خود را در آنجا انجام دهید. با اجاره استودیو ضبط صدا می توان کار خود را در شرایط حرفه ای تر انجام داد. هرچند اکثر استودیوها برای ضبط موسیقی مورد استفاده قرار می گیرند و تجهیزات مورد نیاز این حرفه را دارند اما برای این نوع گویندگی نیز می توان از آن ها استفاده کرد. قبل از اجاره از مناسب بودن استودیو برای کار خود مطمئن شوید. هزینه اجاره استودیوها معمولا به صورت ساعتی دریافت می شود و این هزینه با در نظر گرفتن شرایط روز مشخص می گردد. از این رو امکان تعیین هزینه مشخص برای آن وجود ندارد.
چه کتاب‌هایی برای تولید کتاب صوتی بهترین گزینه هستند؟
در عوض بعضی از کتاب‌ها  برای تولید کتاب صوتی گزینه خوبی هستند. مانند :
  • کتاب‌های موفقیت و خودیاری
  • کتاب‌های بیوگرافی و تاریخی
  • کتاب‌های ژانر وحشت و معمایی
  • کتاب‌های ژانر فانتزی و علمی-تخیلی
  • کتاب‌های سلامت و تناسب اندام
  • کتاب‌های عاشقانه
  • کتاب‌های حوزه کسب و کار
چه کتاب‌هایی برای تولید کتاب صوتی مناسب نیستند؟
با وجود همه جذابیت‌هایی که کتاب‌های صوتی دارند، اما بعضی کتاب‌ها گزینه مناسبی برای گوش دادن نیستند. این کتاب‌ها عبارتند از:
  • کتاب‌های مرجع
  • کتاب‌هایی با محوریت گردآوری نقل قول
  • کتاب‌های طراحی داخلی و محوطه‌آرایی
  • هر گونه کتاب‌های تصویر محور
  • کتاب‌های آشپزی
  • راهنماهای سفر

مهارت‌های لازم برای گویندگی کتابهای صوتی در منزل چیست؟
یکی از لازمه‌های گویندگی کتاب صوتی در منزل، داشتن تخصص و مهارت لازم برای گویندگی اینگونه از محتواهای صوتی است. شما ممکن است برای تولید یک کتاب صوتی ساعت‌ها وقت بگذارید. اما اگر از مهارت‌ها و تخصص کافی برای انجام این کار برخوردار باشید، می‌توانید خیلی راحت و سریع یک کتاب صوتی با کیفیت بسازید.
با برخورداری از مهارت‌های مهم گویندگی کتاب صوتی در منزل، به سودی بسیار عالی دست پیدا خواهید کرد. شاید این تصور را دارید که کتاب‌های صوتی در استودیوهای بزرگ و با تجهیزات بسیار پیشرفته ساخته می‌شوند. اما شما در منزل خود با کمترین امکانات نیز می‌توانید یک کتاب صوتی با کیفیت را مطابق با استانداردها تولید کنید. به عبارت دیگر با برخورداری از مهارت‌های لازم برای گویندگی، ساخت کتاب صوتی در هر شرایط و با کمترین تجهیزات برای شما راحت خواهد بود.
یکی از مهم‌ترین لازمه‌های برای گویندگی کتاب صوتی در منزل، برخورداری از فن بیان قوی است. اگر فن بیان قوی داشته باشید، مخاطبان و شنوندگان می‌توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. بیان صحیح و واضح کلمات کیفیت کتاب صوتی و بازخورد آن را افزایش خواهد داد. سعی کنید از تولید صدا با اجزای دهان خود خودداری کنید. مثلا نفس گیری مرتب می‌تواند برای شنونده خسته کننده باشد.
برای بهتر انجام دادن گویندگی کتاب صوتی در منزل، تنها لازم است جملات کتاب را پشت سر هم به شکل کاملا صریح و واضح بخوانید. نفس گیری صحیح، قدرت بیان محتوای کتاب به شکل قانع کننده، خواندن دقیق و بدون اشتباه، درک خط داستانی کتاب و تحلیل درست آن، شخصیت پردازی حرفه‌ای و بسیاری از مهارت‌های دیگر، از ویژگی‌ها و امتیازاتی است که شما را به یک گوینده‌ی حرفه‌ای کتاب صوتی تبدیل می‌سازد.
و پیشنهاد ما برای اینکه بخواهید موفقیت بیشتری در زمینه گویندگی کتاب صوتی در منزل به دست بیاورید به سایت گروه دیجیتال مارکتینگ منتا سر بزنید حتما با آموزشها و راهکارهای جذابی روبرو خواهید شد.