دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

تولید محتوا در یوتیوب

مرحله برای راه‌اندازی کانال یوتیوب

قبل از تولید محتوا برای یوتیوب، به یک کانال نیاز دارید و راه‌اندازی آن اصلاً سخت نیست. در ادامه راه‌اندازی یک کانال یوتیوب بدون ایراد را توضیح داده‌ایم:

مرحله 1: یک حساب گوگل ایجاد کنید

در دنیا دیجیتال امروز، همه ما یک حساب Google داریم. حساب بیزینس گوگل با حساب عادی متفاوت است. این حساب نشان‌دهنده یک کسب‌وکار است و حتی اعضای تیم نیز می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. مهم‌تر از آن، وقتی کانال YouTube خود را راه‌اندازی می‌کنید و محتوا را آپلود می‌کنید، نام کسب‌وکار شما نمایش داده می‌شود.

مرحله 2: یک حساب YouTube ایجاد کنید.

اکنون که یک حساب گوگل دارید، تنها چیزی که نیاز دارید این است که با ایمیل ساخته شده وارد YouTube شوید و create channel را بزنید. حساب بیزینس شما امکان دسترسی به YouTube Analytics را برای شما فراهم می‌کند که می‌توانید به میزان بازدید خود دسترسی داشته باشید. همچنین در مورد رفتار مخاطبان خود برای انواع مختلف ویدئوهایی که آپلود می‌کنید، اطلاعاتی کسب کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید کدام ویدیو بهترین عملکرد را برای شما داشته است.

مرحله 3: هویت برند خود را به کانال اضافه کنید.

این مرحله مهم‌ترین مرحله برای ایجاد کانالی است که از بقیه متمایز باشد. سؤالی که وجود دارد چگونه خود را از سایر برندها در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی متمایز می‌کنید؟ پاسخ ساده است: از طریق برندسازی! و این دقیقاً همان چیزی است که برای کانال YouTube خود نیز نیاز دارید. شما باید کانال یوتیوب خود را طبق دستورالعمل‌های برند خود بهینه کنید تا در موضوع محتوایی که بعداً آپلود می‌کنید منعکس شود. در واقع این مرحله شروع مهمی برای تولید محتوا در یوتیوب محسوب می‌شود.

مرحله 4: برای تولید محتوا در یوتیوب استراتژی بازاریابی ایجاد کنید

با ایجاد یک استراتژی برای کانال خود شروع کنید و سپس آن را طبق الگوریتم یا توصیه متخصصین این حوزه بهینه کنید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید محتوای محبوب را مطابق با برند خود هدف قرار دهید. روی محتوای گرافیکی خاص تمرکز کنید که شما را از بقیه متمایز می‌کند و فراموش نکنید که ویدئو خود را در بقیه کانال‌های اجتماعی مانند اینستاگرام خود نیز به اشتراک بگذارید. در بیشتر موارد مخاطبان شما می‌توانند ایده‌های ویدئویی را نیز به شما ارائه دهند.

مرحله 5: اولین ویدئوی YouTube خود را آپلود کنید

هنگامی که محتوای اولیه و برنامه بازاریابی خود را تهیه کردید، با آپلود اولین ویدئوی YouTube خود شروع کنید. اگر فکر می‌کنید که انیمیشن‌ها برای موضوع شما بهتر کار می‌کنند، از آن استفاده کنید.

مرحله 6: یک ساختار کانال YouTube ایجاد کنید

پس از مدتی، بعد از اینکه تعدادی ویدئو منتشر کردید، وقت آن است که کانال خود را سازماندهی کنید. شما به ساختاری برای کانال ویدئوی خود نیاز دارید؛ بنابراین در حین تولیدمحتوا در یوتیوب به‌خاطر داشته باشید که چگونه می‌خواهید مخاطبانتان محتواهای شما را در کانالتان بیابند تا بتوانید لیست‌های پخش خوبی را ایجاد کنید.

5 نکته برای تولید محتوا در یوتیوب

همه کارهایی که در مراحل قبلی انجام شد به‌منظور تولید محتوا در یوتیوب است. محتوا در یوتیوب به‌صورت ویدئو است و باید بر اساس فاکتورهای ویدیو مارکتینگ پیش رفت. در ادامه 6 نکته‌ای که باید برای به‌دست‌آوردن بینندگان مستقیم و ترافیک ارگانیک دنبال کنید، را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

نکته 1: بررسی رقبا و کلمات کلیدی مهم است.

نکته 2: از کانال‌های موردعلاقه خود الهام بگیرید

نکته 3: محتوای ویدئوی خود را برای جذب مشترکین بیشتر بهینه کنید

نکته 4: با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاری خودتان همکاری کنید

نکته 5: روی بهینه‌سازی زمان تماشا تمرکز کنید

اگر بدنبال کسب در آمد از دیجیتال مارکتینگ هستید، تولید محتوا در یوتیوب، یکی از راه‌های آن است که در این مقاله بصورت مفصل به آن پرداختیم. هر حوزه کاری را که برای تولید محتوا در یوتیوب انتخاب می کنید، بدون رعایت نکات بالا، تلاش های شما بی اثر خواهد بود، بنابراین حتما استراتژی مناسبی برای این کار انتخاب کنید و در کنار آن محتوایی ایجاد کنید که نیاز مخاطب را برطرف کند. جذاب بودن محتوا و عدم کپی برداری از کانال های یوتیوب مشابه باعث می شود که افراد بیشتری کانال شما را دنبال کنند. اگر توانایی لازم برای تولید محتوا در یوتیوب را ندارید، حتما این کار را به افراد ماهر بسپارید.

کسب درآمد از پادکست

چنانچه بخواهیم راجع به کسب درآمد از پادکست صادقانه پاسخ دهیم باید بگوییم که اگر هدف مشخصی نداشته باشید و ایده‌های جذاب به ذهن شما نرسیده باشد، کسب درآمد از طریق تولید پادکست، در حد یک رویا باقی خواهند ماند. ضمن اینکه ممکن است شما هزینه‌هایی هم بابت خرید تجهیزات متحمل شده باشید؛ یعنی نه تنها درآمدی کسب نشده بلکه ضرر هم کرده‌اید. در این مقاله، نحوه کسب درآمد از پادکست ها را توضیح خواهیم داد و بررسی خواهیم کرد که چگونه پادکست‌های پر درآمد به وجود آمده‌اند. از همه مهمتر اینکه راجع به راهکارهای جذابی صحبت خواهیم کرد که کسب درآمد از پادکست دیگر برای شما رویا نخواهد بود!

برنامه شما برای کسب درآمد از پادکست چیست؟

کارهای خلاقانه مانند تولید پادکست تا زمانی که مردم تصمیم نگیرند شما را گوش کنند، درآمدی به همراه ندارد. قطعا زمان می‌برد تا مخاطبان شما بپذیرند که پادکست‌های شما، ارزش زمان صرف کردن را دارند؛ بنابراین خیلی صمیمانه باید بگوییم اگر تا آخر این هفته نیاز به پول دارید و دنبال درآمد سریع هستید، به جای تولید پادکست، راه درآمدی دیگری پیدا کنید.

اما اگر نگاه بلند مدت دارید و قرار است برای تولید محتواهای شگفت‌انگیز در قالب پادکست تلاش کنید، به طور مداوم اپیزودهای جذاب منتشر کرده و به بهترین نحو مخاطبان خود را درگیر کنید، باید بدانید که این انگیزه، فوق‌العاده است و در نهایت سبب خواهد شد که شما پادکست‌های بی‌نظیری تولید نمایید. در این صورت این مژده را به شما می‌دهیم که کسب درآمد از پادکست بسیار راحت بوده و افراد زیادی هستند که با کار کردن بر روی پادکست‌های خود، زندگی بسیار راحتی دارند.

5 راهکار جذاب برای کسب درآمد از پادکست

در واقع راه‌های زیادی برای کسب درآمد از پادکست وجود دارد. اما به این نکته توجه داشته باشید که موفق‌ترین پادکست‌ها از چندین استراتژی کسب درآمد استفاده می‌کنند. آیا داشتن استراتژی‌های متنوع درآمدزایی از پادکست نیاز است؟ باید بگوییم: بله. اگر منبع درآمد ما محدود باشد، ریسک بزرگی محسوب می‌شود. تصور کنید تمام درآمد شما از انتشار پادکست در یوتیوب باشد، اما روزی یوتیوب کانال شما را ببندد. در اینصورت همه چیز از دست خواهد رفت؛ بنابراین داشتن چند منبع درآمدی بسیار معقول و دور اندیشانه است. ما در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا راهکارها و منابع متنوعی را به شما معرفی خواهیم کرد تا از طریق چند کانال، کسب درآمد داشته و به یک استراتژی محدود نباشید.

1. جذب سرمایه‌گذار (Sponsorship)

اسپانسرینگ یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از پادکست است. پس از اینکه کاربران شما را بشناسند و پیگیر کارهای‌تان باشند، پادکست‌های شما را دست به دست خواهند کرد. صاحبان کسب‌وکار به دنبال این هستند که محصولات و خدمات‌شان در رسانه‌هایی تبلیغ شوند که به اندازه کافی مخاطب داشته باشند. سرمایه‌گذاری کردن روی چنین پادکست‌هایی برای آنها بسیار جذاب است. اگر شما بتوانید چنین پادکست‌های پر مخاطبی را تولید کنید، اسپانسرها به سمت شما خواهند آمد و یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد از پادکست پیش روی شما خواهد بود.

2. همکاری در فروش (Affiliate)

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، شباهت‌هایی به اسپانسرینگ دارد اما به طور کلی یک شیوه بازاریابی متفاوت است. شما از طریق پادکست‌های تولید شده، محصولات مربوط به یک کسب و کار دیگر را به فروش می‌رسانید و به ازای فروش هر محصول، کمیسیون دریافت خواهید کرد. چنانچه خواستید از این طریق کسب درآمد کنید، از شرکتی که صاحب محصولات یا خدمات است، بخواهید یک لینک ساده و قابل فهم برای همه در اختیار شما قرار دهد تا شما هم آن را در اختیار مخاطبان‌تان قرار داده و خرید محصولات به ساده‌ترین شکل ممکن توسط مشتریان صورت پذیرد. اگر این روش درست انجام گیرد، درآمدهای خوبی را برای تولیدکننده پادکست به ارمغان خواهد آورد.

3. محصولات مکمل (Complementary products)

یکی دیگه از راه‌های رایج کسب درآمد از پادکست، فروش محصولات مکمل است. محصولات مکمل می‌توانند شامل کالاها، دوره‌های آموزشی، خدمات مشاوره، کتاب یا دسترسی به رویدادهای زنده باشد. شما می‌توانید از طریق تولید پادکست، در مخاطبان خودتان ایجاد نیاز نموده و آنها را به خرید محصولات مکمل تشویق کنید. این محصولات را می‌توانید از طریق وبسایت خودتان به فروش رسانده یا از یک سایت دیگر کمک بگیرید. بعنوان مثال در زمینه‌های گوناگون استراتژی دیجیتال مارکتینگ، پادکست تولید کنیم و در کنار آن محصولاتی مانند دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش تولید محتوا و ... به فروش برسانیم.

این مطلب پیشنهاد می شود : الگوریتم موبایل گدون چیست+چگونه سایت خود را برای آن بهینه کنیم؟

4. حمایت مستقیم توسط مخاطبان

این موضوع بسیار رایج است که مخاطبان، پادکست مورد علاقه‌شان را حمایت مالی می‌کنند. اگر پادکست تولید شده شما، مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، به سادگی از طرفداران خود بخواهید که از پادکست شما حمایت کرده و مبلغی را به حساب شما واریز کنند. همانطور که اشاره کردیم، این روش کاملا مرسوم بوده و هیچ اشکالی هم ندارد. اگر محتوای شما جذاب باشد، مسلما افراد زیادی هستند که با خوشحالی چند دلار برای شما واریز کنند تا بتوانید به تولید قسمت‌ها ادامه دهید.

یک راه عالی برای تشویق مخاطبان به حمایت از شما این است که محتواهایی برای آنها تولید کنید که ارزش هزینه کردن داشته باشد. مثلا می‌توانید برای دسترسی زودهنگام به قسمت‌ها، قسمت‌های جایزه، منابع قابل دانلود، چت‌های زنده یا دسترسی به خبرنامه‌ها و گروه‌های فیس‌بوک از آنها هزینه بگیرید.

5. کسب درآمد از CastBox

طرفداران پادکست حتما با پلتفرم Castbox آشنایی دارند و برای کسب درآمد می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. در واقع هر نوع فایل صوتی، پادکست و محتوایی که نیاز داشته باشید از مصاحبه گرفته تا پادکست کتاب، دانلود رایگان پادکست و فروش پادکست در این پلتفرم وجود دارد. البته این پلتفرم در ایران مسدود است اما امکان دسترسی به آن برای دانلود پادکست‌ها وجود دارد.

پوگواستیکینگ

اگر بخواهیم به زبانی ساده به توضیح آن بپردازیم، باید گفت پوگو استیکینگ به این معنا است که کاربران بعد از ورود به وبسایت شما، بلافاصله به صفحه نتایج جستجو گوگل برگردند و وبسایت دیگری را برای دستیابی به پاسخ نیازهای خود انتخاب کنند. به عنوان مثال فرض کنید شما برای شرکت در یک “دوره سئو”، عبارت آن را در گوگل جستجو می‌کنید. سپس وارد اولین وبسایت بارگذاری شده صفحه نتایج می‌شوید اما موفق نمی‌شوید دوره ایده‌آل خود را یافت کنید؛ در این حالت شما به عقب برخواهید گشت و سایت‌های دیگری را مورد بررسی خواهید داد. به عبارتی دیگر، پوگو استیکینگ فاکتوری برای نمایش عدم رضایت کاربران از سایت شما برای گوگل محسوب می‌شود! اکنون با این تفاسیر، شاید اولین نگرانی که به ذهن شما خطور کرده باشد، آسیب به سئو سایتتان باشد.

چرا پوگو استیکینگ مهم است؟

پوگو استیکینگ وضعیتی است که سئوکاران از آن وحشت دارند. آن‌ها معتقدند این رفتار کاربر توسط گوگل ردیابی می‌شود و منجر به جریمه شدن وب سایت‌ها می‌شود. پوگو استیکینگ نشانه این است که کاربران از نتایج راضی نیستند. موتورهای جستجو ترجیح می‌دهند که کاربران در اولین تلاش خود محتوای مورد نظر خود را کشف کنند. اما وقتی یک کاربر مجبور می‌شود بین لینک‌های مختلف بگردد، حتی نتایج صفحات بعدی SERP را جستجو کند یا عبارت جستجوی خود را تغییر بدهد تا به جواب دلخواه برسد، برای موتورهای جستجو خوشایند نیست.

گوگل اخیرا یک ویژگی جدید جالب را برای جلوگیری از پوگو استیکینگ به کار گرفته است. وقتی یک کلمه کلیدی را جستجو می‌کنید، روی یک نتیجه کلیک می‌کنید و سپس به صفحه نتایج جستجو برمی‌گردید، گوگل کادر «People also search for» (افراد این را نیز جستجو می‌کنند) را در زیر آن نتیجه به شما نشان می‌دهد.

چرا گوگل این کار را می‌کند؟ خب، گوگل می‌داند که شما تجربه کاربری بدی داشته‌اید (در غیر این صورت دکمه "بازگشت" را نمی‌زدید). بنابراین گوگل می‌خواهد گزینه‌های بیشتری در اختیار شما قرار دهد تا مجبور نباشید در صفحه اول پوگو استیکینگ کنید.

تفاوت پوگو استیکینگ با بانس ریت

یکی از عمده سوالاتی که در این موضوع برای کاربران پیش می‌آید، این است که آیا پوگو استیکینگ همان بانس ریت است؟ اگر یکی نیستند چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟ اگر شما در دنیای سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید، بهتر است تمام اصطلاحات مهم و مربوط به این رشته را بدانید.قبل‌تر توضیحات لازم درباره معنی پوگو استیکینگ داده شد؛ حال بانس ریت چیست؟ بانس ریت یا همان نرخ پرش صرفا به میزان ماندگاری کاربر در سایت وابسته نیست؛ در تعریفی صحیح‌تر، بانس ریت زمانی بالا می‌رود که کاربران بدون انجام هیچ کار مفیدی مانند کلیک بر لینک‌های مختلف، باز کردن صفحات جدید و … از سایت شما خارج شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت که پوگو استیکینگ و بانس ریت یکی نیستند اما آیا به نظر شما نقطه مشترکی با یکدیگر دارند؟ هردو آنها به تنهایی عامل منفی در نظر گوگل نیستند و تکرر رویدادن آنها می‌تواند دردسرساز باشد.

خلاقیت در تولید محتوا

اگر بخواهیم بدون تعارف با یکدیگر صحبت کنیم باید بگوییم که خلاقیت در تولید محتوا ،رویاهای کاری شما را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. این روزها کسب‌وکارهای موفق در سطح جهان، بدرستی بودجه‌های فراوانی برای بازاریابی محتوا در نظر گرفته‌اند؛ بنابراین شاهد خلق محتواهای فوق‌العاده جذابی هستیم که دل هر مخاطبی را به سمت کسب و کار مورد نظر، متمایل می‌کند. تولید محتوای خلاقانه رفته رفته به یک کلیدواژه در بین کارآفرینان تبدیل شده است که از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف، دریغ نخواهند کرد. چنانچه شما هم کارشناس تولید محتوا هستید و احساس می‌کنید از ایده‌های جذاب برای تولید محتوا خالی شده‌اید، پیشنهاد ما به شما این است که این مقاله را تا انتها دنبال کنید؛ چراکه قرار است صفر تا صد ماجرای ایده برای تولید محتوای جذاب و خلاقانه و نحوه اجرای آن را با هم مرور کنیم.

چگونه محتوای خلاقانه و جذاب تولید کنیم؟

عموما کلمه تولید محتوا را مترادف با بازاریابی می بینند. بازاریابی رشدی سریعتر از سرعت نور دارد و افرادی که می خواهند با این سرعت یکریز بنویسند، انبوهی از نوشته های تو خالی و خسته کننده خواهند داشت. این حجم نوشته بین گرداب بزرگی از شرکتهای بزرگ و مصرف کنندگان و موتورهای جستجو گم می شود. چیزی که همه این نوشته ها به دنبالشند چیزی نیست جز “خلاقیت”

خلاقیت در تولید محتوا را باید همواره مد نظر خود قرار دهید. بدون شک محتوای شما هر چقدر هم کاربردی و منحصر به فرد تولید شود ولی از جذابیت های لازم برخوردار نباشد، برای کاربر خسته‌کننده خواهد بود. تولید محتوای جذاب و خلاقانه، لزوما سخت و دشوار نیست و کافی است اصول آن را بلد باشید. به این نکته توجه کنید که اگر ایده خوبی ندارید یا حرف تازه‌ای به مخاطب منتقل نمی‌کنید، قطعا بهتر است فرایند تولید محتوا را برای مدتی هم که شده، متوقف نمایید.

تجربه به ما ثابت کرده است که اگر ایده جذابی برای تولید محتوا ندارید، ادامه دادن تحت هر شرایطی، هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. مخصوصا زمانی که کسب و کار شما یکی از بخش‌های مهم استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود را به تولید محتوای خلاقانه اختصاص داده باشد. شروع کار از آنچه که شما فکر میکنید آسان تر است. یکی از مهم ترین مرحله تولید محتوای خلاق داشتن استراتژی ها و روش های تولید محتوا است. برای تولید محتوا شما به برخی نکات کلیدی نیاز دارید که هنگام نوشتن، باید آن ها را در ذهن داشته باشید و به وسیله آن ها تولید محتوا انجام دهید. همواره این نکته را هم در ذهن داشته باشید که متاسفانه با توجه به نرخ پایین مطالعه در کشور، کار شما برای نگه داشتن مخاطب اصلا ساده نیست و باید به این نکته به چشم یک چالش مهم نگاه کنید.

گویندگی تیزر تبلیغاتی

گاهی دیده می‌شود افراد مختلف، تفاوتی بین گویندگی تزیر تبلیغاتی ونریشن فیلم قائل نمی‌شوند؛ باید بگوییم که این موضوع خیلی اشتباه نبوده و این دو زمینه تشابه‌هایی هم با هم دارند اما در این قسمت به تفاوت اصلی این دو موضوع اشاره خواهیم کرد:

  • نریشن: در ادامه توضیح مختصری که در بالاتر دادیم باید گفت: نریشن به کلام گوینده که روی یک فیلم قرار می‌گیرد، گفته می‌شود و برای روایت داستان، انتقال حس یا بیان موضوعی در راستای کمک به محتوای داستان فیلم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نریشن بیشتر برای فیلم و انیمیشن به کار می‌رود و جزئی از جنبه‌های هنری فیلم به‌حساب می‌آید.
  • گویندگی تیزر تبلیغاتی: یک گوینده تیزر تبلیغاتی وظیفه دارد به درک هرچه بهتر نکات مهم تیزر کمک کند و جاهایی که محتوای تیزر تبلیغاتی در انتقال داده‌ها عقیم مانده، به کمک سازنده‌ها بیاید و کار انتقال پیام را تکمیل نماید. در گویندگی تیزر تبلیغاتی، گوینده بار محتوایی زیادی را به دوش می‌کشد.
  • مهمترین ویژگیهای گوینده تیزر تبلیغاتی کدام است 
  •  یک گوینده تیزر تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از الزامات برای گویندگی، داشتن یک صدای قدرتمند است. برای گویندگی تیزر تبلیغاتی باید حنجره‌ای باز و به اصطلاح صدایی پر داشته باشید. عموماً کسانی که صدای خوبی دارند حداقل یک‌بار به ذهنشان خطور کرده که گویند تیزر تبلیغاتی یا رادیو، نریتور فیلم و ... بشوند. اما گویندگی چیزهای بیشتری از صدای قدرتمند می‌خواهد از جمله لحن پذیری است. لحن پذیری یکی از عنصرهای اصلی گویندگی تیزر تبلیغاتی در کنار صدای قدرتمند است. شما باید بتوانید لحن خود را متناسب با تیزر مورد نظر تطابق دهید زیرا لحن گوینده هم تأثیر زیادی در کیفیت ساخت تیزر تبلیغاتی دارد. افرادی که در ساخت ویدیوی تبلیغاتی تجربه زیادی دارند، هنگامی که مشغول نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی  می‌شوند، در ذهن خودشان به این هم فکر می‌کنند که کدام قسمتها را باید به گوینده بسپارند. مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت، جزو ویژگی‌های مهم یک گوینده موفق محسوب می‌شوند:

    1. فن بیان: یک گوینده تیزر تبلیغاتی باید بیان واضحی داشته باشد. بیان شیوا باعث انتقال هرچه بهتر نکات لازم و ضروری می‌شود و یک بیان با حس و حال سناریو تیزر تبلیغاتی را به مخاطب انتقال دهد و باعث گیرایی بیشتر محتوای تبلیغاتی ارائه شده توسط مخاطب می‌شود.
    2. خلاقیت: یک گوینده تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای باید برای بهتر پیش رفتن روایت موردنظر، ایده‌هایی در زمینه کاری خود به ایده تیزر تبلیغاتی  اضافه کند. به‌عنوان‌مثال از لهجه‌ای خاص که می‌تواند به کار کمک کند، بهره ببرد.
    3. شخصیت پردازی: به عنوان یک گوینده بهتر است متناسب با کاری که پیش‌رو دارید شخصیت پردازی خاصی داشته باشید که بیشترین اثر را بر خروجی کار داشته باشد. شخصیت دادن به صدا، کاری است که گویندگان حرفه‌ای انجام می‌دهند و اگر می‌خواهید شما را در زمینه گویندگی تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای بخوانند، این نکته بسیار مهم است.