دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

کلیک فارم (Click Farm)

مزرعه کلیک (Click Farm) هر مکانی است که ترافیک اینترنتی را به صورت انبوه و برای اهداف مختلف تولید می‌کند. مزرعه کلیک ممکن است به عنوان یک سرویس دیجیتالی به کسب و کارهای مختلف ارائه شود یا به عنوان یک کسب و کار مستقل برای افزایش کلیک با اهداف مختلف به کار گرفته شود. شاید ارجاع به مزرعه‌ لایک و کارخانه‌های ترول را نیز شنیده باشید - که هر دو شکلی از مزرعه کلیک هستند.

مزارع کلیک را می‌شود به راحتی در فضای اینترنت پیدا کرد که توسط دلالان دیجیتال اداره می‌شوند. این به این معنی است که می‌توانید با صرف هزینه، یک شخص یا یک بات را استخدام کنید تا روی هر چیز آنلاینی که می‌خواهید کلیک کند یا با آن تعامل داشته باشد.

مزارع کلیک ممکن است خدماتی مثل موارد زیر را ارائه کنند:

  • فالوورها و لایک های شبکه های اجتماعی
  • ارسال نظرات و دیدگاه‌ها در وب سایت‌ها یا رسانه های اجتماعی
  • ایجاد ترافیک وب سایت
  • ایجاد بک لینک
  • انجام کارهای تکراری کلیک محور
  • هدایت ترافیک به سایت‌های تقلبی برای افزایش رتبه بندی، اعتبار دامنه یا افزایش پرداختی در تبلیغات نمایشی
  • به اشتراک گذاری مقالات خبری اغلب جعلی (کارخانه‌های ترول)

خود مزرعه کلیک ممکن است از صدها و حتی هزاران نفر تشکیل شده باشد که در پایانه‌های کامپیوتری کار می کنند. اما معمولا این مزارع کلیک از چندین دستگاه مانند تلفن یا تبلت تشکیل می‌شوند که تیمی از اپراتورهای انسانی آن‌ها را اداره می‌کنند.

چگونه مدیر محتوا بودن

یک مدیر محتوا قوی و کاربلد، بر توسعه، توزیع و تلاش‌های استراتژیک ایجاد محتوا برای اطلاع‌رسانی و خوشحال کردن مخاطبان نظارت می‌کند. مدیر محتوا باید دانش نرم افزاری داشته و با ابزارها و روش‌های دیجیتال مارکتینگ که بیشتر بر محتوا و سئو متمرکز هستند، مسلط باشد. از نظر ما برای موفقیت بیشتر، یک مدیر محتوا به مهارت‌های مدیریت پروژه هم نیاز دارد.

در واقع می‌توان گفت مدیر محتوا کسی است که چندین سال تجربه این کار حساس را در کارنامه کاری خود داشته باشد و بتواند منابع سازمان را به خوبی برای رشد و بهبود ترافیک و درآمد سایتی که مسئولیت آن را برعهده گرفته است، بدست آورد. بی‌تردید باید بگوییم که این موقعیت شغلی را نمی‌شود اصلا از روز اول کاری در این حوزه تجربه نمود و اصولی‌تر این است که از موقعیت کارشناس تولید محتوا آغاز کرده و بعد از طی مراحل گوناگون، در این موقعیت شغلی قرار گرفت. مدیر محتوا باید درک عمیق و دقیقی از صدای برند شرکت داشته باشد تا از این موضوع برای ارتباط قوی با مشتریان هدف بهره برده و اهداف بازاریابی مد نظر کسب و کار را محقق نماید.

مطالبی که در این قسمت بیان شد، تنها یک مرور کلی درباره مدیران محتوا و جایگاه شغلی‌شان بود.