گاهی دیده میشود افراد مختلف، تفاوتی بین گویندگی تزیر تبلیغاتی ونریشن فیلم قائل نمیشوند؛ باید بگوییم که این موضوع خیلی اشتباه نبوده و این دو زمینه تشابههایی هم با هم دارند اما در این قسمت به تفاوت اصلی این دو موضوع اشاره خواهیم کرد:
یک گوینده تیزر تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از الزامات برای گویندگی، داشتن یک صدای قدرتمند است. برای گویندگی تیزر تبلیغاتی باید حنجرهای باز و به اصطلاح صدایی پر داشته باشید. عموماً کسانی که صدای خوبی دارند حداقل یکبار به ذهنشان خطور کرده که گویند تیزر تبلیغاتی یا رادیو، نریتور فیلم و ... بشوند. اما گویندگی چیزهای بیشتری از صدای قدرتمند میخواهد از جمله لحن پذیری است. لحن پذیری یکی از عنصرهای اصلی گویندگی تیزر تبلیغاتی در کنار صدای قدرتمند است. شما باید بتوانید لحن خود را متناسب با تیزر مورد نظر تطابق دهید زیرا لحن گوینده هم تأثیر زیادی در کیفیت ساخت تیزر تبلیغاتی دارد. افرادی که در ساخت ویدیوی تبلیغاتی تجربه زیادی دارند، هنگامی که مشغول نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی میشوند، در ذهن خودشان به این هم فکر میکنند که کدام قسمتها را باید به گوینده بسپارند. مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت، جزو ویژگیهای مهم یک گوینده موفق محسوب میشوند: