آموزش پادکست یک از مهم ترین راه های ورود به دنیای رسانه است . امروزه در روزگاری تنفس میکنیم که انسان ها بیشتر از خواندن به شنیدن عادت و علاقه پیدا کره اند. در این زمان که ساخت پادکست بسیار محبوب شده ، خیلی ها فقط برای اینکه از آخرین ترند عقب نمانند به سراغ آموزش ساخت پادکست می روند. ممکن است مدت زمان زیادی وبلاگ نویس باشید و دنبال راه های دیگر برای به اشتراک گذاشتن مطالب خود باشید . اگر قبلا روش های مختلف برای به اشتراک گذاشتن محتوا را امتحان کرده باشید ،پس فقط این پادکست است که میتواند بهترین حرکت بعدی شما باشد.
پادکست ها بخش بسیار زیادی از تولیدات رادیویی را در بر می گیرند .شمار زیادی از افراد محتوا را فقط از طریق پادکست دریافت میکنند . اگر میخواهید مخاطبان حرفه ای رادیو ، مخاطبان شما باشند یا برای خودتان یک رادیو اینترنتی شخصی داشته باشید ، آموزش ساخت پادکست بهترین راه برای رسیدن به این هدف ارزشمند است.
دوره آموزشی ساخت پادکست برای چه کسانی مفید است؟!
ممکن است حرفی برای گفتن یا قصه ای برای شنیدن دیگران داشت باشید ، شاید مدرس باشید و قصد ضبط آموزش های باکیفیت را دارید ، و اگر بخواهید یک کتاب صوتی تولید کنید ، و یا قصد صداگذاری روی یک کلیپ یا تیزر را دارید آموزش ساخت پادکست بهرین انتخاب برای شماست.
اما در این دوره فقط به مباحث فنی در مورد ساخت پادکست اکتفا نشده و با گذراندن این دوره شما برای تهیه کنندگی رادیو آموزش داده می شوید.به راحتی میتوانید با گذراندن دوره آموزش پادکست یک تهیه کننده رادیو باشید و به دنیای صدا در فضای رادیو ورود کنید.
دوره آموزش تولید پادکست نیاز به پیش نیاز ندارد. تنها پیش نیاز این دوره علاقه هنر جو به حوزه صدا و رسانه ست.
طرح درس این دوره به تفصیل در صفحه موجود است اما به صورت خلاصه شما پس از اتمام این دوره علاوه بر اهمیت کار با صدا ، با مباحث نظری مربوط به حوزه صدا و رادیو ، عملیات های اجرایی برنامه سازی رادیویی ، مباحث کلی هنر و رسانه ، شخصیت سازی برنامه و توضیحات در مورد ساخت سفارشی آشنا می شوید.با ورود به نرم افزار adobe Audition ابزار های نرم افزار ، محیط کار(work space) ، ویرایش فایل های صوتی ، توضیحات کامل فرکانس ها و بخش Frequency ، MultiTrack ، مفهوم KeyFrame ها ، Timing ، Generate ، افکت های صوتی نرم افزار ، مفهموم Delay ، حذف سکوت از صدا ها ، توصیحات فرمت های خروجی و فرمت های صدا ، یکسان سازی سطح صدای فایل ها و نویز گیری را یاد میگیریم.
دوره های مدرسه آنلاین طلوع تماما مبتنی بر جدیدترین استانداردهای جهانی آموزشی و تجربه آموزشی ۸ ساله موسسه طلوع تهیه شده است. این دوره ها در استودیوی آموزشی با بهترین کیفیت صدا و تصویر ضبط شده و امکان مشاهده بارها و بارهای هر قسمت به راحتی وجود دارد. ویژه گی های شاخص این دوره:
سبک آموزشی نوین: تدریس اساتید با شیوه نامه آموزشی موسسه طلوع مبتنی بر استانداردهای آموزش جهانی است و با نظارت کارشناس و کارگردان آموزشی می باشد.
آزمون: هر دوره شامل چند آزمون است، با آزمون های درسی، شما امکان محک زدن آموزش های خود را پیدا میکنید. این آزمون ها به صورت آنی پس از ارائه نمره داده میشود و امکان تکرار آزمون نیز وجود دارد.
تمرین: در قسمت های مختلف دوره، تمرین هایی گذاشته شده است که توسط استاد طراحی شده است. پس از ارسال تمرین توسط دانشجو، استاد دوره تمرین را بررسی و نظر و راهنمایی های خود را برای دانشجو ارسال مینماید یعنی در طول دوره چند بار امکان استفاده از نظر استاد به صورت شخصی برای خود را خواهید داشت.
گواهینامه: پس از طی کامل همه قسمت های دوره، گذراندن آزمون ها و ارسال تمارین، گواهینامه شما صادر و قابل دانلود در پنل کاربریتان خواهد بود.
جلسه برخط: پس از اتمام دوره دانشجویان میتوانند درخواست شرکت در جلسه برخط با استاد دوره را توسط سایت ارسال کنند. پس از به حدنصاب رسیدن دانشجویان درخواست دهنده جلسه ای آنلاین با حضور استاد برگزار میگردد.
توجه: با توجه به متد استریمینگ آموزشی در مدرسه آنلاین طلوع، و نیاز به شرکت در مراحل طراحی شده مانند تمارین و آزمون ها، نمایش محتوای دوره تنها از طریق مراجعه با پروفایل خود به سایت مقدور است و نیازی به دانلود ویدئوها نمیباشد و این امکان نیز وجود ندارد. محتوای آموزشی برای همیشه در دسترس شماست و میتوانید بارها و بارها آن را مشاهده نمایید و حتی از به روزرسانی های احتمالی آن بهره مند گردید.
برای شروع یک پادکست به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟
1-کامپیوتر: از لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی برای تحقیق در مورد موضوع مد نظرتان، ضبط پادکست و تبدیل فایل های ضبط شده به فایل های صوتی قابل اشتراک گذاری استفاده کنید.
2- میکروفون: با این که می توانید از تلفن همراه یا کامپیوترتان برای ضبط صدا استفاده کنید، اما یک میکروفون پادکست حرفه ای کیفیت صدا را بهتر خواهد کرد. میکروفون های USB به صورت مستقیم یا از طریق یک رابط بی سی به کامپیوتر شما متصل می شوند، در حالی که میکروفون های XLR از طریق یک رابط صوتی جداگانه به کامپیوتر وصل می شوند.
3- پاپ فیلتر: یکی از ابزار مفید ضبط صدا، فیلتر های پاپ یا صفحه توری کوچک هستند که معمولا از نایلون یا فلز ساخته می شوند و صدا های انفجاری صامت های خشن گوش خراش را کاهش یا حذف می کنند. آن ها همچنین صدای سوت که به خاطر عبور هوا از دندان ها در حین تلفظ صامت هایی مثل S و Z تولید می شوند را هم کم می کنند. انواع و قیمت در اینجا
4- هدفون: از یک هدفون برای تست یک نواختی صدا در حین ضبط و گوش دادن به کیفیت صدا در حین ویرایش استفاده کنید.
5- نرم افزار ویرایش صدا: پادکست تان را با نرم افزار ضبط صدا که به عنوان محیط کاری صوتی دیجیتال هم شناخته می شود، ضبط و ویرایش کنید. نمونه هایی از نرم افزار های رایگان ویرایش پادکست عبارتند از: Audacity و ( آموزش زایگان )و GarageBand مخصوص کاربران
ترفندهای اینستاگرام مارکتینگ به شما کمک می کند فرصت مناسبی برای کسب درآمدهای بالا داشته باشید. رشد کسب و کارهای گوناگون در اینستاگرام آن را به بستر رقابت تبدیل کرده است. مهم ترین راه برای پیروزی در این رقابت، استفاده از ترفندهای به روز و متدهای جدید است. سایت تبلیغات اینستاگرام نمادین این اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در نمادین پیدا کنید و از آنها برای داشتن پیج پردرآمد استفاده کنید. در مرحله اول به این مسئله می پردازیم که اینستاگرام مارکتینگ چیست و آیا ارتباطی با تبلیغات اینستاگرام دارد؟ اما امروز می خواهیم این مبحث را گسترش داده و به آموزش اینستاگرام مارکتینگ بپردازیم . با نمادین همراه باشید!
اینستاگرام مارکتینگ چیست؟
اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام اجرا میشود. این نوع استراتژی بازاریابی اینستاگرام به روشهای متفاوتی اجرا خواهد شد. همانطور که میدانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کردهاند. اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکههای اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی بشود. اما نکتهای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرارگیری عکسهای شما نیست. اینستاگرام با وجود استوریها، هشتگها و تبلیغات و ویدئوهای زنده یا همان لایو های اینستاگرامی توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب بشود .
مهمترین ابزارهای کاربردی در اینستاگرام مارکتینگ
حضور روزافزون این قبیل از شبکههای اجتماعی باعث شده که بحثهای مالی مانند تبلیغات نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ به طور مثال، اینستاگرام مارکتینگ یکی از روشهای درآمد زایی جدید و پربازده است که امروزه از طریق کاربران پر فالوور پیگیری می شود. همچنین شرکت های مختلف تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای فروش محصولات خود از این شبکهها چه در صفحه مربوط به شرکت خود یا ثبت سفارش در صفحات افراد مشهور در اینستاگرام، استفاده می کنند. اینستاگرام با وجود ابزارهای مختلفی که دارد، میتواند به خوبی در مبحث مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد؛ برخی از این ویژگی ها شامل:
و … می شوند که بستر لازم برای بازاریابی و تجارت آنلاین را فراهم می کنند. این ابزارها نیازمند معرفی صحیح و کاربردی می باشند تا اینستاگرام مارکتینگ به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.