دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

آموزش گویندگی و فواید آن

گویندگی هنر و فنی است که طی آن گوینده با شناخت و درک کامل زبان مادری و ادبیات آن، زبان مکتوب را با استفاده درست از اندام های گفتاری و با لحن مناسب به منظور ایجاد ارتباط و انتقال مفاهیم با حفظ امانت به زبان ملفوظ تبدیل می کند.

گوینده کسی است با توانایی ها و ویژگی های مناسب و سالم در اندام های گفتاری، با ویژگی های تربیتی و خانوادگی و با ویژگی های تحصیلی و آموزشی اکتسابی که با توجه به علوم ارتباطی و جامعه شناسی، بتواند پیام ها را با بیانی مناسب به شنونده منتقل کند.به‌ جرات می‌توان گفت که آموزش در این راستا نقش مهم و اساسی دارد البته آموزشی که تاثیرگذار باشد و بتواند هنرجو را به سمت پیشرفت سوق دهد،چون به‌ گفته استادان، بوده‌اند کسانی‌ که از صدای متفاوتی برخوردار بوده‌اند و وارد کار شده‌اند ولی به‌ دلیل نداشتن مهارت و تکنیک لازم خیلی زود از کار بیرون آمده‌اند یا عده‌ای که خیلی پشتکار و علاقه‌ داشته‌اند، بعد از این‌که متوجه شده‌اند نمی‌توانند بدون داشتن تکنیک به کار خود ادامه دهند به آموزشگاه ها مراجعه کرده و شروع به یادگیری اصولی کرده‌اند.

پس اگر احساس می‌کنید علاقه و صدای قابل‌ قبولی دارید می‌توانید با ما همراه باشید و گویندگی راشروع کنید.

فن بیان و گویندگی چیست؟

فن بیان و گویندگی، مجموعه‌ای از مهارت‌های گفتاری است که به فرد اجازه می‌دهد تا به صورت موثر و قابل فهم با دیگران ارتباط برقرار کند. این مهارت‌ها شامل استفاده از صدای مناسب، طرز صحیح تلفظ واک‌ها، استفاده از زبان بدن و همچنین بیان احساسات و ایده‌ها به صورت روان و قابل فهم است.

اهمیت یادگیری فن بیان و گویندگی چیست؟

فن بیان و گویندگی در حوزه‌های مختلفی مانند کسب‌وکار، سیاست، آموزش و... از اهمیت بسیاری برخوردار است و افرادی که در این حوزه‌ها دارای فن بیان و گویندگی خوبی باشند، می‌توانند موفقیت بیشتری کسب کنند. همچنین، فن بیان و گویندگی در ارتباطات روزمره نیز بسیار مهم است، زیرا باعث درک بهتر دیگران از صحبت‌های ما می‌شود و می‌توانیم ارتباط موثرتری در جامعه داشته باشیم.

عد از آن که دریافتید صدای شما برای رسا و شیوا شدن به آموزش های گویندگی و صدا سازی نیازمند است باید به چند تکنیک و چند مورد توجه نمایید:

تکنیک شماره 1 ) یکی از مهم ترین معجزاتی که بهتر است شما به عنوان گوینده بهره ببرید، لبخند و یادداشت مطالب خواهد بود شما با این دو روش می توانید بسیار موفق عمل کنید. لبخند در حین گویندگی به شما در ادای کلمات با رویی گشاده و انتقال انرژی مثبت کمک خواهد نمود در چنین شرایطی فرد شنونده محو صحبت ها و نوع گویش با انرژی شما خواهد شد به همین دلیل توجه از روی شما برداشته نمی شود. نوشتن نیز به شما در یادآوری و تثبیت شدن کلمات در حافظه کمک خواهد نمود.

تکنیک شماره 2 ) دایره لغات و اصطلاحات خود را افزایش دهید به همین دلیل یکی از تمرینات فن بیان خواندن کتاب های متنوع است، در این حالت فرد همیشه در آستین خود جواب های منطقی با پاسخ های زیبا را خواهد داشت و در زمان لازم از آنها استفاده خواهد نمود.

تکنیک شماره 3 ) به ارتباط زبان بدن و فن بیان و اجرا توجه نمایید چرا که اگر قرار است به عنوان یک مجری فعالیت کنید باید هم دارای حرکات سنجیده باشید و هم بیان شیوا و زیبایی داشته باشید، از کتاب های آشنایی با زبان بدن در حین آموزش گویندگی غافل نشوید.

تکنیک شماره 4 ) برای آنکه به هدفی درست شلیک نمایید باید از قانون گلوله های جادویی استفاده کنید. ابتدا سیبل خود را تثبیت نموده و آن را مشخص نمایید در مرحله دوم به هدف نزدیک شوید و در مرحله آخر شلیک نمایید، قطعا در این حالت تیر شما خطا نخواهد رفت، در آموزش فن بیان و گویندگی گلوله پیامی است که برای منتقل شدن توسط شما پرتاب خواهد شد و هدف مخاطبین شما خواهند بود، تثبیت نمودن هدف یا همان سیبل هم همان فن بیان و شیوه شما برای نگهداری مخاطب و شنیدن تمام و کمال پیام پرتابی شما خواهد بود. یعنی شما باید از قبل کاملا آماده باشید و بدانید که چه مطالبی را می خواهید بیان کنید و آنقدر تمرین کرده باشید که از تسلط کافی برخوردار باشید.

تکنیک شماره 5 ) به محتوای متن و جایگاه صحیح استفاده از این محتوا دقت نمایید، همچنین به فرم و نوع لحن و گویش هم توجه نمایید، برای مثال پیامی غمگین را با لبخند عنوان نکنید. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد!

تکنیک شماره 6 ) همیشه در حال اجرا و یا در زمان سخنوری ارتباط چشمی و ارتباط مثلثی را فراموش نکنید در ارتباط چشمی صحیح، چشم های اجرا کننده بین دو چشم مخاطب در حال نوسان هایی آرام و پی در پی خواهد بود، در ارتباط مثلثی نیز ضلع های دیگر تشکیل شده از فاصله دو چشم با لب ها و چانه است که در بین این سه ناحیه در حال نوسان خواهد بود.

ارتباط چشمی در آموزش فن بیان و گویندگی بسیار مهم است چرا که اولین پل ارتباطی بین شما و مخاطبین خواهد بود. گذشته از این تماس چشمی صحیح، نشان دهنده ی اعتماد به نفس شماست و مخاطب به سخنان شما اعتماد بیشتری خواهد کرد.

تکنیک شماره 7 ) به جزئیات توجه کنید و همواره باهوش باشید، از دیگر موارد مهمی که در آموزش گویندگی باید به آن توجه نمایید انتخاب موضوع مناسب است. برای مثال در یک جمع چند نفره که صحبت می کنید سعی کنید از علایق و تمایلات تمام افراد در جمع استفاده کنید و آن ها را وارد صحبت خود نمایید در این حالت ارتباط بین چندین نفر را محکم تر نموده و موضوعی را برای صحبت پیدا خواهید نمود و محبوبیت شما در جمع بیشتر خواهد شد.

تکنیک شماره 8 ) سعی کنید در استفاده از کلمات محاوره ای بسیار مهارت داشته باشید و تنها برای زمان های خاصی از کلمات محاوره استفاده کنید تا مخاطب از نوع گویش شما سردرگم نشود.

تکنیک شماره 9 ) سعی کنید از روش باورپذیری استفاده کنید. باور پذیر بودن یک متن می تواند جلب توجه نموده و مخاطبین شما را افزایش دهد، برای مثال بیان هر متنی از جمله قصه ها و داستان ها، مانند شاهنامه نیاز به باور پذیر نمودن دارند تا مخاطب از لحظه به لحظه آن لذت ببرد. یکی از نکاتی که در آموزش فن بیان و گویندگی مطرح می شود همین موضوع باور پذیری است که می توانید این اصول را فرا بگیرید.

تکنیک شماره 10 ) با انواع رنگهای صدا آشنا شوید و آموزش های صداسازی را پی در پی انجام دهید، چرا که با رها نمودن این آموزش ها و تمرین ها ممکن است صدای شما به حالت قبل باز گردد و صدای شما پختگی و جذابیت خود را نداشته باشد. در ادامه به انواع رنگهای صدا اشاره خواهیم نمود.

شعر خوانی در آموزش فن بیان و آموزش گویندگی

ممکن است بعد از آن که به عنوان یک گوینده انتخاب شدید قصد داشته باشید تا در برنامه شعر خوانی شرکت نمایید، شعر ها دارای انواع مختلفی هستند و به دسته های بسیاری طبقه بندی می شوند اما شما با لحن های متفاوت و صداسازی های جذاب می توانید از پس همه این نوع شعر ها بر بیایید و آن ها را به بهترین شکل ممکن بر زبان بیاورید. در زمان خواندن شعر ها باید حس مثبت و منفی کلمات را در شعر پیدا کنید و هر کدام از کلمات را با لحنی متناسب با این کلمات بیان نمایید، آن گونه که شنونده از لحن شما به احساس و مفهوم شعر پی ببرد.

در این حالت است که گویش و خوانش شما در ذهن و جان شنونده رسوخ خواهد نمود. در آموزش فن بیان و گویندگی انواع شعر خوانی ها مانند حماسی، پرده خوانی، شعر خوانی درباری و … پرداخته می شود و شما می توانید با توجه به علاقه خود و با شیوه های مهم صداسازی به بهبود عملکرد صدای خود در این زمینه کمک شایانی نمایید

صدا سازی در آموزش فن بیان و گویندگی

بسیاری از افراد صدا سازی را با تقلید صدا یکی می دانند این در حالتی است که این دو کاملا از هم متفاوت هستند. در آموزش فن بیان و گویندگی برای بهتر شدن سخنوری و اجرا  از صداسازی به عنوان یک ابزار مهم استفاده می شود. شما در صدا سازی و تمرینات مرتبط به آن می توانید با آوا هایی مانند آ و او و ایی و… تمرین نموده و صدای خود را گرم نمایید، این ویژگی به بهتر شدن و قدرتمند تر شدن صدای شما کمک خواهد نمود.

بهتر است تکنیک های صداسازی را در جلوی آینه انجام دهید این عمل به صحیح تر انجام دادن این تمرینات کمک خواهد نمود. محکم و صاف بایستید و سینه خود را ستبر کنید و برای اجرای تمرینات دهان خود را به میزانی که برای نوشیدن آب باز می کنید، باز کنید. در زمینه صدا سازی از دوره های آموزشی صدا سازی استفاده نموده و قبل از گویندگی ابتدا صدای خود را گرم کنید و سپس شروع به گویندگی نمایید.

برای یک اجرای بی نظیر به عنوان گوینده، سخنور و مجری و … به چه مواردی نیازمند هستیم؟

در این بخش به طور خلاصه مطالب مطرح شده را مرور می کنیم، برای آنکه بتوانیم در یک جلسه و یا یک سمینار اجرایی موفق داشته باشیم، بهتر است به چند نکته دقت کنیم و همه موارد مورد نیاز را از قبل آماده کنیم. در این حالت می توانیم با اطمینان خاطر و تا جای ممکن بی عیب و نقص ترین اجرا را داشته باشیم:

  1. ابتدا پلان یا نقشه ی محل برگزاری سمینار را درنظر گرفته و بدانید که از کجا ورود و خروج میکنید و جایگاه ایستادن خود و تماشاچیان را در نظر بگیرید و حتی قبل از برگزاری سمینار متن سخنرانی را در این مکان تمرین کنید.
  2. متن خود را از قبل آماده کنید و آنقدر تمرین کنید تا ملکه ی ذهنتان شود.
  3. مطالب آماده شده از کلمات زیبا و پر معنی تشکیل شده باشند و با توجه به موضوع از لحن محاوره و یا رسمی استفاده نمایید.
  4. برای ابتدا و شروع سمینار از جملات جذاب و انرژی بخش استفاده کنید که مرتبط با موضوع نیز هستند.
  5. از توانایی مدیریت استرس خود بهره ببرید و سعی کنید آرام آرام با جو موجود همگن گردید.
  6. تمرین های صدا سازی و بطنی گویی را با گرم نمودن صدا قبل از اجرا انجام دهید.
  7. از هوش هیجانی خود کمک بگیرید .
  8. به زبان بدن خود توجه کنید و صاف بایستید.
  9. از لباس های برازنده و مناسب موقعیت موردنظر استفاده کنید.
  10. به موقع در محل برگزاری مراسم حضور داشته باشید.
  11. از گفته های مهمانان قبل و بعد از اجرای خود نت برداری نموده و از این مطالب به عنوان جهت دهی سخنرانی خود استفاده نمایید.

با استفاده از موارد بالا به عنوان چک لیست این امکان را خواهید داشت که در آموزش فن بیان گویندگی، موفق عمل کنید و مانند یک سخنور حرفه ای رفتار کنید.

ایده برای پادکست

پادکست چیست؟

بیایید به کلمه "پادکست " نگاهی بیندازیم. این کلمه اولین بار توسط بن همرسلی در مقاله روزنامه گاردین در سال 2004 ذکر شد که در آن، او نام‌های احتمالی این رسانه جدید پررونق را بیان نمود،"pod" در podcast (پادکست) به دستگاه پخش رسانه دیجیتال "iPod" اپل اشاره دارد و بخش "cast" در podcast از اصطلاح "پخش " رادیو گرفته‌شده است. مطلب واضح در این خصوص این است که چون اسم آن از iPod اپل گرفته‌شده است لزوماً به این معنی نیست که شما باید از iPod یا هر دستگاه پخش رسانه دیجیتال قابل‌حمل، برای لذت بردن از پادکست استفاده کنید.

توضیح "پادکست " به‌نوعی دشوار است زیرا واقعاً چیز دیگری مانند آن وجود ندارد بلکه موارد بسیاری شبیه به آن هستند. یک نقطه شروع خوب، فکر کردن به پادکست به‌عنوان "رادیو اینترنتی " است. در حقیقت پادکست از این نظر شبیه رادیو اینترنتی است اما پادکست بیش از این است. با این حال برای اشتباه نگرفتن موضوع، پادکست فقط به‌صورت صوتی محدود نمی‌شود بلکه می‌تواند به‌صورت ویدیویی نیز باشد.

مخاطب شما کیست؟

قطعاً شما برای خود محتوا تولید نمی‌کنید، در واقع آن را برای مخاطبان خود می‌سازید. حتی اگر ساخت پادکست بر اساس علایق و تخصص خودتان نباشد، اما به‌هرحال می‌توان خود را با موضوع سازگار کرد.

می توانید تحقیقات خود را به سرانجان برسانید و از طریق پادکست‌های خود به‌شکل یک درمانگر عمل کنید. و چه کسی می داند؟ شاید بر اساس نیاز شنوندگان‌تان موضوعات جدیدی را پیدا کنید که دربارۀ علاقه شما هستند.

چگونه می‌توانید از سایر پادکست‌ها متمایز شوید؟

دلیل اینکه پادکست‌های برتر در پلتفرم‌های اصلی مانند پادکست اپل یا گوگل پلی چنین تاثیری دارند، منحصر به فرد بودن آن‌هاست.برای پیدا کردن وجه تمایز خود و متمایز شدن از سایر پادکسترها، سعی کنید یک موضوع گسترده را محدود کنید. اگر به بازاریابی علاقه دارید، به طور کلی در مورد آن صحبت نکنید. در عوض، آن را به «بازاریابی تجارت الکترونیک» یا هر موضوع دیگری که با علایق شما همسو باشد، مرتبط کنید. اکنون که سؤالاتی را که باید قبل از تصمیم‌گیری دربارۀ موضوع پادکست از خود بپرسید، آشنا شدید. بیایید چند موضوع  جذاب برای شروع را با هم بررسی کنیم.

1. زمینه های مورد علاقه خود را مشخص کنید.

طبیعیتا اگر به موضوع پادکست علاقه نداشته باشین، انتخاب کردن آن برای شروع کار و ساخت پادکست به شما نمی‌تواند کمکی بکند. حتی اگر آن موضوع در بین مردم بسیار جذاب و کاربردی باشد. قطعا شما می‌خواهید محتوایی قابل اعتماد و معتبر و جذاب برای مخاطب داشته باشین، پس اولین گام برای انتخاب ایده  برای پادکست، چیزی است که شما به آن علاقه دارید و همینطور اشتیاق بالا برای صحبت کردن و تحقیق درباره آن داشته باشید.

به نظر شما چه موضوعاتی برای ساخت پادکست جذاب است؟ به آن ها فکر کنید. این موضوع میتوانند هر چیزی باشند از تکنولوژی، تجارت،  روانشناسی گرفته تا حتی موضوعاتی که به نظر خیلی ساده میآیند همچون معرفی غذاها و آشپزی

2.  به مخاطب هدف خود فکر کنید.

یک ایده و موضوع پادکست خوب فقط برای شما نیست. پادکست خوب برای مخاطبان گفته می‌شود. این مهمترین موضوع برای فهمیدن است زیرا تعیین میکند که شما تصمیم دارین چه مخاطبی را میخواهید جذب کنین.

مخاطب من از چه چیزی لذت میبرد؟ اهل کجا هستند؟ در تایم های آزاد خود مشغول چه کاری هستند ؟ مشکلات آن ها چیست ؟ ( و شما چطور میتوانین به آن ها کمک کنین؟)

این مدل از سوال ها شما را راهنمایی میکند تا بفهمید چه موضوعی برای انتخاب مناسب است که برای مخاطبین نیز جذاب باشد که درباره آن صحبت کنین ؟

3. موضوع پادکست خود را منحصر به فرد کنید.

شما مخاطبان خود را مشخص کرده اید اما! در بین چندین هزار پادکست نیاز دارین تا راهی برای دیده شدن پیدا کنین و خوشبختانه  همه ما با هم متفاوتیم و همه میتوانیم چیز خاص و متفاوتی برای ارائه داشته داریم و این خیلی خوبه.

پس مشخص کنید که چه چیزی برای شما منحصر به فرد است و از آن به عنوان ابزاری برای ایجاد ایده های یک پادکست واقعا عالی استفاده کنید.

شاید شما بتوانید دقیقا یک موضوع که را برای پادکست خود انتخاب کنید که اشخاص دیگری نیز درباره آن پادکست دارند اما چرا شما از زاویه ای دیگری به ان نگاه نکنید ؟ یا شاید انتخاب کنید که روی بخشی خاصی از این موضوع تمرکز کنید و یا حتی اینکه بخواهید نقاطی را که در این پادکست ها به ان توجه نشده پوشش بدهید.

هزاران راه بی پایان برای شروع و انتخاب موضوع برای ساخت پادکست وجود دارد، موضوعاتی که کسی نتواند شبیه شما ارائه دهد. فقط نیاز که خلاق باشید. 

4. موضوع پادکست خود را نهایی کنید.

زمانی که متوجه علایق خود، ویژگی های مخاطب خود شدید زمان انتخاب موضوع پادکست شماست.

در ادامه موضوعات بسیار زیادی از انواع پادکست ها را اورده ایم که میتوانید آن ها را انتخاب کنید و در این دسته بندی شروع به تولید پادکست کنید. این لیست شامل بیش از 72 ایده جذاب و تازه برای انتخاب موضوع برای ساخت پادکست است. ما موضوعات مختلفی را برای پادکست ها از جمله: پادکست های سرگرم کننده، موضوعات عجیب و غریب، موضوعات پادکست بحث برانگیز و موارد دیگر را پوشش دادیم.

در ادامه ۲۰ موضوع پرطرفدار برای ساخت پادکست را با هم بررسی می‌کنیم:

غذا

یکی از موضوعات جذاب همگان غذا است. همانطور که می‌دانید یکی از بزرگترین لذت‌های دنیا، غذا خوردن است. در پادکست غذایی خود بهتر است. با سرآشپزهای رستوران‌های محبوب یا محلی مصاحبه کنید، غذاهای مختلف را در رستوران های سطح بالا امتحان کنید. و بهترین غذاهای خانگی، سس‌ها، دسرها و غیره را به مخاطب خود معرفی کنید.

روانشناسی

با محدود کردن موضوع به یک موضوع خاص. انواع شخصیت، گروه سنی، مرحله زندگی، روانشناسی یونگ و … یک پادکست روانشناسی خاص بسازید.

تکنولوژی

شنوندگان خود را در جریان آخرین به روز رسانی‌ها در زمینه خاصی از فناوری قرار دهید. اطلاعاتی مانند پادکست، بازی، فیلمبرداری/عکاسی و … را با مخاطب به اشتراک بگذارید.

شبکه‌های اجتماعی

اگر دربارۀ رسانه‌های اجتماعی اطلاعات پیشرفته‌ای دارید. این می تواند یک موضوع پادکست خوبی برای شما باشد. می‌توانید به اینفلوئنسرها یا حرفه‌ای‌های کسب‌وکار آموزش دهید که چگونه از رسانه‌های اجتماعی برای برند شخصی، کسب‌وکار یا استارت‌آپ خود استفاده کنند.

مد و زیبایی

دربارۀ آخرین روندهای مد و فشن صحبت کنید و با تمرکز بر یک گروه سنی یا سبک خاص، آن را جذاب کنید. در این زمینه می‌توانید اطلاعاتی از جمله ترند‌ها و رنگ‌های سال و … را معرفی کنید.

پیشنهاد یا نقد کتاب

پیشنهاد کتاب یکی از موضوع ساخت پادکست است. که به‌صورت شرح مختصری از حال‌وهوای کتاب یا روایت کامل کتاب صورت می‌گیرد. در بخش ادبیات پادکست‌ها اگر نگاهی بندازید، انواع و اقسام کتاب‌ها با موضوعات و ژانرهای مختلف پیشنهاد می‌شود. حتی می‌توانید با نویسندۀ اثر نیز گفتگویی داشته باشید.

کارآفرینی

اطلاعات دربارۀ حوزه کسب‌وکار و نحوه ایجاد آن در این دوره بسیار پرطرفدار خواهد بود. اطلاعاتی از جمله بازار فروش، نحوۀ ارائۀ خدمات، نحوه شکل‌گیری ایده و مراحل نوآوری را در اختیار مخاطب قرار دهید.

ورزشی

شما می‌توانید در پادکست ورزشی تاریخچه یک ورزش را ارائه دهید، با ورزشکاران مصاحبه کنید یا آخرین بازی را بررسی کنید.

هنر

انواع مختلف هنر، از جمله تاریخچه، خاستگاه، بیوگرافی هنرمند، یا به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های مختلف از یک اثر مشابه را تجزیه و تحلیل کنید.

تاریخ

پادکست‌های تاریخی می‌تواند ارائه دهنده بخش مهمی از فرهنگ بک مملکت باشد. درباره حقایق و شخصیت های تاریخی تحقیق کنید. زندگی نامه ها را به اشتراک بگذارید. یا شنوندگان را با زمان خاصی از تاریخ آشنا کنید.

علم و فناوری

موضوعات علمی مخاطبان خاص خود را دارند. برای اینکه شنونده‌ها بتوانند با موضوعات پیچیدۀ علمی ارتباط برقرار کنند. بهتر است تا می‌توانید موضوع را گسترش داده، و با لحن و بیانی آشنا آن را ارائه دهید.

آشپزی

به شنوندگان خود نحوه طبخ غذا از فرهنگ های مختلف، اسرار غذاهای خاص، طرز تهیه غذا و سایر موضوعات مربوط به غذا را آموزش دهید.

دیجیتال مارکتینگ

به شنوندگان پیشنهادهای عملی و کاربردی دربارۀ چگونگی بازاریابی ارائه دهید. این می‌تواند موضوع پادکست جالب باشد. برای هر کسی که در روابط عمومی، بازاریابی یا برندسازی است.

تغذیه یا رژیم غذایی خاص

اگر متخصص تغذیه هستید یا کسی که می داند چگونه از غذا برای بهبودی یا تناسب اندام استفاده کند. راه‌های بی‌پایانی برای جذاب کردن این موضوع وجود دارد. که می‌توانید به کمک آن مخاطبان را جذب کنید.

پیشنهاد فیلم و سریال

فیلم‌های مورد علاقه خود را از ژانرهای مختلف بررسی کنید، داستان‌های آن را خلاصه کنید. و پیشنهاد خود را به اشتراک بگذارید.

ماوراءالطبیعه

کسانی که عاشق رویدادهای ماوراء‌الطبیعه و شبح وار هستند، علاقه زیادی به پادکست های این‌چنینی و شبح وار پیدا کرده اند.

پادکست Paranormal Life همه چیز از ناپدید شدن‌های غیرقابل توضیح، برخورد با بیگانگان و تم‌هایی ازین دست را پوشش داده است.

خودیاری

یک پادکست خودیاری برای خلاقان، روانشناسان، صاحبان مشاغل، مدیر عاملان، بازنشستگان و می‌تواند جذاب باشد.

فمینیسم

موضوعات فمینیستی می‌تواند برای هر کسی از جمله بانوان جذاب باشد. شما می‌توانید به تاریخچۀ فمینیسم و اهداف این مکتب و انحرافاتی که در گذر سالیان با آن روبه‌رو بوده را ارائه دهید.

موسیقی

می‌توانید این نوع پادکست را در جهات مختلف بررسی کنید. مانند نقد موسیقی، بهترین ژانرهای خاص، یا تمرکز بر هنرمندان ناشناخته و مستقل.

پزشکی

اگر متخصص مراقبت‌های بهداشتی و زیبایی هستید. به ساخت پادکست مرتبط با حوزه تخصصی خود فکر کنید. احتمالاً دانشی دارید که مردم برای شنیدن آن پول پرداخت می‌‌کنند.

لوازم مورد نیاز برای کسب درآمد از طریق ساخت پادکست

اگر تصمیم گرفته‌اید که به سراغ کسب درآمد با ساخت پادکست بروید، باید در نظر داشته باشید که پیش از هر چیز به ابزار و وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

  • میکروفن برای تولید پادکست.
  • کنترل پنل صوتی و رابط صوتی.
  • فیلتر پاپ
  • هدفون
  • نرم‌افزار ویرایش صوتی و نرم‌افزار ویرایش صدا مانند Audacity

کلاس گویندگی و فن بیان

به طرق مختلف، کارشناسان گوناگون تعاریفی برای فن بیان ارائه کرده‌اند که در این قسمت آنها را بیان خواهیم کرد و در نهایت به یک جمع‌بندی خواهیم رسید. یکی از تعاریف مهم و پرطرفدار برای فن بیان این است که ما بدانیم چه چیزی را در چه زمانی و به چه شکلی بیان کنیم. تعریف دیگری که ارائه می‌شود اینگونه است: فن بیان به معنای چگونکیِ ادایِ کلمات و جملات است و به شما کمک خواهد کرد تا آنچه را که قصد دارید بیان کنید زیباتر، اثرگذارتر و خوش آهنگ‌تر به گوش مخاطب خود برسانید. به عنوان جمع‌بندی این بخش می‌توان اینگونه گفت: فن بیان یعنی توانایی صحبت کردن در هر زمان، مکان و هر شرایطی متناسب با مخاطب با بالاترین میزان تأثیر.

آموزش فن بیان برای چه افرادی کاربرد دارد؟

نقش بیان در زندگی اجتماعی انسان بسیار مهم است. مهم‌ترین راه ارتباطی ما با دیگران بیان است که به شیوه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. از تعامل‌های احساسی و ارتباطی ما با خانواده و دوستان گرفته تا باقی تعاملات اجتماعی و کاری همگی از مجرای بیان عبور می‌کنند و به مخاطب می‌رسند. در مشاغلی مانند بازاریابی و فروشندگی، تدریس، وکالت، سخنرانی، روان‌کاوی، مصاحبه‌های استخدامی و ورودی دانشگاه‌ها و موسسات علمی و آموزشی و … بیان خوب و کاربرد درست آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. علاوه بر آن، در حرفه‌هایی نظیر بازیگری سینما و تئاتر، مجری‌گری، صداپیشگی در برنامه‌های رادیویی، دوبله و کتاب صوتی، بیان درست و آشنایی با فن بیان از مهم‌ترین ملزومات و مقدماتی است که فرد باید داشته باشد.

مهارت هایی که در فن بیان اهمیت دارد

مهارت فن بیان نیز مانند هر مهارت دیگری با سایر توانایی های فرد ارتباط داشته و از آنها تاثیر می ‌گیرد. در واقع شما با تقویت مجموعه ای از مهارت ها، قدرت فن بیان خود را بهبود می بخشید. در ادامه به بیان لیستی از موضوعاتی که با فن بیان ارتباط داشته و باید در کلاس فن بیان و گویندگی آموزش داده شود می پردازیم.

تلفظ کلمات

بیان درست لحن و آهنگ جملات

سرعت بیان جملات و کلمات

میزان رسایی و کنترل حجم صدا

مکث های به موقع و استفاده به جا از آن ها

نداشتن تکیه کلام و قدرت کنترل کردن آن

آموزش نحوه زمان بندی برای تنفس در میان صحبت کردن

خش دار نبودن و وضوح صدا

کنترل استرس و فشار روانی در هنگام صحبت کردن در جمع

آموزش زبان بدن و استفاده درست از آن

برقراری درست و مداوم ارتباط چشمی

کنترل لبخند دادن به جا در شرایط مختلف صحبت کردن

اهداف کلاس فن بیان و گویندگی

برای شرکت در کلاس گویندگی و فن بیان نیز مانند شرکت در سایر کلاس ها اهدافی وجود دارد که شناختن آن ها به هنرجویان کمک می کند تا انتخاب مناسب تری داشته و کلاسی را انتخاب کنند که دقیقا مطابق با برنامه و اهداف آن ها باشد.دانستن اهداف می تواند معیاری برای میزان نتیجه گیری حاصل از ثبت نام در آموزشگاه گویندگی و فن بیان و دریافت مدرک فنی بیان باشد. در ادامه به بیان این اهداف می پردازیم.

افزایش اعتماد به نفس

قدرت متقاعد سازی افراد و ارتباط موثر

یادگیری مهارت زبان بدن

یادگیری اصول سخنرانی و صحبت کردن در جمع

توانایی طراحی یک سخنرانی از ابتدا

تقویت صدا برای سخنرانی

مدیریت ترس، استرس و فشار روانی در هنگام سخنرانی

کاربرد های کسب مهارت فن بیان

مهارت فن بیان در بخش های زیادی از زندگی افراد تاثیر داشته و می تواند مسیر زندگی فرد را تغییر دهد. کسی که قدرت قانع کردن شخص مقابل با کلام خود را داشته باشد، می‌ تواند دیگران را به سمتی که دوست دارد هدایت کند. استفاده از این موهبت در مسیر درست عامل اصلی موفقیت فرد می باشد. شما با شرکت در کلاس فن بیان و گویندگی می توانید این مهارت را برای خود تقویت کرده و از آن در شرایط مختلف زندگی خود استفاده کنید.