دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

کلمات تاثیر گذار در فروش

کلمات قدرتمندترین چیزی هستند که ما انسان‌ها در اختیار داریم، ابزاری که می‌تواند بسازد یا ویران کند. برای درک این جمله نیازی نیست روان‌شناس یا سخنران باشیم، همه ما در زندگی شخصی و شغلی بارها تاثیرگذاری و قدرت کلمات را تجربه کرده‌ایم. اما به هر حال در برخی مشاغل مانند فروش، قدرت کلمات بیش‌تر خودش را نشان می‌دهد. همان‌طور که با یک جمله درست می‌توانید این اطمینان را به مشتری بدهید که باید از شما خرید کند، با یک جمله اشتباه هم می‌توانید کاری کنید که مشتری برود و پشت سرش را هم نگاه نکند. در این مطلب قصد داریم درباره کلمات تاثیرگذار در فروش و جملاتی که باید به کار ببرید تا مشتری تحت تاثیر قرار بگیرد و ترغیب شود صحبت کنیم. اگر می‌خواهید کلمات جادویی فروش را یاد بگیرید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
کلمات چگونه بر تصمیم مشتری تاثیر می‌گذارند؟
قبل از این که کلمات جادویی برای فروش را بررسی کنیم، ببینیم چطور و چرا کلمات می‌توانند تا این حد تاثیرگذار باشند. در واقع کلمات به طور مستقیم می‌توانند روی احساسات مشتری تاثیر بگذارند و به همین خاطر اهمیت زیادی دارند. کلمات تاثیرگذار در فروش با تحریک احساسات و عواطف مشتری باعث می‌شود مشتریان ناخودآگاه ترغیب به استفاده از محصولات/خدمات شما شوند. حقیقت این است که خیلی اوقات مشتریان بر اساس احساسات برای خرید محصول یا استفاده از خدماتی تصمیم می‌گیرند، نه بر اساس منطق و نیاز واقعی‌شان. بنابراین شما برای افزایش فروش و سودآوری باید بلد باشید که با چه کلمات و جملاتی مشتری را تحت تاثیر قرار دهید و حس اعتماد را در او بیدار کنید. البته احساسات مختلفی درگیر می‌شود و همیشه ایجاد احساسات مثبتی مثل اعتماد، همدلی و… جوابگو نیست، گاهی باید حس فوریت و ترس از دست دادن را در مشتری تحریک کنید.
بهترین کلمات و جمله های تاثیرگذار در فروش چیست؟
در ادامه جملات انگیزشی برای فروش بیشتر و کلمات تاثیر گذار در فروش را برایتان می‌آوریم تا بتوانید با مشتریان خود ارتباط موثرتر و بهتری برقرار کنید.
با کلمات، مشتری را مدیون خود کنید
شاید در برداشت اول دید خوبی نسبت به این چیزی که گفتیم نداشته باشید، اما واقعیت این است که رابطه هر کسب‌وکاری با مشتریانش یک رابطه داد و ستدی محسوب می‌شود. شما مثلا هدیه یا تخفیف برای مشتری در نظر می‌گیرید یا این که به او مشاوره رایگان و محتوای اختصاصی می‌دهید، او هم خودش را به نوعی مدیون و ملزم می‌داند که از شما خرید کند. این شیوه که به مشتری لطف کنید تا او هم لطف شما را جبران کند هم در فروش اینترنتی و هم در فروش حضوری و حتی فروش تلفنی کاربرد دارد.
کلمات تاثیرگذار در فروش و جملاتی که پیشنهاد می‌کنیم به کار ببرید عبارت‌اند از:
  • ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنیم که …
  • چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟
  • برای مشتریان جدید مشاوره رایگان در نظر گرفته‌ایم.
  • قبل از خرید می‌توانید هر سوالی دارید از ما بپرسید و مشاوره رایگان بگیرید.
نشان دهید که تایید و اعتماد دیگران را دارید
شما وقتی قصد خرید دارید و می‌خواهید از محصولات/ خدمات جایی استفاده کنید در سایت یا شبکه‌های اجتماعی نظرات را می‌خوانید؟ از کسانی که قبلا از آن برند خرید کرده‌اند تحقیق می‌کنید و نظرشان را می‌پرسید؟ حتما بارها قبل از خرید این کار را انجام داده‌اید. همه ما وقتی می‌خواهیم سراغ برندی برویم برایمان مهم است که مشتریان قبلی آن محصول/ خدمات و کسانی که قبلا از آن استفاده کرده‌اند چه نظری دارند؛ بنابراین نظر و تایید دیگران می‌تواند در تصمیم‌گیری ما برای خرید بسیار موثر باشد. در این راستا به‌عنوان فروشنده/ مدیر مارکتینگ/ کپی رایتر و… باید در سایت و اینستاگرام خود جایی را برای نظرات مشتریان در نظر بگیرید. حتی می‌توانید با جملاتی مانند “مورداعتماد برندهای مطرح مثل …”، “تاییدشده توسط ….”، در لندینگ‌های فروش و جاهای مختلف در سایت و سوشال به برند خود نزد مشتریان اعتبار دهید.
اعتبار خود را با کلمات بیان کنید
یک حقیقتی وجود دارد که هر چه اعتبار شما بیش‌تر باشد، مشتریان هم راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و سراغتان می‌آیند. حالا چگونه این اعتبار را به مشتریان و مخاطبان خود نشان دهید؟ با استفاده صحیح از کلمات تاثیرگذار در فروش به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. برای مثال با صفات عالی از جمله “بهترین”، “برترین”، “جدیدترین”، “باسابقه‌ترین”، “تخصصی‌ترین” و… می‌توانید برند خود را در جایگاه بالاتری نسبت به رقبا قرار دهید و روی اعتبارتان تاکید کنید. البته عده‌ای معتقد هستند که صفت‌هایی که “ترین” دارند در حال حاضر چندان موثر نیستند؛ اما باور کنید هنوز هم چنین صفاتی تاثیر خود را به قدر کافی دارند و مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهند. کلمات موثر در فروش لزوما کلمات خاص و پیچیده‌ای نیستند، اما باید از آن‌ها در جا و موقعیت درستی استفاده کنید تا بیش‌ترین تاثیر را داشته باشند
به مشتری اطمینان بدهید
معمولا مشتریان برای خرید هر محصول یا خدماتی، اول کمی شک و تردید دارند و تصمیم‌گیری برایشان سخت است. شما اگر می‌خواهید بیش‌تر بفروشید و مشتری را جذب کنید، باید این تردیدها را از مشتری بگیرید و تصمیم‌گیری را برای او آسان کنید. با عبارات و کلمات تاثیرگذار در فروش مثل “تضمینی”، “ضمانت مرجوعی”، “ضمانت تعویض”، “پشتیبانی دائم” و… می‌توانید ترس مشتریان از ضرر و زیان را به حداقل برسانید و به آن‌ها این اطمینان را بدهید که اگر هم مشکلی پیش بیاید برای رفع مشکل آن‌ها اقدام می‌کنید. حتی این گزینه را هم دارید که خیلی مستقیم به مشتری بگویید می‌تواند با خیال راحت از شما خرید کند؛ برای مثال:
  • با خیال راحت بهترین محصولات پوستی را از ما بخر.
  • با سفارش به ما خیالتان از بابت محتوای باکیفیت راحت باشد.
  • سرمایه‌گذاری آسان و مطمئن با سامانه آگاه با دلیل مشتری را قانع کنید
بدیهی است که اگر می‌خواهید مشتری محصولات/ خدمات شما را بخرد باید با کلمات تاثیرگذار در فروش به او دلیل بدهید و قانعش کنید. وقتی به مشتریان دلیل بدهید، خیلی بیش‌تر احتمال دارد که به خواسته‌های شما عمل کنند، انگار که ذهنشان می‌پذیرد چیزی که می‌گویید منطقی است و راحت‌تر قبول می‌کنند. برای مثال برای مشتریان خود ایمیلی با این مضمون بفرستید که “در خبرنامه ما عضو شو تا از آموزش‌های جدید باخبر بشی و چیزی رو از دست ندی” یا “اگه می‌خوای از آخرین اخبار تکنولوژی باخبر بشی حتما در خبرنامه ما عضو شو”
مثال دیگر این که اگر نرم‌افزاری دارید و می‌خواهید مشتری نسخه پولی آن را تهیه کند باید واضح و روشن به او توضیح بدهید که خرید نسخه پولی چه مزایایی برایش دارد، از چه امکانات بیش‌تری می‌تواند استفاده کند و… یا مثلا سایت متمم که جایی برای توسعه مهارت‌ها و یادگیری است، علاوه بر دوره‌های آموزشی همواره مقالات آموزشی مفید هم در سایت خود قرار می‌دهد، اما محدودیت دسترسی می‌گذارد و می‌گوید که برای دسترسی به درس‌ها و مطالب بیش‌تر باید اشتراک ویژه را فعال کنید.
حس فوریت به مشتریان بدهید
مشتریان وقتی کلمات تاثیرگذار در فروش و جملاتی مثل “تخفیف برای آخرین بار”، “تخفیف محدود”، “آخرین مهلت ثبت‌نام”، “همین حالا ثبت‌نام کنید” و… را می‌خوانند، به ناخودآگاهشان حس فوریت و تعجیل منتقل می‌شود و احتمال بیش‌تری دارد که از شما خرید کنند یا هر درخواست دیگری که از آن‌ها دارید به آن پاسخ مثبت بدهند. در مواقعی که مشتری حس کند چیزی کمیاب است و اگر استفاده نکند، از دستش می‌رود، بیش‌تر برای خرید ترغیب می‌شود. همچنین کلمه “فرصت” و جملات و عباراتی مثل “بهترین فرصت برای خرید…” و “آخرین فرصت استفاده از تخفیف تابستانی” نیز از جملات تاثیر گذار برای فروش بیش‌تر است؛ چرا که اصولا افراد دوست دارند از فرصت‌ها استفاده کنند.
راه‌های تاثیرگذاری بر مشتریان
شما به عنوان فروشنده به طرق مختلف می‌توانید بر مشتریان تاثیر بگذارید. اول از همه باید سعی کنید مشکل و نیاز مشتری را متوجه شوید. با خوب گوش دادن به حرف‌های مشتری می‌توانید نیازش را درک کنید. سپس راه‌حل مناسبی به او ارائه دهید تا مشکلش را حل کند. برای این منظور باید ارتباط خوبی با مشتری برقرار کرده و آن را تقویت کنید. در این حین باید تمرکزتان روی این باشد که چطور اعتماد مشتری را به خود جلب کنید و خودتان را متمایز از بقیه نشان دهید تا مشتری به شما اعتماد کرده و از شما خرید کند. در شکل زیر تاثیر عوامل مختلف بر تصمیم گیری مشتری را مشاهده می‌کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد