دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

کپی رایتینگ چیست ؟

منظور ما از کپی رایتینگ چیست؟

کپی رایتینگ، نوعی نویسندگی تجاری است که با بهره‌گیری از قدرت کلمات و نوشتن، مخاطب را متقاعد و دعوت به اقدام می‌کند.

به عبارتی کپی رایتینگ فرآیندی است که باعث افزایش آگاهی مخاطب شده و درنهایت با ایجاد تصویر ذهنی درست و منطبق با نیازهایش او را به اقدام کردن تشویق می‌کند.

کپی رایتینگ، هنر و دانش تولید محتوای تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای مختلف است.

به واسطۀ به‌کارگیری این مهارت قرار است به نیاز مخاطب تلنگری زده شود تا او را به حرکت وادارد.

قرار نیست قطاری از کلمات، که فاقد احساس و یا هیجانی برای ترغیب مخاطب هستند کنار هم چیده شود. باید اعتماد خواننده طوری جلب شود که تا رسیدن به مقصد، هم‌سفر متن بماند.

کپی رایتر کیست ؟

کپی رایتر، فردی است که با بهره‌گیری از مهارت نویسندگی و تلفیق آن با علم فروش و بازاریابی اقدام به نوشتن متون تبلیغاتی می‌کند.

این نوشته‌ها می‌توانند در جاهای مختلفی مانند تبلیغات تلویزیونی، بروشور، بیلبورد، پوسترهای تبلیغاتی در مجلات و روزنامه‌ها منتشر شوند.

یک کپی رایتر اینترنتی نیز می‌تواند به عنوان نویسنده در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ارائه بهتر محتوا و تبلیغات هر رسانه کمک کنید. همچین کپی‌رایترها می‌توانند تاثیرگذاری کمپین‌های تبلیغات اینترنتی را به شکل محسوسی افزایش بدهند

تفاوت کپی رایتینگ و تولید محتوا

امروزه دو اصطلاح محتوا نویسی و کپی رایتینگ اغلب به جای هم استفاده می‌شوند. این به دلیل این واقعیت است که هر دو این موارد می توانند به یکدیگر ارتباط داشته باشند. از سوی دیگر، کپی‌ رایتینگ های زیادی با محتوای آموزنده وجود دارد. اما به طور خلاصه، تمرکز اصلی کپی رایتینگ فروش یک محصول یا خدمات است. نوشتن محتوا برای ایجاد روابط با مشتری است.

اینکه کدام فرم متن برای شما مناسب است بستگی به نحوه استفاده از آن دارد. اگر می‌خواهید مشتریانتان اقدامی انجام دهند، کپی رایتینگ توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با مشتریان خود روابط بلندمدت ایجاد کنید، نوشتن محتوا منطقی‌تر است.

همچنین هدف کپی رایتینگ یک جهته است. در مقابل، هدف از نوشتن محتوا می‌تواند متفاوت باشد مانند آموزش افراد، حل مشکلات، درگیر کردن آنها، الهام بخشیدن به آنها، گفتن داستان برند شما، افزایش ترافیک ارگانیک و... . ایجاد محتوا توسط استراتژی بازاریابی محتوای هدایت می‌شود تا بر مخاطبان شما تأثیر بگذارد. به طور کلی، کپی رایتینگ بر آخرین قسمت خریدار تمرکز می‌کند، در حالی که نوشتن محتوا کل قیف فروش  را پوشش می‌دهد. نویسندگان محتوا به دانش کاملی از نوشتن محتوای سئو نیاز دارند، در حالی که کپی رایتینگ به این نیاز ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد