دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

گویندگی تیزر تبلیغاتی

گاهی دیده می‌شود افراد مختلف، تفاوتی بین گویندگی تزیر تبلیغاتی ونریشن فیلم قائل نمی‌شوند؛ باید بگوییم که این موضوع خیلی اشتباه نبوده و این دو زمینه تشابه‌هایی هم با هم دارند اما در این قسمت به تفاوت اصلی این دو موضوع اشاره خواهیم کرد:

  • نریشن: در ادامه توضیح مختصری که در بالاتر دادیم باید گفت: نریشن به کلام گوینده که روی یک فیلم قرار می‌گیرد، گفته می‌شود و برای روایت داستان، انتقال حس یا بیان موضوعی در راستای کمک به محتوای داستان فیلم، مورد استفاده قرار می‌گیرد. نریشن بیشتر برای فیلم و انیمیشن به کار می‌رود و جزئی از جنبه‌های هنری فیلم به‌حساب می‌آید.
  • گویندگی تیزر تبلیغاتی: یک گوینده تیزر تبلیغاتی وظیفه دارد به درک هرچه بهتر نکات مهم تیزر کمک کند و جاهایی که محتوای تیزر تبلیغاتی در انتقال داده‌ها عقیم مانده، به کمک سازنده‌ها بیاید و کار انتقال پیام را تکمیل نماید. در گویندگی تیزر تبلیغاتی، گوینده بار محتوایی زیادی را به دوش می‌کشد.
  • مهمترین ویژگیهای گوینده تیزر تبلیغاتی کدام است 
  •  یک گوینده تیزر تبلیغاتی چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از الزامات برای گویندگی، داشتن یک صدای قدرتمند است. برای گویندگی تیزر تبلیغاتی باید حنجره‌ای باز و به اصطلاح صدایی پر داشته باشید. عموماً کسانی که صدای خوبی دارند حداقل یک‌بار به ذهنشان خطور کرده که گویند تیزر تبلیغاتی یا رادیو، نریتور فیلم و ... بشوند. اما گویندگی چیزهای بیشتری از صدای قدرتمند می‌خواهد از جمله لحن پذیری است. لحن پذیری یکی از عنصرهای اصلی گویندگی تیزر تبلیغاتی در کنار صدای قدرتمند است. شما باید بتوانید لحن خود را متناسب با تیزر مورد نظر تطابق دهید زیرا لحن گوینده هم تأثیر زیادی در کیفیت ساخت تیزر تبلیغاتی دارد. افرادی که در ساخت ویدیوی تبلیغاتی تجربه زیادی دارند، هنگامی که مشغول نوشتن سناریو تیزر تبلیغاتی  می‌شوند، در ذهن خودشان به این هم فکر می‌کنند که کدام قسمتها را باید به گوینده بسپارند. مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت، جزو ویژگی‌های مهم یک گوینده موفق محسوب می‌شوند:

    1. فن بیان: یک گوینده تیزر تبلیغاتی باید بیان واضحی داشته باشد. بیان شیوا باعث انتقال هرچه بهتر نکات لازم و ضروری می‌شود و یک بیان با حس و حال سناریو تیزر تبلیغاتی را به مخاطب انتقال دهد و باعث گیرایی بیشتر محتوای تبلیغاتی ارائه شده توسط مخاطب می‌شود.
    2. خلاقیت: یک گوینده تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای باید برای بهتر پیش رفتن روایت موردنظر، ایده‌هایی در زمینه کاری خود به ایده تیزر تبلیغاتی  اضافه کند. به‌عنوان‌مثال از لهجه‌ای خاص که می‌تواند به کار کمک کند، بهره ببرد.
    3. شخصیت پردازی: به عنوان یک گوینده بهتر است متناسب با کاری که پیش‌رو دارید شخصیت پردازی خاصی داشته باشید که بیشترین اثر را بر خروجی کار داشته باشد. شخصیت دادن به صدا، کاری است که گویندگان حرفه‌ای انجام می‌دهند و اگر می‌خواهید شما را در زمینه گویندگی تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای بخوانند، این نکته بسیار مهم است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد