دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

ساخت صدای تبلیغاتی

در دنیای امروزه ساخت تیزر تبلیغاتی یکی از محبوب ترین و کارآمد ترین ابزار ها برای تبلیغ کالاها و خدمات در اینترنت است.از مواد غذایی گرفته تا دوره های آموزشی و خرید و فروش.کلمه تیزر حتما به گوش همه ی افراد آشنا است، به جز کسانی که هرگز آنلاین نشده اند.از آن رو که دائما فناوری در حال تکامل است و راه های جدیدی برای ارائه محتواها و اطلاعات به مردم به وجود می آید، به نظر می رسد که ارائه محتوا ها به صورت ویدیویی به طور مداوم در صدر جدول قرار دارند.برای سبک زندگی پرمشغله امروزی کاملا طبیعی است که ویدیو ها پر طرفدار تر باشند، چرا که به افراد این امکان را می دهند که اطلاعات را در حین حرکت به صورت فشرده تر و در دسترس تری نسبت به متن های ساده درک کنند.به همین جهت ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار مورد توجه قرار دارد.جذابیت ویدیو غیر قابل انکار است، در نتیجه ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی تاثیر شگرفی به همراه دارد.

ادیت و ویرایش صوت و صدا

ادیت و ویرایش صوت یا صدا به مجموع فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن‌ها یک موسیقی یا صدا برای فیلم، کلیپ، تیزر تبلیغاتی و هر اثر صوتی یا ویدیویی دیگر آماده می‌شود. این فرایند از مرحله انتخاب صدا یا موسیقی تا اخرین مرحله یعنی مونتاژ ادامه پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که ویرایش صوت و صدا فقط شامل انتخاب یا مونتاژ آن نمی‌شود بلکه حذف یا اصلاح صداهای بی‌کیفیت نیز بخشی از ادیت صوتی یک پروژه به حساب می‌آید. صدای گوش‌نواز اثرگذاری یک کار ویدیویی و محصولات صوتی مثل: پادکست، موزیک، کتاب صوتی و ... را دو چندان می‌کند. دلیل این اتفاق هم رعایت نکات مربوط به عناصر زیبایی شناسی است. در ادیت صوت و صدا، صداها و حتی آواها طوری اجرا یا انتخاب می‌شوند که بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب داشته باشند. در نتیجه اگر شما نیز می‌خواهید اثر ساخته شده‌تان دلنشین و به یادماندنی باشد می‌توانید روی کمک تیم ما در استودیو انعکاس حساب کنید.

مهم ترین نکات در ادیت صوت و صدا

رعایت اصول میکس و مسترینگ : میکس فرآیندی است که باعث می‌شود قطعات موسیقی در تعادل با یکدیگر قرار گرفته و فرمتی مناسب پیدا کنند. مسترینگ نیز باعث می‌شود اثر تولید‌شده با حجم صدا و فرکانس خوبی شنیده شود. این پروسه با استفاده از نرم افزار ادیت صوت و صدا در مراحل پایانی کار انجام می‌شود. رعایت اصول میکس و مسترینگ در ترکیب قطعات منجر به خلق اثری فاخر می‌شود. رعایت این نکات برای ساخت پادکست و سایر فایبل‌های صوتی نیز صداق است. استفاده از افراد متخصص: متخصصین حوزه صوت و صدا کسانی هستند که سال‌ها در این عرصه فعالیت کرده و جنس انواع صداها را به خوبی می‌شناسند. به طور مثال برای فضاسازی یک بازار نمی‌تواند فقط از صداهای افراد استفاده کنید بلکه گاهی لازم است صدایی که نشان‌دهنده حضور ابزار یا تجهیزات است نیز به گوش برسد. یک ادیتور حرفه‌ای با فضاسازی درست باعث عمق بخشیدن به آثار صوتی می‌شود. صداگذاری و انتخاب موزیک نیز وظیفه همین افراد است.حال با تیزر تبلیغاتی و چند نمونه تیزر داریم آشنا میشویم در این مقاله منظور ما بیشتر ساخت صدای تبلیغاتی هست ولی باید صدای تبلیغاتی راازراههای مختلف به گوش مخاطب رساند

تیزر تبلیغاتی چیست؟

کلمه تیزر از فعل انگلیسی “tease” گرفته شده است.به طور کلی تیزر یک پیام تبلیغاتی از نوع تصویر + لینک + تیتر است که کاربر را جذب و شیفته خود می کند.ساخت تیزر تبلیغاتی باید علاقه را برانگیزد و از این رو میل به کلیک بر روی تیزر تبلیغاتی، برای رفتن به وب سایت تبلیغ کننده است.تبلیغات ویدیویی فرآیند نمایش تبلیغات در داخل محتوای ویدیویی آنلاین است.معمولاً قبل، در حین یا بعد از پخش ویدیو، که به عنوان قبل از پخش،میان فیلم و پس از پخش شناخته می شود، یا به عنوان تبلیغات مستقل.اکثر ساخت تیزر تبلیغاتی ویدیویی با استفاده از روش‌ های مختلف هدف‌گیری خرید، فروش و نمایش داده می‌شوند و ممکن است شامل عناصر تعاملی نیز باشند.

چگونه یک ویدیوی تبلیغاتی بسازیم

۱. یک هدف تعیین کنید

امیدوارید با این ویدیو به چه چیزی برسید: کلیک‌ها؟ تبدیل ها؟ آگاهی از برند؟ این روی تمام تصمیمات دیگر شما تاثیر خواهد گذاشت. اگر هدف شما تبدیل است، تمرکز شما باید بر برجسته کردن یک فراخوان قوی برای اقدام باشد، چیزی که بینندگان نمی توانند از آن دوری کنند. اگر هدف کلیک کردن است، تا حد امکان کنجکاوی ایجاد کنید. و اگر این آگاهی از برند است، روی یک دیدگاه خلاقانه به یاد ماندنی یا محرک گفتگو تمرکز کنید که مدت ها پس از پایان ویدیو بین بینندگان باقی می ماند.

۲. یک سبک را انتخاب کنید

بر اساس هدفی که تعیین کرده اید، در مورد سبک ویدیویی مناسب تصمیم بگیرید . یک طرح لایو اکشن می تواند برای یک تبلیغ اجتماعی خوب عمل کند. گرافیک متحرک می تواند در انتقال بصری جزئیاتی که درک آنها در غیر این صورت دشوار است بسیار موثر باشد. ممکن است این مسیر را برای تبلیغ یک گزارش جدید انتخاب کنید. متن تنظیم شده روی موسیقی می تواند احساسات را برانگیزد و در عین حال جزئیات کافی برای تشویق کلیک ها را در خود نگه نمی دارد.

تیزر تبلیغاتی معرفی برند

در مبحث ویدئو های تبلیغاتی، تیزر تبلیغاتی معرفی برند برای صاحبان کسب و کار ها از میزان اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.به همین منظور در ساخت این نوع از تیزر ها، حساسیت بیشتری خرج می شود.تولید کنندگان و طراحان تیزر های معرفی برند، همیشه از داشته های خلاقانه ی خود به خوبی استفاده می کنند و در کنار آن از ویدئو های رئال نیز بهره می گیرند.خروجی این سبک از تیزر ها، خلاقیت و باورپذیری به طور همزمان قابل مشاهده است و اگر از مرحله ی طراحی تا انتشار، دقت و خلاقیت در راس کار قرار گیرد، به طور حتم بازخورد بسیار خوبی در انتظار صاحبان شرکت ها و برند ها است.

تیزر تبلیغاتی معرفی محصول

یکی از ویدئو های کاربردی در بخش تبلیغات، قطعا تیزر تبلیغاتی معرفی محصول می باشد.تیزر معرفی محصول از جانب های مختلف برای کاربران و مخاطبان حائز اهمیت است.در بحث معرفی محصول از جانب برند ها، برای مخاطبین مسئله ای که اهمیت دارد، مورد بررسی قرار گرفتن وجه های مختلف محصول و کسب اطلاعات مفید و کاربردی می باشد.پس در هنگام تولید و ساخت تیزر تبلیغاتی معرفی محصول، بیشتر از هرچیز دیگر باید به محتوایی که برای ارائه آماده می شود، توجه داشت.

تیزر تبلیغاتی با ویدئو رئال

کسب و کار ها و یا صاحبان برند همیشه به دنبال آن هستند که از فعالیتی که در حوزه ی خود دارند و فرآیند کاری خود، ویدئوهایی را برای مشتریان خود و در کنار آنها برای جذب مشتری، طراحی و تولید کنند.از این رو می توانند تیزر هایی را با ویدئو های رئال و حقیقی از جانب خود و با کمک افراد متخصص طراحی کنند و در معرض نمایش کاربران و مخاطبین قرار دهند.مزیتی که این نوع از تیزر ها دارند، آن است که مخاطبین خود را جزوی از آن تیزر می بینند و به طور ملموس می توانند فرآیند کاری آن شرکت و برند را حس کنند.

تیزر تبلیغاتی معرفی رویداد

در برگزاری رویداد ها و ایونت ها، مسئله ای که بسیار اهمیت دارد، این است که آن رویداد با بازخورد خوب مراجعه کنندگان مواجه شود.این امر بدون تبلیغات گسترده که با محتوای تاثیرگذار همراه باشد، به هیچ عنوان تحقق پیدا نخواهد کرد.تیزر تبلیغاتی یکی از محتوا های موثر بر ذهن مخاطب است که مستقیم سلیقه ی مخاطب و ذهن مخاطب را مورد هدف قرار می دهد.مسئله ای که به تاثیر تیزر تبلیغاتی افزوده خواهد کرد، بهره گیری از خلاقیت می باشد.تیزر تبلیغاتی معرفی رویداد و یا ایونت اگر با خلاقیت و تکنیک بالا تولید شود، شاهد بازخوردی حیرت انگیز خواهید بود.

تیزر تبلیغاتی انیمیشنی

مطمئنا برای تمامی سنین، انیمیشن ها جذابیت خاص خود را خواهند داشت.انیمیشن ها از گذشته تا به امروز جایگاه بسیار ویژه ای را در میان اقشار مختلف جامعه داشته اند.تیزر تبلیغاتی ها هم به دلیل اینکه هدف اصلی و اساسی آنها جذب مخاطب و مشتری است، پس استفاده از انیمیشن ها که دارای جذابیت و محبوبیت هستند، انتخاب هوشمندانه ای است.انتخاب محیط انیمیشنی و کاراکتر انیمیشنی، قدرت جذب مخاطب تیزر تبلیغاتی ها را چند برابر خواهد کرد.

تیزر تبلیغاتی با موشن گرافیک

در سال های اخیر موشن گرافیک به دلیل خصوصیات و ویژگی های بصری که دارد، به شدت مورد اقبال کاربران و مخاطبان قرار گرفت.دلیل آن هم این است که موشن گرافیک های موفق، از کاراکتر های اختصاصی و جذاب استفاده می کنند، این موضوع باعث می شود که کاربر و مخاطب، با آن کاراکتر ارتباط بهتری برقرار کند و پیامی که شما به دنبال انتقال به کاربر خود هستید را به سرعت انتقال دهد.به همین منظور تیزر تبلیغاتی که با استفاده از موشن گرافیک تولید و انتشار پیدا می کند، باعث قدرت جذب چند برابری مخاطبین خواهد شد.

تیزر تبلیغاتی با استاپ موشن

استاپ موشن ها نوعی از محتوای ویدئویی محسوب می شوند که به علاوه ی اینکه محتوایی بسیار جذاب هستند، روند ساخت جذابی هم دارند.به این صورت که تیم تولید کننده با استفاده از تصاویری ثابت که می تواند این تصاویر از نقاشی ها، طرح های گرافیکی، عکس های رئال و… تشکیل شده باشند، با استفاده از تکنیک های تولید محتوا، ویدئویی جذاب را خلق می کنند که جذابیت آن ذهن مخاطب را درگیر خلاقیت و ایده پردازی تیم تولید کننده خواهد کرد.از همین رو و وابسته به این خلاقیت و جذابیت، می توان از استاپ موشن ها در ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده کرد.

تیزر تبلیغاتی تلفیقی

یکی از پرطرفدار ترین انواع تیزر تبلیغاتی تاثیرگذار، نوع تلفیقی است.شاید این نوع از تیزر تبلیغاتی ها با چشم مخاطب بیشتر اشنا باشد، آن هم به دلیل تولید و انتشار تیزر تبلیغاتی به سبک تلفیقی توسط برند های بزرگ و معتبر که در پی آن در رسانه های بزرگی مانند صدا و سیما منتشر شده است، می باشد.این نوع تیزر ها متشکل از ویدئو های رئال به همراه موشن گرافیک، انیمیشن، استاپ موشن و کاراکتر های انیمیشنی است که هرکدام از میزان جذابیت بالایی برای مخاطبین برخوردار هستند که در کنار یکدیگر به حداکثر تاثیرگذاری خواهند رسید.

سفارش گویندگی

ابزار و تجهیزات مورد نیاز برای گوینده تیزر تبلیغاتی

بعد از رعایت کردن تمام مواردی که پیش از این برای شما ارائه کردیم، در نظر داشته باشید که شما به ابزار و تجهیزات مناسب و حرفه‌ای هم نیاز دارید. میکروفون‌های حرفه ای برای ضبط صدا و نرم افزارهایی که در زمینه صدابرداری تیزر تبلیغاتی برای شما ضروری هستند را فراموش نکنید.

یک گوینده تیزر تبلیغاتی بهتر است به نرم‌افزارهای حوزه کاری خود آشنا باشد زیرا شناخت گوینده به روند کار با نرم‌افزار و اشراف بر آپشن‌های متفاوت می‌تواند به خلاقیت او کمک کند و در اجرا بسیار قوی‌تر ظاهر شود. یکی از نرم‌افزارهای بسیار کاربردی در این حوزه  ادوب ادیشن است. برای فعالیت در این حوزه بهتر است با این نرم افزار آشنایی کافی داشته باشید.

سفارش گویندگی تیزر تبلیغاتی، نریشن، تلفن گویا و ...

تیم دیجیتال مارکتینگ منتا، این امکان را برای شما فراهم کرده که در صورت تمایل علاوه بر ساخت تیزر تبلیغاتی، کارهای مربوط به نریشن و ... را هم به ما بسپارید. حتی این امکان هم برای شما وجود دارد که متن نریشن‌ها را هم از ما بخواهید تا به بهترین شکل و با رعایت تمام اصول حرفه‌ای برای شما انجام دهیم.

هزینه گویندگی تیزر تبلیغاتی چقدر است؟

برای اعلام هزینه باید موارد زیادی مشخص شود. مثلا اینکه چه متنی در نظر دارید یا مدت زمانی ویدیویی که قرار است روی آن گویندگی صورت بگیرد چه قدر خواهد بود. علت بیان کردن این مثال ها این بود که شما بدانید برای تعیین میزان هزینه نیاز داریم تا برخی جزئیات بررسی شود. ضمن اینکه برخی از موسسه ها حدقل زمانی که برای پروژه‌های خود تعریف می‌کنند 1 دقیقه است و بسته به این میزان قیمت نهایی را محاسبه خواهند کرد. ما در تیم دیجیتال مارکتینگ منتا، ابتدا به شما مشاوره خواهیم داد تا بعد از سنجیدن همه جوانب به یک توافق دست پیدا کنیم.

مهم ترین عوامل موثر بر قیمت گویندگی تیزر تبلیغاتی کدام است؟

همانطور که اشاره کردیم، برخی از عواملی مانند مدت زمان گویندگی تیزر تبلیغاتی روی هزینه کارفرما تاثیر خواهد داشت. اما در این بخش به برخی دیگر از عوامل موثر روی قیمت گویندگی تیزر تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد که هنگام سفارش باید حتما به آنها توجه داشته باشید:

  1. نوع سفارش گویندگی تیزر تبلیغاتی( نریشن مستند یا صدای تلفن گویا و ...)
  2. زبان گویندگی تیزر تبلیغاتی(گویندگی تیزر تبلیغاتی به زبان انگلیسی، ترکی، عربی و ...)
  3. شیوه اجرای گویندگی(هیجانی، ساده و معمولی یا ...)
  4. گویندگی تیزر تبلیغاتی با صدای خانم اجرا شود یا صدای آقا
  5. زمان تحویل پروژه(اگر در مدت زمان بسیار کمی نیاز به تحویل باشد روی قیمت تاثیر دارد)
  6. تعداد کلمات متن گویندگی تیزر تبلیغاتی
  7. محل و استودیوی ضبط برای گویندگی تیزر
  8. سابقه گوینده تیزر تبلیغاتی

محاسبه درآمد یوتیوب

هنوز بخش بزرگی از جامعه، به این که می‌توان از طریق اینترنت به درآمد رسید مشکوک هستند. اما در واقعیت، داستان‌های فراوانی وجود دارد از افرادی که ثروت خود را از طریق فعالیت‌های آنلاین به دست آورده‌اند. یوتیوب تنها یکی از راه‌های بسیاری است که می‌توانید به کمک آن به یک فرد تاثیرگذار در اینترنت تبدیل شوید و به درآمد برسید.

در کشور ما، با توجه به شرایط اقتصاد داخلی، ارزش پول ملی و نرخ ارز، کسب درآمد دلاری برای اکثر افراد ایده‌آل به نظر می‌رسد و یکی از روش‌های کسب درآمد دلاری که توجه زیادی جلب کرده، درآمد از یوتیوب است. به روش‌های مختلفی می‌توان از یوتیوب درآمد کسب کرد اما این کار آن قدر که به نظر می‌رسد ساده نیست. برای رسیدن به درآمد دلاری از طریق یوتیوب حداقل‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها دست پیدا کنید.

برای آن که بدانیم تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب یا به عبارتی یوتیوبرها چقدر از طریق یوتیوب درآمد دارند، ابتدا باید با انواع روش‌های کسب درآمد دلاری از طریق یوتیوب آشنا شویم.

روش های کسب درآمد دلاری از یوتیوب

تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب به روش‌های مختلفی می‌توانند از طریق فعالیت در این پلتفرم به کسب درآمد برسند. اولین و رایج‌ترین روش تبلیغاتی است که وبسایت یوتیوب روی ویدیوها نمایش می‌دهد. تبلیغات یوتیوب به دو حالت نمایش داده می‌شود: ویدیوهای تبلیغاتی که ممکن است در ابتدا، انتها یا بین ویدیو نمایش داده شود و نوار تبلیغاتی که پایین ویدیوها دیده می‌شود.

تولید محتوای تبلیغاتی، همکاری با برندها و کسب‌وکارهای مختلف، جذب اسپانسر، داشتن کانال‌های اختصاصی (Private) با دریافت حق عضویت و کمک‌های نقدی هواداران از دیگر روش‌های کسب درآمد از طریق یوتیوب هستند. نکته‌ای که وجود دارد این است که درآمدهایی که از این روش‌ها به دست می‌آیند را هیچکس به جز صاحب کانال نمی‌داند و نمی‌توان آن‌ها را محاسبه کرد، اما درآمد از طریق تبلیغات یوتیوب را می‌توانید به طور حدودی محاسبه کنید.

محاسبه درآمد دلاری دیگران از یوتیوب

برای کسب درآمد از طریق تبلیغات یوتیوب، قوانین و حداقل‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها دست پیدا کنید. طبق آخرین به‌روزرسانی‌ها، یوتیوب ۶۸ درصد از مبلغی که برای هر بازدید دریافت می‌کند را به منتشر کننده ویدیو پرداخت می‌کند. یوتیوب برای کانال‌هایی که به مرحله‌ای رسیده‌اند که می‌توانند از طریق تبلیغات درآمد داشته باشند، واژه مانتایز (Monetize) را به کار می‌برد.

برای این که بتوانید کانال خود را مانتایز کنید، باید ابتدا حداقل ۱۰۰۰ نفر دنبال‌کننده و ۴۰۰۰ ساعت بازدید ویدیو به دست آورید. بعد از آن می‌توانید در سرویس Adsense گوگل ثبت نام و درآمد خود از تبلیغات یوتیوب را دریافت کنید برای اینکه محاسبه درآمد یوتیوب را بدانم باید دو قدم اصلی را طی کنیم:

پیدا کردن میزان بازدید کانال

تخمین زدن cpm کانال

در ادامه هر دو این موارد را به طور کامل توضیح می‌دهیم.

چطور درآمد دلاری دیگران را محاسبه کنیم؟

با اطلاعاتی که تا اینجا کسب کردید، می‌توانید درآمد دلاری یوتیوب دیگران را محاسبه کنید. بازه میانگین عمومی CPM برای کانال‌های یوتیوب حدود ۳ الی ۵ دلار است. اگر می‌خواهید محاسبه دقیق‌تری داشته باشید، با جستجو در وبسایت‌های آنالیز یوتیوب می‌توانید مقدار دقیق‌تر را بر اساس موضوع کانال پیدا کنید.

به سراغ بخش اول برگردیم. عددی که برای بازدید ماهانه کانال به دست آوردید را بر ۱۰۰۰ تقسیم کنید. حال این عدد را در بازه CPM مورد نظر ضرب کنید و درآمد دلاری ماهانه کانال را به دست آورید.

به عنوان مثال یک کانال متوسط در یوتیوب ماهانه حدود ۲۰۰ هزار بازدید دارد. اگر میزان بازدید را بر ۱۰۰۰ تقسیم کنید عدد ۲۰۰ به دست می‌آید. با ضرب ۲۰۰ در ۳ و ۵ بازه حدودی درآمد ماهانه این کانال ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار به دست می‌آید.

کسب در آمد دلاری از یوتیوب

با توجه به شرایط اقتصادی داشتن درآمد دلاری بهترین راهی است که می‌تواند آینده مالی شما را بسازد. یکی از بهترین راه‌های داشتن درآمد دلاری از یوتیوب در ایران ، یوتیوب هست. یوتیوب بعد از گوگل به عنوان دومین موتور جستجو در جهان شناخته می شود. کسب درآمد از یوتیوب در ایران همچنان بکر بوده و کم کم جایگاه خودش رو پیدا خواهد کرد. پس برای کسب درآمد دلاری و نقد کردن آن در ایران می‌توانید از خدمات افراک بهره‌مند شوید

قوانین کسب درآمد از یوتیوب در ایران چگونه است؟

همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، به دلیل تحریم‌های موجود علیه ایران، کسب درآمد از یوتیوب در ایران کمی دشوارتر است. ما برای و اینکه بتوانیم پول خود را برداشت کنیم، نیاز به حساب گوگل ادسنس دارید. در حال حاضر امکانساخت گوگل ادسنسوجود ندارد. یکی از راهکارهایی که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد این است که شما از طریق دوست یا آشنای خارج از کشور اقدام کرده و از او بخواهید تا حساب را به نام خود ایجاد کند و بعد از آن اطلاعات حساب را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید استفاده کنید. توصیه می‌کنیم حتما از افراد قابل اعتماد کمک بگیرید تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار نگیرید. در صورتی که بتوانید حساب گوگل ادسنس را ساخته و آن را وریفای(تایید) کنید، برداشت درآمد و تبدیل آن به ریال کار ساده ای خواهد بود و شرکت های معتبر بسیار زیادی هستند که درآمد شما را به ریال تبدیل کرده و آن را برایتان واریز خواهند کرد.

تلاش کنید که همه چیز درست و سرجای خودش باشد زیرا در صورتی که یوتیوب متوجه شود کاربری قصد دور زدن قوانین‌ش را دارد، قطعا جرائمی را در نظر خواهد گرفت و ممکن است به بسته شدن کانال یوتیوب هم ختم شود که اگر چنین اتفاقی رخ دهد، تمامی زحمات به هدر خواهند رفت. بهتر است در ابتدای مسیر، تمامی کارهایی که شک دارید را پیش از انجام دادن با افراد باتجربه مطرح کنید و در صورت تایید آنها اقدام نمایید.

1. با پیوستن به برنامه یوتیوب پارتنر کسب درآمد از کانال یوتیوب خود را آغاز کنید.

البته برای داشتن درآمد از یوتیوب لازم است کانال شما شرایط زیر را داشته باشد:

در ۱۲ ماه گذشته در مجموع ویدیوهای شما حداقل ۴۰۰۰ ساعت تماشا شده باشند.

حداقل ۱۰۰۰ نفر مشترک یا عضو فعال در کانال‌ یوتیوب خود داشته باشید.

با داشتن این شرایط می‌توانید به برنامه‌ی یوتیوب پارتنر بپیوندید و با نمایش تبلیغ در ابتدا، میانه و یا انتهای ویدیوهای خود و بسته به میزان دیده‌شدن این تبلیغ‌ها درآمد از یوتیوب کسب کنید. کافی‌ست وارد کانال‌ خودتان شوید و به بخش استودیو یوتیوب برویدبعد از این کار با انتخاب گزینه‌ی «درآمدزایی با تبلیغ» برای هر ویدیوی خود اجازه‌ی نمایش تبلیغ در ویدیوهای‌ خود را به یوتیوب می‌دهید و براساس میزان نمایش و کلیک بر روی تبلیغ‌ها درآمد از یوتیوب کسب می‌کنید.

2. کانال‌ خودتان را تأیید یا وریفای (Verify) کنید.

اگر از ابتدای عضویت در یوتیوب؛ تأیید حساب کاربری و کانال یوتیوب خود را به تعویق انداخته‌اید، اینجا همان نقطه‌ای هست که به بن‌بست می‌خورید. برای کسب درآمد از یوتیوب با ورود کشور محل سکونت و شماره موبایل خود باید کانال‌ خودتان را تأیید کنید. با توجه به محدودیت های گوگل برای کشور ایران، بهتر است برای این کار لوکیشن خود را در کشوری جز ایران انتخاب کنید و شماره تماسی خارج از ایران وارد کنید. با کمک دوست خود که ساکن کشوری دیگر است یا با استفاده از خدمات شرکت‌های واسطه می‌توانید این کار را بدون دردسر انجام دهید و یک قدم به کسب درآمد یوتیوب نزدیک‌تر شوید.

3. کانال خود را به حساب گوگل ادسنس (Goolge Adsense) وصل کنید.

قدم آخر برای شروع کسب درآمد از یوتیوب این است که ابتدا حساب کاربری خود را در گوگل ادسنس بسازید و کانال یوتیوب خود را به آن متصل کنید. گوگل ادسنس سیستمی است که به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند بدون تعامل مستقیم با آگهی‌دهنده‌ها، قادر به کسب درآمد ازطریق تبلیغات باشند. بخش زیادی از درآمد گوگل ازطریق گوگل ادسنس تأمین می‌شود.

میزان درآمد از یوتیوب؛ چقدر می‌توانید دلار کسب کنید؟

تبلیغ‌کننده‌ها از ادسنس استفاده می‌کنند تا بر روی برخی فیلم‌ها بودجه‌گذاری نمایند. این فیلم‌ها براساس عواملی مانند مخاطب شما، موضوع ویدیو و کلمات کلیدی مربوطه انتخاب خواهند شد.

به‌طور کلی درآمد از یوتیوب براساس میزان بازدید ویدئوهای هر کانال تعیین می‌شود. زمانی‌که شخصی تبلیغ نمایش‌داده‌شده در ویدیو یا کانال شما را مشاهده کند یا روی آن کلیک کند، مبلغی به حساب شما افزوده می‌شود. از آن‌جایی‌که ممکن است همیشه تبلیغ برای کاربر نمایش داده نشود یا کاربر قبل از نمایش تبلیغ از کانال شما خارج شود، بنابراین هر بازدید به معنای افزایش درآمد یوتیوب شما نیست.

پیوستن به یوتیوب پارتنر

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در این روش افراد تبلیغ داخل محتوای ویدئویی شما را مشاهده کرده و در نتیجه به ازای آن شما درآمد از یوتیوب کسب می‌کنید.لازم است بدانید که هرچه فیلم‌های بیشتری داشته باشید، رسیدن به آستانه ساعت مشاهده و شروع کسب درآمد یوتیوب آسان‌تر خواهد بود. فیلم‌های باکیفیت بالا بینندگان بیشتری را به خود جلب می‌کنند.

فروش کالا یا خدمت

اگر در حال حاضر کالایی برای فروش دارید، می‌‌توانید یک استراتژی بازاریابی برای یوتیوب طراحی کرده و از این طریق محصول خودتان را به فروش برسانید. در واقع فروش کالا یکی از روش‌های مناسب برای کسب درآمد یوتیوب است.

جذب اسپانسر و تولید محتوا برای آن

جالب است بدانید که امکان تولید محتوای اسپانسردار به جز اینستاگرام، در یوتیوب نیز وجود دارد. مزیت استفاده از این روش کسب درآمد از یوتیوب، این است که مجبور نیستید درصدی از درآمد خود را به یوتیوب بدهید، بلکه مستقیماً با برند مورد نظر مذاکره کرده و آن‌ها مبلغ را به‌‌صورت کامل به خود شما پرداخت می‌کنند. دقیقاً به همین علت است که این روش، به محبوب‌ترین روش‌ کسب درآمد یوتیوب تبدیل شده‌است.

دریافت مبلغی برای بخشی از آموزش‌ها

این روش نیز یکی از راه‌های مرسوم کسب درآمد یوتیوب است که احتمالاً مشابه این روش را پیش از این در برخی پادکست‌ها دیده ‌اید. برای انجام این کار ابتدا باید محتوای مناسب تولید کرده و سپس از مخاطب بخواهید که به کانال شما بپیوندد. در نهایت او را تشویق کنید که به مشترکان پریمیوم یوتیوب تبدیل شود تا در هنگام تماشای ویدیوهای شما، مبلغی از هزینه اشتراک او را به عنوان درآمد از یوتیوب دریافت کنید.همچنین می‌توانید علاوه بر ویدیوهای رایگان، محتوای آموزشی جامع‌تری درمورد برخی موضوع‌های پرطرفدار تولید کنید. سپس با فروش این محتوا بصورت بسته‌ی آموزشی یا برگزاری وبینار، به کسب درآمد مستقیم از مخاطب‌های خود بپردازید.

ایده برای سناریو

سناریو به متنی گفته می‌شود که قابلیت تصویری شدن دارد و در آن نکاتی رعایت شده که اجرا کننده آن یعنی کارگردان، متن نوشته شده را به عنوان نقشه راه استفاده می‌کند. در اصل سناریو به یک داستان می‌گویند که به صورت فیلمنامه نوشته شده و آن را در اختیار اعضای تیم تولید فیلم یا تیزر تبلیغاتی می‌گذارند. سناریو تیزر تبلیغاتی شامل زمان، مکان و موقعیت جغرافیایی تمام صحنه ها می‌باشد تا همه چیز با دقت و نظم کافی پیش برود.

قواعد سناریو تیزر تبلیغاتی استاندارد

زمانی که یک سناریو تیزر تبلیغاتی می‌نویسید باید توجه داشته باشید که تمام استانداردهای زیر رعایت شود وگرنه سناریو شما یک سناریو آماتور و غیرحرفه ای خواهد بود:

  • اول از همه عنوان تیزر تبلیغاتی را باید در بالای برگه مورد نظر نوشت.
  • باید داستان شما به سکانس های مختلف تقسیم شود یعنی از حالت داستان متنی خارج و قابلیت تصویری پیدا کند.
  • در ابتدای هر سکانس باید مکان،زمان و موقعیت دقیق سکانس را بنویسید (داخلی یا خارجی/ روز یا شب/ خیابان یا..)
  • یادتان باشد برای نوشتن سناریو باید از یک طرف برگه‌ها استفاده شود نه اینکه پشت و روی آن بنویسید.
  • باید قسمتی از سناریو را به انتقال پیامی تاثیر گذار اخصاص بدهید.
  • یک اتفاق ویژه و قابل توجه را برای آخر سناریوتان طراحی کنید.
  • در آخر سناریو تیزر تبلیغاتی، باید برند یا محصول مورد نظر به وضوح معرفی شود.

مراحل نوشتن یک سناریو تاثیرگذار

1)تحقیق درباره مشتریان محصول

2)شناسایی رقبای هر کسب و کار

3)استفاده از مشاوره ویدیو تبلیغاتی

چند نوع ایده برای سناریو تیزر تبلیغاتی بپردازیم ...

در قسمت قبل این مقاله به انواع تیز تبلیغاتی از نظر محتوا اشاره کردیم؛ چراکه معتقدیم برای نوشتن یک سناریو تیزر تبلیغاتی خوب، اول از همه باید راجب این که چه نوع تیزری را باید برای برند مورد نظر طراحی کرد که بیشترین تاثیر را داشته باشد، تصمیم گرفت. همانطور که اشاره شد، این تصمیم به عواملی چون فضای پخش تیزر، نوع محصول، مخاطبان و سبک انتخابی بستگی دارد و همه این موارد تاثیرگذار خواهند بود. تیزرهای تبلیغاتی به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام از آنها تاثیرات متفاوتی بر مخاطب خواهد داشت:

  1. در نوع اول شما باید سناریو تیزر تبلیغاتی را به گونه ای بنویسید که تقریبا تا هشتاد درصد طول زمان تیزر، مخاطب متوجه محصول و تبلیغاتی بودن تیزر شما نشود و در نهایت بیست درصد پایانی زمان تیزر با بوجود آوردن نقطه عطفی در سناریو که نام حرفه ای آن کیک‌شاتkick shot است، برند مورد نظر را به مخاطب معرفی کنید.
  2. نوع دوم تیزر تبلیغاتی به این صورت است که در همان اول ویدیو برند را معرفی کرده و در ادامه داستان را مرتبط با برند پیش می‌بریم اما داستان باید جذابیت زیادی را برای مخاطب ایجاد کند تا تاثیر گذاری لازم را داشته باشد. در این نوع تیزر هم در زمان های پایانی ویدیو یک پیام ارائه دهید و با یک اتفاق ویژه یا همان کیک‌شات تیزر را به پایان برسانید.
  3. در نوع سوم که اکثر با آن آشنا هستیم و نمونه های زیادی از آن را در رسانه های مختلف می‌بینیم تیزرهایی است که از همان ابتدا محصول را به مخاطب معرفی می‌کنند و نکات مثبت محصول را بیان کرده و به توضیح و تعریف آن می پردازند و در این بین کسانی را به عنوان مصرف کننده کالا معرفی می‌کنند و آن‌ها نیز نظرات خود را ارائه می‌دهند. در این نوع تیزرهای تبلیغاتی حتما باید راه‌های ارتباطی مانند شماره تماس، شماره پیامک و... را به مخاطب ارائه دهید.

مهمترین نکات نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شما در نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی ، باید یک سری نکات را رعایت کنید تا تیزر شما بتواند هدف برند مورد نظر را محقق کند. باید دغدغه مخاطبتان را در نظر گرفته و متناسب با آن سناریو را طراحی کنید تا مخاطب آن را دنبال کرده و به آن توجه ویژه ای داشته باشد. سعی کنید بدون اینکه برای مخاطب آزار دهنده شود چندین بار نام برند را در سناریو تیزر تبلیغاتی خود بیاورید که او با نام برند مورد نظرتان آشنا شود. یک تیزر تبلیغاتی خوب باید بتواند چندین بار نام محصول را به مخاطب یادآوری کند بدون اینکه تیزر را مصنوعی جلوه داده یا باعث آزار مخاطب گردد. هر چه سرگرم کننده تر باشد بیشتر مخاطب را به خود جلب می‌کند و او حتی حاضر است چندین بار تیزر را ببیند که خود این یک امتیاز بزرگ است.

چگونه زمان تیزر تبلیغاتی را محاسبه کنیم؟

زمانی که برای نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی، میخواهیم مدت زمان تیز را محاسبه کنیم، باید در نظر داشته باشیم که یک تیزر تبلیغاتی باید در کوتاه ترین زمان ممکن پیام خود را انتقال داده و تاثیر خود را بگذارد. یادتان باشد که نباید زمان تیزر تبلیغاتی  زیاد شود وگرنه شاید اصلا مورد توجه قرار نگیرد مگر اینکه سناریو شما بسیار جذاب و قابل توجه باشد که با این حالم هم، ریسک کار افزایش خواهد داشت و بهتر است به این سمت نرویم