اگر برای کسب درآمد از گویندگی تصمیم جدی گرفته باشید، نباید فرصت را از دست بدهید. تنها کافی است توانمندیهای موجود در صدای خود را کشف و تقویت کنید. نکته جالب و بسیار امیدوار کننده این است که اصولا لازم نیست صدای فوقالعاده جذابی داشته باشید و اصطلاحا جزو افراد صدا مخملی محسوب شوید. شما با گذراندن دورههای آموزش گویندگی و یادگیری فوت و فنها، قادر هستید که روز به روز به قدرت و جذابیت صدای خودتان اضافه کنید. برای شغلهایی که با صدا ارتباط دارند، فرصتهای کاری فراوانی وجود دارد که حتی میتوان بصورت کار در منزل(فریلنسر) و بدون نیاز به انجام هزینههای زیاد، کسب درآمد کرد. شیوههای گوناگون و تجربه شدهای برای کسب درآمد از صدا وجود دارد که حتی کسب درآمد دلاری از گویندگی را هم ممکن میکند. تا پایان این مقاله ازآژانس دیجیتال مارکتینگ همراه باشید تا تمام این موارد را با یکدیگر مرور کنیم.
کسب درآمد از گویندگی در منزل (فرینسلری)
راه های کسب درآمد از گویندگی آنقدر زیاد هستند که یکی از روش های آن را میتوانید در خانه انجام دهید و با شناخت و تقویت استعداد خود در آن زمینه حتی به درآمد دلاری نیز برسید.
یکی از روش های نوین برای این کسب وکار, گویندگی فیلم و کتاب های صوتی میباشد که در این سالها طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده و اتفاقا به درآمدهای قابل توجهی نیز دست یافتند.
با توجه به توسعه و گسترش اینترنت در دنیا افراد زیادی به شغل های کسب درآمد در منزل روی آوردند و به اصطلاح آقای خودشان هستند و در این بین فرینسلری از طریق صدا نیز یکی از همین روش های کسب درآمد میباشد و سعی داریم شرایط و فاکتورهای مناسب برای این حرفه را در زیر به شما معرفی کنیم.
انواع گویندگی
در زیر 4 نوع صدا پیشگی آمده است:
تبلیغات رادیویی و تلویزیونی
تبلیغات رادیویی و تلویزیونی حجم عظیمی از کار را برای صداپیشهها فراهم میکند. طول هر تبلیغ معمولاً 15، 30 یا 60 ثانیه است، بنابراین زمان زیادی برای ضبط آنها صرف نمیشود. آگهیهای بازرگانی نیاز به توانایی تفسیر نسخه، درک نکته آگهی تجاری و ایجاد شخصیتی برای مطابقت دارند.
آموزش الکترونیکی
آموزش الکترونیکی عالی است زیرا شما در حال آموزش دیگران در مورد موضوعاتی هستید که برای آنها مهم است. آموختن موضوعی که خودتان با آن آشنایی ندارید میتواند یک چالش باشد. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، با یادگیری الکترونیکی راحتتر خواهید بود. بازیگری شخصیت معمولاً در پروژههای آموزش الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار میگیرد.
کتابهای صوتی
از آنجایی که تولید کتابهای صوتی معمولاً هفتهها طول میکشد، منبع خوبی برای کار و درآمد طولانی مدت هستند. سبک صداگذاری به موضوع بستگی دارد. کتابهای صوتی رایج عبارتاند از عاشقانه و داستانی. یکی از موضوعات رایج در کتابهای صوتی این است که صداپیشه باید یک داستانسرای عالی باشد.
درخواستهای تلفن
کسب و کارهای بزرگ و کوچک از پیامهای تلفن برای کمک به تماسگیرندگان در یافتن فرد مناسب برای صحبت کردن استفاده میکنند. اعلانهای تلفن همچنین باعث میشود مشتریان در زمان تعلیق خسته نشوند. این اعلانات موقت اغلب خدمات ارائه شده توسط شرکت را تبلیغ میکنند. هنگام تماس با مشاغل متوسط و بزرگ(مانند یک شرکت کارت اعتباری) اعلانهای تلفن شنیده میشود و سبک آوازی معمولاً یک صدای مکالمه دوستانه است.
راههای کسب درآمد از گویندگی و کتاب های صوتی
شاید این سوال برایتان پیش بیاید که شیوه کسب درآمد از گویندگی فیلم و کتابهای صوتی چه ضرورتی دارد و از چه راههایی می توان کسب درآمد کرد؟ مهم ترین روش ها عبارتند از:
۱- همکاری با شرکت ها و موسسات آموزشی
به دلیل رونق کتاب های صوتی ، فیلم آموزشی و دوره های آنلاین ، نیاز به افرادی که توانایی گویندگی دارند هر روز در حال افزایش است. اگر شما صدای واضع و شفافی دارید می توانید با شرکت ها و تولیدکنندگان کتاب های صوتی و نیز فیلم های آموزشی همکاری کنید و از این طریق کسب درآمد کنید.
برای شروع کار، رزومه خودتان با نمونه ای از فیلم و یا کتاب صوتی را بفرستید و در آن از میزان توانایی و زمینه علاقمندی خود بنویسید.
۲- تولید فیلم و کتاب های صوتی برای درآمد شخصی
اگر تمایلی به همکاری با شرکت ها ندارید می توانید خودتان محصولات آموزشی و صوتی تولید کنید و در اینترنت برای فروش عرضه کنید. می توانید فیلم های کوتاه آموزشی در زمینه های مورد علاقه و تخصصتان بسازید و عرضه کنید و یا می توانید یک کتاب رایگان را به صورت صوتی منتشر کنید . کتاب های زیادی هستند که به رایگان در اینترنت قرار دارند و حق التالیف آن متعلق به شخص خاصی نیست می توانید این کتابها را به صورت کتاب صوتی درآورده و در اینترنت به فروش برسانید.
اگر به ترجمه مسلط باشید می توانید کتاب های خارجی را با ترجمه فارسی و به صورت صوتی منتشر کنید همچنین کلیپ های آموزشی خارجی را ترجمه و صداگذاری کنید. این فایل ها را می توانید در سایت و یا وبلاگ شخصی برای فروش عرضه کنید و یا در سایت های همکاری در فروش برای کسب درآمد قرار دهید و یا از طریق شبکه های اجتماعی، سایت های اشتراک ویدیو ، ارسال ایمیل و… بازاریابی کنید.
وسایل مورد نیاز برای کسب درآمد از گویندگی چیست؟
حالا که کسب درآمد از طریق گویندگی را بعنوان یک هدف مهم برای خودمان تعیین کردهایم، باید بدانیم که لوازم و وسایلی مورد نیاز ما هستند که باید برای شروع کار، تهیه کنیم. برخی از مهمترین لوازمی که برای ضبط صدا نیاز داریم عبارتند از:
جمعبندی
پتانسیل دنیای فریلنسری نشان داده است که میتوان با استفاده از هر قابلیتی از فضای آن کسب درآمد دلاری یا ارزی داشت. استفاده از مهارتهای صدایی در روشهای مختلف میتواند به فریلنسرها کمک کند تا با حضور در پلتفرمهای مختلف، از پروژههای متعدد و حرفهای بهرهمند شوند.
مسئله مهمی که در رابطه با کسب درآمد از صدا وجود دارد، نقد کردن درآمد ارزی است. تمامی پروژههای ذکرشده در این مطلب، پتانسیل کسب درآمد ارزی و دلاری را برای فریلسنرها فراهم میکنند. در نهایت، فریلنسرهای ایرانی میتوانند با استفاده از قابلیتهای موجود در مجموعه نیک پرداخت تمامی پروسه نقد کردن را در عرض ۳۰ دقیقه انجام دهند.
وقتی در مورد بازاریابی به خصوص بازاریابی دیجیتال صحبت می کنیم به صورت ناخودآگاه به یاد ایجاد بازارهای جدید، وسعت بخشیدن به دامنه مشتریان و ایجاد کانال هایی برای جذب مخاطب بیشتر می افتیم. گرچه بخش عمده ای از مسئولیت تیم بازاریابی، افزایش فروش و جذب مشتریان بالقوه است اما موضوعی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه فعالان حوزه بازاریابی قرار گرفته و در گذشته نیز به صورت جسته گریخته در بازارهای آفلاین مدنظربوده، بحث حفظ مشتریان فعلی و بازگشت مشتریان برای خرید مجدد و تعامل مجدد با کسب و کار است.
اهمیت ریتنشن مارکتینگ
ممکن است شنیده باشید که حفظ مشتری بسیار راحت تر و ارزان تر از به دست آوردن مشتری جدید است. البته که این موضوع کاملا صحت دارد! طبق آمار outbound engine جذب مشتری جدید حدودا ۵ برابر هزینه بیشتری نسبت به حفظ مشتری قدیمی برای شما در بر خواهد داشت.علاوه براین، هزینه فروش شما به مشتری قبلی در بهترین حالت ۴۰٪ بیشتر از هزینه نهایی شما برای فروش محصول به کسی است که قبلا از شما خرید نکرده است. از طرف دیگر مشتریان فعلی برای خرید محصول جدید تا ۵۰ درصد بیشتراز مشتریان جدید احتمال دارد تا از شما خرید کنند. پس منطقی است که با این اعداد و ارقام که ممکن است در برخی کسب و کارها بیشتر باشد، شما به فکر حفظ مشتریان قدیمی خود باشید.
ابزارهای ریتنشن مارکتینگ
زندگی مردم بسیار شلوغ است. حتی وقتی به نفعشان باشد هم یادشان نمی ماند که همه ی کارها را به شکل منظم انجام دهند. در این بین شما میبایست سعی کنید تا برایشان از طریق پست، ایمیل یا پیامک، یادآور بفرستید و به آن ها یادآوری کنید تا دوباره با شما معامله کنند و از محصولات یا خدمات شما استفاده کنند.
ارسال یادآورهای معمولی می تواند به صورت کاملا خودکار انجام شود، پس از تکنولوژی های رایگان استفاده کنید تا بخشی از کارهای سنگین را برایتان انجام دهد. برخی نگران اند که پیام هایشان بیش از حد تحمیلی باشد اما اگر چیزی ارزشمند که برای مشتریانتان منفعت دارد را به آنان میفروشید، بد خدمتی است که به دفعات کافی به آن ها نفروشید!
بازاریابی محتوایی
یکی از بهترین و کم هزینهترین ابزارها برای بازگشت کاربران به چرخه خرید یا استفاده از خدمات، تولید محتوای با کیفیت و متناسب با نیاز مخاطبین است. در قدم اول باید با محتوای مناسب، احساس نیاز مشتریان به کالا و فعالیت خود را ایجاد و سپس پاسخ به این نیاز را در استفاده از خدمات خود بیان کنید.
شبکههای اجتماعی
کاربرد زیاد شبکههای اجتماعی در دنیای امروز بر هیچکس پوشیده نیست. رسانههای اجتماعی محل مناسبی برای تعامل با کاربران، پاسخ به مشکلات و تبلیغ و تشویق آنها برای خرید مجدد است. همچنین میتوانید برترینها، پرفروشترینها و یا تخفیفات ویژه را در رسانههای اجتماعی اطلاعرسانی کنید و کاربران قبلی را ترغیب به بازگشت و سودآوری مجدد کنید.
این نکته را در نظر بگیرید که تولید محتوا و تبلیغات باید متناسب با محیط شبکه اجتماعی صورت بگیرد. برای مثال میتوانید با ارائه کد تخفیف به کسانی که از سوی یک فرد مشخص از اینستاگرام وارد سایت شما میشوند و خرید میکنند، ترافیک و درآمد خوبی کسب کنید و این کار با گذاشتن تخفیف بیشتر برای مشتریان قبلی، نمایانگر یک تکنیک ازریتنشن مارکتینگ است.
پوش نوتیفیکیشن
پوش نوتیفیکیشن یکی از ابزارهای تاثیرگذار در ریتنشن مارکتینگ است که برای ارسال آن نیازی به اطلاعات تماس نیست و تنها درصورت موافقت کاربر با عضویت در سرویس پوش، اخبار و پیامهای مهم سایت در اختیار او قرار میگیرد. همچنین توجه کنید که ارسال پوش نوتیفیکیشن در ابزارهای مختلف مانند سیستم عامل، مرورگر وب و اپلیکیشن امکان پذیر است و در محیطهای مختلف، نام برند و خدمات شما را در ذهن مشتری یادآوری میکند که این امر سبب تثبیت برند و تمایل کاربران به خرید دوباره میشود.
سرویس ارسال پیامک
برای بهرهگیری از این روش باید اطلاعات تماس از کاربران جمعآوری کنید و سپس اخبار، رویدادها، تخفیفات ویژه و هر آنچه که فکر میکنید افراد را به سمت استفاده مجدد از محصولات و خدمات شما تشویق میکند، برای آنها از طریق پیامک ارسال کنید. ابزار پیام کوتاه از ارزانترین و سادهترین تکنیکهای بازاریابی بازگشتی است.
ایمیل مارکتینگ
دریافت ایمیل کاربران با استفاده از عضویت در خبرنامه، خرید محصولات، نصب اپلیکیشن و… انجام میگیرد و سپس اطلاعرسانیهای مهم مانند جشنوارهها، تخفیفات ویژه و هر محتوایی که مخاطب را به تعامل دوباره با وبسایت یا اپلیکیشن ترغیب کند، از این طریق ارسال میشود. برای ایجاد تاثیر بیشتر از این روش میتوانید ایمیلهای ارسالی به کاربران را شخصیسازی کنید و نوع محتوا را بر اساس رفع نیاز احتمالی آنها، بفرستید.
نرم افزار CRM
این نرم افزار به منظور مدیریت بهتر در ارتباط با مشتری راهاندازی میشود و اطلاعات و علایق مخاطبین را جمعآوری و در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. این کار باعث میشود تا راهکارهایی برای پاسخ به نیاز مشتریان طراحی و رضایت آنها را برای دریافت مجدد خدمات خود جلب کنید.
باشگاه مشتریان
هدف از پیادهسازی باشگاه مشتریان در بیزینسها، تبدیل مشتریان بالفعل به وفادار است. با عضویت در این سیستم و استفاده از محصولات و خدمات توسط مشتریان جدید و بالفعل، پاداش و پیشنهادات جذابی به آنها ارائه میشود تا نام تجاری برند از سایر رقبا متمایز و خرید مشتریان برای دفعات بعدی تکرار شود.
تکنیکهای بازاریابی بازگشتی
۱- پیشنهادهای ویژه و تخفیف
باید به روشهای مختلف به مشتریان یادآوری کنید به فکر آنها هستید تا ترغیب شوند و دوباره از شما خرید کنند. ضمن اینکه باید به فکر بازگرداندن مشتریان نیز باشید. به همین دلیل ارائهٔ آفرهای خاص و تخفیفهای ویژه میتواند خیلی جذاب باشد. گاهی ممکن است مشتریان خیلی جدی به فکر خرید نباشند یا شاید فقط یک بار از شما چیزی خریداری کرده باشند، به همین دلیل تخفیفهای جذاب یا پیشنهادات ویژه میتواند جرقهٔ تازهای برای بازگشت آنها باشد.
۲- خدمات ویژه و سفارشی
مشتریان همیشه دوست دارند ضمن دریافت احترام از سوی شما، با آنها به صورت ویژه و خاص رفتار شود. بنابراین میتوانید بخشبندی ویژهای برای این قسمت داشته باشید و با راهاندازی باشگاه مشتریان یا ارائهٔ خدمات VIP کاری کنید که از سمت شما محتوای سفارشی و شخصیسازی شده را دریافت کنند. هر چه بتوانید پیشنهادات شخصیسازی شدهای داشته باشید که متناسب با نیاز خریداران و مشتریان باشد، میتوانید به بازگشت آنها یا تکرار خرید امیدوارتر باشید.
۳- برنامههای وفادارسازی
تمام تلاش شما در بازاریابی باید روی وفادارسازی مشتریان متمرکز باشد تا غیر از شما جای دیگری نروند. این روزها وفادارسازی مشتریان بسیار دشوار است و عوامل مختلفی باعث میشود خیلیها به سراغ برندهای دیگر یا رقبا بروند. بنابراین هر بار باید بهترین تجربهٔ خرید را برای آنها رقم بزنید و کاری کنید تا با برنامههای وفادارسازی، همچنان خریدهایشان را از شما انجام دهند. گیمیفیکیشن به خوبی میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
۴- ابزارهای رایگان
گاهی خدمات شما به گونهای است که مشتریان نیاز به ابزارهای جانبی دارند تا کارشان بهتر انجام شود. در صورتی که چنین امکانی دارید، حتما این ابزارها را به صورت رایگان در اختیار آنها قرار دهید. به عنوان مثال یک شرکت هاستینگ میتواند گواهینامهٔ SSL رایگان یا افزونههای تجاری را به صورت لایسنسدار ولی رایگان ارائه دهد.
۵- همکاری در فروش
برای اینکه مشتریان وفادار بسازید و آنها ترغیب شوند دوباره برای خرید سراغ شما بیایند، میتوانید پیشنهاد همکاری در فروش به آنها بدهید. به طوری که در ازای معرفی شما به دیگران و خرید آنها بتوانند درصدی تخفیف یا پیشنهادهای ویژهای دریافت کنند و به ازای آنها دوباره به فکر خرید از شما باشند.
۶- ریتارگتینگ
یکی دیگر از روشهایی که خیلی خوب جواب میدهد، ریتارگتینگ یا هدفگیری مجدد مخاطبان است. براساس خرید مشتریان یا مسیر سفر آنها میتوانید پیشنهادات ویژه یا مرتبط ارائه کنید و ضمن حفظ ارتباط با آنها، کاری کنید که سرانجام خریدشان را قطعی کنند.
۷- شگفتزدگی مشتری
مشتریان عاشق سوپرایز هستند و میتوانید به مناسبتهای مختلف، یادی از آنها کنید. تولد، سالگرد ازدواج، سالگرد اولین خرید و… مناسبتهای مختلفی هستند که مشتریان، منتظر اتفاق خاصی در آن روز هستند. اما شاید شما را در یاد نداشته باشند و وقتی با یک حرکت غافلگیر کننده آنها را خوشحال کنید، بدون شک اثرات مثبتی در وفادارسازی آنها خواهد داشت.
۸- پاسخگویی دقیق به مشتریان
وقتی مخاطبی تبدیل به خریدار یا مشتری شما شد، انتظارات خاصی هم دارد. تمام مراحل خرید فقط نهایی کردن فرایند و پرداخت نیست. مشتریان سوالات و مشکلات مختلفی دارند و منتظر این هستند که شما کاملا حرفهای و محترمانه همیشه به صورت ویژهای پاسخگوی آنها باشید. ضمن اینکه میتوانید خودتان پیشقدم شوید و با نظرسنجی از آنها بازخورد بگیرید تا دفعهٔ بعدی تجربهٔ بهتری برایشان رقم بزنید.
۹- افزایش تعامل
هر چه بتوانید میزان تعامل و مشارکت مشتریان را افزایش دهید، بدون شک میتوانید به بازگشت آنها و تکرار خریدشان امیدوارتر باشید. برای افزایش تعامل چه جایی بهتر از شبکههای اجتماعی؟! بنابراین میتوانید از بازاریابی شبکههای اجتماعی و بازاریابی محتوایی به خوبی استفاده کنید تا رابطهٔ طولانی و عمیقتری با مشتریان بسازید و میزان تعامل آنها را افزایش دهید.
نوع ویدیوهایی را که بیشتر در یوتیوب تماشا می کنید، بررسی کنید.به عنوان مثال، من بسیاری از مجموعه ها، شوخی ها یا 10 ویدیوی برتر را تماشا می کنم (TOP 10) زیرا در اینجا می خواهید علاقه خود را پیدا کنید. اکثر کانال هایی که ما تماشا می کنیم از محتوای خود استفاده نمی کنند. این کانالها میروند و ویدیوها را پیدا میکنند تا دوباره آنها را بارگذاری کنند تا پول دربیاورند.
آنها از کانال های خود با استفاده از تبلیغات و بازاریابی وابسته کسب درآمد می کنند. کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو کاملا قانونی است و تحت استفاده منصفانه قرار می گیرد. یک مثال کانالی است که من زیاد تماشا میکنم: Goalcast که سخنرانیهای انگیزشی را از افراد الهامبخش در قالبهای مختلف جمعبندی میکند. از علایق خود برای افزایش کیفیت محتوای خود استفاده کنید.از کانال خود بدون تولید ساخت ویدیو کسب درآمد کنید:
در این مرحله برای کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو یاسد شروع به تولید محتوا کنید . به جستجوی یوتیوب بروید، کلمات کلیدمد نظر خود را تایپ کنید تا و در قسمت فیلتر، تیک Creative Commons را بزنید و بر اساس تعداد نمایش مرتب کنید. Creative commons یک ویژگی است که به شما این امکان را میدهد که برای کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو از ویدیو های منتشر شده توسط دیگر افراد بدون کپی رایت استفاده کنید.
بعد از اینکه محتوایی را که قرار است استفاده کنید پیدا کردید، اقدامات مورد نیاز را انجام دهید( جمعآوری، رتبهبندی، جنجال،). پس از اتمام ویرایش، از کلمات کلیدی برای بهینه سازی کانال خود استفاده کنید تا بتوانید با استفاده از آن ها بازدید بیشتری بگیرید.
برای اینکه خیلی زود تر به نتیجه برسید، روزانه یک تا هفت ویدیو به مدت یک ماه آپلود کنید. با این مدل باید بتوانید به سرعت از کانال خود کسب درآمد کنید.
ویدیوهای خود را بهینه کنید:
برای اطمینان از اینکه ویدیوهای خود را به بهتریسن شکل تنظیم کنید ، باید بدانید که چه چیزی برای شما در یوتیوب پول به ارمغان می آورد و این بر اساس نرخ کلیک و زمان تماشای شما است. بنابراین من شما را با نکات نهایی خود در مورد نحوه بهینه سازی ویدیوهای خود می نویسم:
۱: عناوین جذاب ایجاد کنید
۲: برای هر ویدیو تامبنیل جدید بسازید
۴: ویدیو های خود را ویرایش کنید
۵: ویدیوهای خود را تحت یک عنوان خاص منتشر کنید ( نیچ کار کنید)
۶: صبور باشید
دورهی “آموزش درآمد دلاری از یوتیوب”؛ راهنمایی کامل و جامع برای یادگیری زیر و بم “یوتیوبر شدن” و “تولید محتوای ویدیویی” است.
درباره دوره کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو
با گذراندن دوره آموزشی یوتیوب، شما تمام پیشنیازها، اطلاعات و مهارتهای لازم را برای شروع فعالیت در یوتیوب و درآمدزایی دلاری از آن کسب میکنید.
این دوره به نحوی طراحی شده که هم برای افرادی مناسب است که هیچ تجربهای در حوزه یوتیوبری و تولید محتوای ویدئویی ندارند و هم به درد یوتیوبرهایی میخورد که پیشرفت کندی در رشد کانال یوتیوب خود داشتهاند و هنوز به مرحلهی درآمدزایی از یوتیوب (Monetize) نرسیدهاند.
کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو: آپلود مجدد تبلیغات برای هدایت ترافیک به کانال های پولساز
این ایده بسیار ساده اما درخشان است. شما ممکن است تبلیغات جالبی را در خصوص ابزارها، کالاها و خدمات منحصر به فرد در یوتیوب مشاهده کنید.
بازاریابی برندهای مختلف
بسیاری از بلاگرها در زمینه تولید چنین محتواهایی فعال هستند. اگر صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید یا بازاریابی برندهای مختلف را در فضای انلاین انجام می دهید، می توانید تبلیغات تولید شده برای محصولات مختلف را در صفحه یوتیوب خود دوباره بارگذاری کنید. این کار به هدایت ترافیک به سایر کانال های پولساز کمک میکند و در عین حال، درآمد قابل توجهی را برایتان به همراه دارد.یوتیوب یک پلتفرم بسیار جذاب است. همه ما در طول روز و با اهداف مختلفی، از خدمات یوتیوب استفاده می کنیم. برای ورزش کردن، یادگیری یک مهارت یا مبحث جدید، سرگرمی، دیدن ویدیو های روزانه (که تحت عنوان "ولاگ" شناخته می شوند)، اخبار و حتی فیلم ها وسریال ها، بسیاری از ما دست به دامن یوتیوب می شویم.
منبع درآمد قابل توجه برای کاربران
به همین خاطر است که این پلتفرم، به یک منبع درآمد قابل توجه برای کاربران این شبکه تبدیل شده است. در این مقاله روش های کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو را مرور کردیم. شما نیز اگر به کسب درآمد در این پلتفرم علاقه مند هستید، می توانید همین امروز یکی از روش های معرفی شده در این مقاله را امتحان کنید.
بازدید یوتیوب امروزه برای مشاغلی که می خواهند از طریق فضای مجازی و پلتفرم ها، کسب درآمد کنند، یا یوتیوبرهایی که سعی دارند با تولید محتوایشان برند شخصی بسازند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. افزایش بازدید یوتیوب نیازمند رعایت یکسری نکات بوده و نمی توان انتظار داشت که ویدیوها آنی در صفحه ابتدایی یوتیوب نمایش داده شوند. گرچه عده ای سعی دارند با خرید بازدید یوتیوب، راه صد شب را در یک شب طی کنند، اما مثل فواره در لحظه صعود کرده و در لحظه هم سقوط خواهند کرد.
اگر برای رونق کسب و کارتان در یوتیوب اینجا هستید یا سودای یوتیوبر شدن در سر دارید، و حتی اگر می خواهید با موضوع بازدید یوتیوب و چگونگی رشدش بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید چون مختص خودتان است!
بیشترین بازدید یوتیوب
«بیشترین بازدید یوتیوب»... به این جمله دقت کنید! این جمله آخرین هدف و اصلی ترین خواسته ی هر فردی است که یک حساب کاربری در یوتیوب ایجاد می کند. البته این هدف کاملا بدیهی و قابل پیش بینی است، زیرا هرچه بازدید یوتیوب شما افزایش پیدا کند شناخته تر خواهید شد، و هرچه شناحته تر شوید، تاثیر بیشتری می توانید روی دنبال کننده هایتان بگذارید. این تاثیر نهایتاً می تواند موجب رونق کسب و کار، یا ساخته شدن برند شخصی تان شود.
پس حالا که مطمئناً شما هم یکی از افرادی هستید که می خواهید بیشترین بازدید یوتیوب را به خودتان اختصاص دهید، توصیه می کنیم ابتدا به نکات ارائه شده، توجه فرمایید، البته نکات زیادی برای افزایش بازدید یوتیوب موجود است،ولی ما اینجا مختصری ازقوانین بازدید یوتیوب صحبت میکنیم.
از کلمه کلیدی در عنوان ویدیو استفاده کن
استفاده از کلمه کلیدی برای بازدید یوتیوب، خیلی مهم و چاره ساز خواهد بود. زیرا به طور کلی مانور دادن روی کلمات کلیدی برای بیشتر دیده شدن، تا حد زیادی توانسته کارساز باشد. پس لازمه ی استفاده از کلمه کلیدی در بازدید یوتیوب این است که ابتدا ببینید ویدیویی که می خواهید آپلود کنید، با چه کلمات و عناوینی سرچ می شود. سپس سعی کنید همان کلمات یا عبارات هم خانواده را در عنوان ویدیو بیاورید.
کاور ویدیو یا همان Thumbnail بساز
یک راه جذاب برای افزایش نرخ بازدید یوتیوب، درست کردن یک عکس به منظور کاور ویدیو است. اکثر ویدیو هایی که بازدید یوتیوب شان بالا بوده، با یک عکس که شرح مختصری از محتوای ویدیو رویش درج شده، شروع می شود. این موضوع در اینستاگرام هم به شدت اپیدمی شده و صاحبان پیج ها برای آن که کاربران به راحتی بتوانند محتوای مورد نظرشان را پیدا کنند، از این ترفند استفاده می کنند. البته یکی از محاسن دیگر استفاده از thumbnail برای بازدید یوتیوب، این است که کاربری درحال جستجوی محتوایی متفاوت از محتوای شما بوده، اما تیتر کاور ویدیوی شما او را ترغیب کرده و به کانال شما مراجعه می نماید.
برچسب های مناسب و ترند بزن
استراتژی استفاده از برچسب برای بازدید یوتیوب، تا حدودی مشابه استفاده از عنوان برای ویدیو است. یعنی شما برای آنکه بتوانید بیشترین بهره را از برچسب ها ببرید، در قدم اول می بایست کلمه کلیدی و بر چسب های مرتبط با آن را پیدا نمایید. برای این کار می توانید از tubebuddy استفاده نمایید. قدم بعدی استفاده از برچسب اختصاصی خودتان است، یعنی با استفاده از آن بتوانید ویدیو های دیگری که منتشر کرده اید را از طریق یک برچسب مشترک به کاربران پیشنهاد بدهید. این برچسب اختصاصی می تواند نام شرکت یا برندتان باشد
برای افزایش بازدید یوتیوب، یک playlist درست کن
برای آن که از بازدید یوتیوب بهره مند شوید، ساخت playlist گزینه بسیار خوبی خواهد بود. شما می توانید ویدیو های جدیدی که آپلود می کنید، به پلی لیست خودتان یا پلی لیستی که از قبل بوده، اضافه نمایید. توجه داشته باشید که پلی لیست ها در جستجوی یوتیوب دیده می شوند، لذا بهتر است از ترفند استفاده از کلمه کلیدی برای عنوان پلی لیستتان استفاده نمایید.
انتهای ویدیو CTA بذار
عنوان call to action برای محتواهایی که در هر پلتفرمی ایجاد می شوند، به کار می رود. این اصطلاح بیانگر درخواست از کاربر برای انجام کاری است. این در خواست می تواند لایک کردن باشد، می تواند عضو شدن باشد یا حتی می تواند خرید یک محصول باشد. در اینجا ما به منظور رشد بازدید یوتیوب از CTA استفاده می کنیم. چطور؟ کافی ست در انتهای ویدیویی که ساخته اید، از کاربران بخواهید ویدیو را با دیگران به اشتراک گذاشته یا عضو کانالتان شوند. این راهکار یکی از بهترین راه های جذب کاربر و افزایش بازدید یوتیوب خواهد بود.
در آخر
برای اینکه به عنوان یکی یوتیوبر و یا یک کسب و کار موفق در حوزه تولید محتوا یوتیوبی موفق عمل کنید باید قبل از هر چیز با قوانین یوتیوب آشنا باشید. قوانین کپی رایت که شامل بازنشر آهنگ ها و ویدئوهای دارای حق نشر هستند یکی از قوانینی است که یوتیوب به شدت آن ها را مورد پیگیری قرار می دهد. از طرفی مضمون محتوای ویدئوها نیز دور از چشم یوتیوب نمی ماند. یوتیوب با تعریف موضوعات ممنوعه کاربران یوتیوب را از فعالیت کردن در این موضوعات منع کند. کسب درآمد از یوتیوب تنها زمانی امکان پذیر است که شما شرایط و تنظیمات کسب درآمد یوتیوب را دنبال کرده باشید. با فعالسازی کسب درآمد از یوتیوب و همچنین داشتن حساب گوگل ادسنس قادر به کسب درآمد از یوتیوب خواهید بود. اما اگر ایرانی هستید و نگران تحریم ها، می توانید با روش های مذکور به کسب درآمد از یوتیوب بپردازید.
ساخت فیلم صنعتی، قواعد خاص خودش را دارد که اگر آنها را رعایت نکنیم، عملا از اهداف اصلی خود دور خواهیم شد. ابتدا باید تعریف دقیق فیلم صنعتی را پیدا کنیم. باید بدانیم که چه تفاوتی بین تیزر تبلیغاتی و فیلم صنعتی وجود دارد؟ اینها سوالات مهمی هستند که پاسخ درست برای آنها، ما را به درک صحیحتری از موضوع خواهد رساند.
منظور از فیلم صنعتی چیست؟
همانطور که از نام آن مشخص است، شاخهای از فیلمها هستند که حاوی اطلاعاتی درباره بخشی از یک صنعت مشخص، تبلیغ محصول، تولید محصول، عملکرد کارخانه و ... میباشند. حتما شما هم با این موضوع برخورد داشتهاید که در برخی مواقع با مشاهده یک محصول؛ در جریان فرآیند تولید، سختیها و مشقتهایی که بر سر راه وجود دارند، قرار نگرفتهاید. در این مواقع فیلم صنعتی با نمایش مراحل تولید، موانع، مواد اولیه محصول، خطوط تولید و ... شما را بعنوان مخاطب آگاه میسازد. در واقع اگر شما هزینه ساخت فیلم صنعتی را تقبل کنید در عوض آگاهی از برند برای مخاطبان هدف شما رخ داده و آنها ارتباط نزدیکتری با کسب و کار شما پیدا خواهند کرد.
کاربرد ساخت فیلم صنعتی
اگر قصد ساخت فیلم یا تیزر صنعتی برای کارخانه یا مجموعه کاری خود را دارید برای انجام این کار اصلا شک نکنید.ساخت فیلم صنعتی یکی از اساسی ترین قسمت های مارکتینگ و بازاریابی یه شرکت است. این کار بقدری مهم می باشد که فقط با نمایش دادن فیلم صنعتی به مشتریان خود قادر خواهید بود نظر آن ها را در تصمیم گیری برای بستن یک قرارداد بزرگ تغییر دهید.هر چقدر که شما در ارائه توضیحات نسبت به حوزه کاری خود ماهر باشید، باز هم نمی توانید تاثیری که نمایش فیلم صنعتی بر مخاطب مد نظر میزارد شما داته باشید.یکی از بهترین کاربرد های ساخت فیلم صنعتی، نمایش آن در نمایشگاه هایی است که شما در کنار رقبا در آن حضور دارید. پخش یک فیلم صنعتی از نحوه فعالیت کارخانه شما نظرات همه را در یک نمایشگاه بزرگ قطعا به شما جلب خواهد کرد.
مراحل ساخت فیلم صنعتی کدام است؟
مراحل ساخت فیلم صنعتی هم دقیقاً همانند مراحل ساخت دیگر فیلمها بوده و متشکل از سه مرحله کلی یعنی پیشتولید، تولید و پستولید است. هرکدام از این مراحل بخشهای مهمی دارد که باید بسیار دقیق به آنها پرداخت. ازآنجاییکه اگر بخواهیم به تمام این موارد در قالب یک مقاله بپردازیم از حوصله خارج خواهد شد، به همین اشاره اکتفا میکنیم و در مطالب جداگانه و مفصل به هر یک خواهیم پرداخت. اگر بخواهیم به سراغ موضوع اصلی این بخش یعنی مراحل ساخت فیلم صنعتی برویم باید بگوییم که برای ساخت فیلم صنعتی مهمترین قدم بازدید از لوکیشن و تحقیق راجعبه کسبوکار است. این مرحله به شما کمک میکند تا به جزئیات اشراف کامل پیدا کرده و بهترین تصمیمات را برای تولید یک فیلم صنعتی باکیفیت بگیرید.