دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

ساخت تیزر تبلیغات املاک چگونه است ؟

ساخت یک تیزر تبلیغاتی پیش از هر چیزی نیاز به یک استراتژی دارد. در ابتدا می‌بایست رسانه‌ای که قصد دارید تیزر شما در آن منتشر گردد را بشناسید. تیم کارآزموده و متخصص ما با شناخت کامل نسبت به بستر‌های موجود که صحنه نمایش داستان برند شما است، تیزر مناسب را تولید می‌کند. تیم ما در ساخت تیزر املاک پیام برند شما را با بهترین صورت ممکن و با مناسب‌ترین لحن در قالب تیزر تهیه کرده و آن را در بستر مناسب خود در معرض نمایش قرار می‌دهد. هدف اصلی تیم ما در تهیه هر تیزر، وایرال کردن آن در سطح اینترنت و فضای مجازی است.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

ساخت تیزر تبلیغاتی موضوعی نیست که بتوان آن را بدون داشتن مهارت و از تخصص انجام داد نباید سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی املاک از افراد غیرمتخصص انجام شود. زیرا این کار مستلزم وقت بسیار و تجهیزات حرفه‌ای بوده و می‌بایست ساخت آن را به متخصصین این صنعت سپرد.

۱) سناریو کلیپ تبلیغاتی

هدف اصلی هر تیزر تبلیغاتی رساندن پیامی هر چند ناقص و دنباله دار به مخاطب است تا ذهن او را درگیر خود کند. در این بخش لزومی ندارد به تمام ویژگی‌های محصول بپردازید و از صفر تا صد آن را بیان کنید. در ساخت تیزر املاک می‌بایست تیزر یک داستان کوتاه باشد و اما با جزیات باشد به گونه‌ای که مخاطب تمایل داشته باشد به منظور رفع ابهامش چند مرتبه دیگر به تماشای تیزر بپردازد. در صورتی که تیزر از چنین ویژگی برخوردار باشد آن موقع می‌توان گفت یک تیزر تبلیغاتی موفق و موثر ساخته‌اید.

۲) بازار هدف و انواع تیزر مربوط به آن

گام بعدی این است که در نظر داشته باشید که برای چه قشر یا گروهی تبلیغات انجام می‌دهید. محصول شما دقیقا نظر چه افرادی را قرار است جلب کند. بسته به نوع ملک و ارزش آن نوع تیزر تبلیغاتی را هم می‌توان تعیین نمود. همانطور که در مطالب فوق بیان شد، معمولا رده سنین پایین‌تر علاقه‌مند به تیزر انیمیشن و افراد سنین بالاتر به نوع رئال و سریالی تبلیغات علاقه بیشتری دارند. در این خصوص باید با متخصص مربوطه مشورت کنید و بهترین نوع تیزر را برای ساخت تبلیغات خود انتخاب کنید.

۳) ساخت و انتشار تیزر تبلیغاتی

پس از مشخص شدن استوری لاین و ساخته شدن تیزر در این مرحله انتشار و یا اصطلاحا لانچ تیزر در رسانه‌های مد نظر گام بعدی خواهد بود. پیش از آنکه در مورد شبکه‌های اجتماعی صحبت کنیم، تلویزیون اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین پلتفرم پخش تیزرهای تبلیغاتی بود که ناگفته نماند هزینه سنگینی هم برای بیزینس‌ها به همراه داشت و کسب و کارهای کوچک از پس پرداخت آن برنمی‌آمدند و معمولا تنها تبلیغ برندهای قدرتمند به نمایش گذاشته می‌شد. اما در حال حاضر با توسعه شبکه‌های اجتماعی اغلب کسب و کارها تیزرهای خود را در این پلتفرم‌ها به ویژه اینستاگرام با کمترین هزینه توسط اینفلوئنسرها به اشتراک می‌گذارند و به خوبی دیده می‌شوند.

مزایای استفاده از تیزرهای تبلیغاتی که تیم ما ارائه می‌دهد

تیم حرفه‌ای و متخصص ما در ساخت تیزر املاک با ساخت تیزرهای تبلیغاتی متعدد از تیزرهای ساده تا حرفه‌ای‌ترین تیزرها را در کارنامه خود به ثبت رسانده است و همواره در جهت جلب رضایت مشتریان خود قدم برمی‌دارد.

موارد استفاده از تیزر تبلیغاتی| ساخت تیزر املاک

شما این امکان را دارید که از تیزرهای تبلیغاتی ساخته شده برای خود، در هر مکانی استفاده کنید و برند خود را مطرح کنید. در زیر به برخی از رایج‌ترین محل‌های نمایش ساخت تیزر املاک اشاره می‌کنیم:

محتوای اینستاگرام

نمایش تیزر در رسانه‌های جمعی از جمله تلویزیون و رادیو و…

پخش تیزر در نمایشگاه‌ها

نمایش آگهی در کنفرانس‌ها و سمینارها

اکران تیزر تبلیغاتی در سالن‌های انتظار سازمان

پخش در رسانه‌های تصویری عمومی و تخصصی جهت تبلیغات

پخش در آنتراکت فیلم‌ها و سریال‌های خانگی

تولید تیزر به جهت ارائه گزارش عملکرد سازمان

پخش تیزر در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهر

مورد استفاده در هتل‌ها و تالارها

مورد استفاده در فیلم‌های آموزشی

مورد استفاده در شبکه‌های اجتماعی

مورد استفاده در وب سایت‌های اشتراک گذاری فیلم

مورد استفاده در وب سایت شرکت

نکات مهمی که در ساخت تیزر تبلیغاتی باید در نظر بگیرید

کیفیت ساخت یک تیزر ساده یا حرفه‌ای و پیشرفته بسته به عوامل متعددی است. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

استوری برد

استوری برد یا فیلمنامه مصور پلی میان فیلمنامه مکتوب و جهان تصویری در رسانه‌های بصری محسوب می‌شود. استوری برد برای کارگردان، هنرمندان و بازیگران دارای اهمیت بسیار زیادی است. چرا که به وسیله استوری برد، در خصوص تصاویری که قرار است بازآفرینی کنند تفهیم شده و نقش خود را بیشتر درک می‌کنند. با این حال نیازی نیست که استوری برد دقیقا بر تیزر نهایی منطبق گردد بلکه باید به عنوان راهنما عمل کند.

کارگردانی

کارگردان تیزر تبلیغاتی با بهره‌گیری از تجارب و خلاقیت خود و همچنین در اختیار داشتن منابع انسانی می‌تواند یک محصول ایده‌آل به شما ارائه دهد. بهترین کارگردان تبلیغاتی، کارگردانی است که بتواند توجه مخاطب را همواره به سوی محصول یا خدمات شما جلب نماید.

فیلمبرداری

فیلمبردار تیزر تبلیغاتی تمام خواسته‌ها، نیاز و سلایق کارفرما را در نظر می‌گیرد و از بهترین تجهیزات جهت ساخت تیزر استفاده می‌کند. انتخاب تجهیزات فیلمبرداری، نوع محصول مورد نظر، فضای در دسترس و خواسته‌های مشتری بسیار حائز اهمیت بوده و بر نتیجه نهایی فیلمبرداری موثر هستند.

صحنه و لباس

در خصوص ساخت تیزر املاک می‌بایست بدانید که هر تیزر و فیلم تبلیغاتی فضا، صحنه و لباس مختص به خود را نیاز دارد که طراحان صحنه و لباس این وظیفه را بر عهده دارند. به این خاطر که این عامل تاثیر زیادی بر جذابیت تیزر تبلیغاتی خواهد گذاشت، پیشنهاد ما این است که جهت ساخت تیزر مد نظر خود حتما از یک فرد کارشناس در این حوزه کمک بگیرید.

صدا و موسیقی

صدا و موسیقی هم در ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت زیادی داشته و تاثیرگذاری و گیرایی آن را بیشتر می‌کند. دقت داشته باشید که استفاده از چهره‌های مشهور موسیقی لزومی نداشته و باعث می‌شود هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. بهتر است جهت تهیه موسیقی و صداگذاری تیزر تبلیغاتی خود واقع بینانه رفتار کنید و با در نظر گرفتن بودجه خود بهترین موسیقی را انتخاب کنید.

تدوین

تدوین فیلم شامل گزینش نماها و اندازه آنها، به ردیف کردن صحنه‌ها، نماها و سکانس‌ها پشت سر هم، ترکیب کردن صداها و هماهنگ کردن صدای نهایی است. این مرحله دارای اهمیت بسیاری است و چنانچه تصمیم دارید یک تیزر حرفه‌ای تولید کنید، توصیه می‌کنیم از افراد متخصص در این حوزه بهره‌مند گردید.

اصلاح رنگ

یکی دیگر از اصلی‌ترین فاکتورهای ساخت تیزر تبلیغاتی، اصلاح رنگ بوده و نیاز به آشنایی با مبانی فرآیند رنگ است. اصلاح رنگ یک کار فنی است که مشکلات رنگ را برطرف می‌سازد و سعی می‌کند که رنگ تیزر تا حد امکان طبیعی به نظر برسد.

ویژوال افکت

در ادامه بحث سفارش تیزر تبلیغاتی املاک لازم به توضیح است که ویژوال افکت یا جلوه‌های بصری به مواردی گفته می‌شود که توسط کامپیوتر به تیزر اضافه می‌شود. به طور مثال به کمک ویژوال افکت می‌توان یک فضاپیمای بزرگ را طراحی کرده و به فیلم اضافه کرد.

چرا ساخت تیزر تبلیغاتی اهمیت دارد؟

در ادامه موضوع ساخت تیزر املاک باید بگوییم هنگامی که شما یک تیزر تبلیغاتی می‌سازید که قرار است در تلویزیون پخش شود یا در فضای مجازی مردم به صورت گسترده ببینند با یک جامعه بزرگ سرو کار خواهید داشت. به طور مثال شما یک محصولی در شهری مثل تبریز تولید می‌کنید و از تهران مشتری محصولتان با شما تماس می‌گیرد. به این دلیل که شما تبلیغات را به طور وسیعی شروع کرده‌اید.

زمانی که شما سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی املاک پخش آن را می‌دهید، بسته به نوع تیزری که می‌سازید و گستردگی پخش آن احتمالا هزینه بیشتری را در مقایسه با تبلیغات سنتی بپردازید. لیکن درصد فروش بیشتری نیز به دست می‌آورید. به این خاطر که تبلیغات شما را اکثریت کشور و یا حتی در نوع بسیار حرفه‌ای خود، در دنیا مشاهده کرده‌اند. در مجموع توصیه تیم ما به شما تبلیغات مدرن است تا بتوانید بیزنس خود را گسترش دهید.

هزینه سفارش تیزر تبلیغاتی املاک

هزینه سفارش تیزر تبلیغاتی املاک با در نظر گرفتن نوع سناریو، مدت زمان و تجهیزات مورد استفاده مشخص می‌شود. در تلاش هستیم تا با پکیج‌های اقتصادی ساخت تیزر، علاوه بر حفظ کیفیت تا جای ممکن در هزینه‌های شما صرفه جویی کنیم. به منظور کسب اطلاعات بیشتر از قیمت کلیپ تبلیغاتی و ساخت تیزر املاک با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

جمع بندی| ساخت تیزر املاک

امروزه تیزرهای تبلیغاتی به دلیل جذابیت و توانایی خوب خود در انتقال پیام به مخاطب، طرفداران بسیار زیادی داشته و یکی از اصلی‌ترین فاکتورها برای پیشی گرفتن در میدان رقبا هستند. بهتر است که ساخت این تیزرها توسط افراد متخصص و کارشناس در این زمینه انجام شده و از تجهیزات حرفه‌ای استفاده شود. تیم‌های ساخت تیزرهای تبلیغاتی با در اختیار داشتن تجهیزات پیشرفته و هنرمندان، کارگردان، طراح صحنه و لباس، تدوینگر و… ساخت تیزر را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.

الگوریتم چیست ؟

الگوریتم های گوگل برای بهینه سازی و سئو در گوگل مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. الگوریتم های گوگل شامل معادلات گوناگون و متفاوت و تابع است که برای کاربر نمایش داده شود.

گوگل چگونه تعیین می‌کند کدام عناصر بیشتر اهمیت دارند؟

همچنان که الگوریتم های گوگل یک صفحه وب را "می‌خوانند"، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده برای هر ویژگی که در صفحه پیدا می‌کنند، تخصیص می‌دهند. سپس آن مقدار عددی را به نتیجه نهایی اضافه می‌کنند. بنابراین، صفحه وبی که مطلوب‌ترین ویژگی‌ها و صفات را داشته باشد به صدر رتبه بندی ارتقا می‌یابد زیرا الگوریتم ها به آن اهمیت بیشتری می‌دهند.

این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام می‌شود و رتبه بندی ممکن است در نوسان باشد زیرا توسعه دهندگان وب ویژگی‌هایی را که در رتبه بندی صفحات در یک وب سایت یا در یک صفحه نقش دارند، دستکاری می‌کنند.

بنابراین، رتبه‌بندی‌هایی که به واسطه الگوریتم‌های گوگل به صفحات تخصیص داده می‌شوند سیال هستند. صفحه‌ای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفحات در نتایج، به رتبه اول صعود یا رتبه دهم سقوط کند. معمولاً کسب و کارهایی که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO را به طور منظم در سایت خود اعمال می‌کنند، رتبه‌های برتر را در اختیار دارند.

مهمترین الگوریتمهای گوگل کدامها هستند و کارایی آنها چیست ؟

الگوریتم پاندا (Panda)

الگوریتم پاندااز 24 فوریه 2011 معرفی شد و کار آن شناسایی و جریمه محتوای تکراری، سرقت‌های ادبی و محتواهای ضعیف (Thin Content: محتوایی که هیچ ارزشی به کاربر منتقل نمی‌کنند)، و همچنین هرزنامه‌های تولید شده توسط کاربر و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است.

الگوریتم پاندا به اصطلاح یک "امتیاز کیفیت" به صفحات وب اختصاص می‌دهد. سپس از این امتیاز به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می‌کند. در ابتدا، اثرات الگوریتم پاندا خفیف بود، اما در ژانویه 2016 به طور دائم در الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شد. از آن زمان، به‌روزرسانی‌های این الگوریتم گوگل بیشتر شده است، بنابراین هم جریمه‌های پاندا و هم بهبود از پیامدهای آن سریع‌تر اتفاق می‌افتند.

الگوریتم پنگوئن (Penguin)

الگوریتم پنگوئن در 24 فوریه 2012 معرفی شد و کار آن رسیدگی به لینک های غیرمرتبط و اسپم و انکرتکست‌هایی (کلماتی در یک متن که به صفحه یا سایت دیگر لینک می‌شوند) است که بیش از حد بهینه سازی شده باشند.

هدف گوگل از الگوریتم پنگوئن پایین آوردن رتبه سایت‌هایی است که بک لینک‌های آن‌ها غیر طبیعی به نظر می‌رسند. این الگوریتم به ایجاد لینک‌های کم زحمت، مانند خرید لینک از مزارع پیوند و PBNها (مجموعه‌ای از وبلاگ‌ها و سایت‌هایی که برای تقویت سایت اصلی و ایجاد پیوندهای خارجی طراحی می‌شوند) پایان داد.

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

الگوریتم مرغ مگس خواراز 22 آگوست 2012 راه اندازی شد و با محتواهای کیفیت پایین و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی سروکار دارد.الگوریتم مرغ مگس خوار به گوگل کمک می‌کند تا پرس و جوهای جستجو را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با هدف جستجوگر (نه صرفا عبارت جستجوشده) مطابقت داشته باشد. اگرچه کلمات کلیدی همچنان مهم هستند، اما الگوریتم مرغ مگس خوار این امکان را فراهم می‌کند تا حتی اگر متنی عینا حاوی کلمات و عبارات جستجوشده نباشد، باز هم شانس قرار گرفتن در صفحه نتایج جستجو برای یک عبارت را داشته باشد. این امر با کمک پردازش زبان طبیعی که بر نمایه سازی معنایی پنهان و اصطلاحات و مترادف‌های هم رخداد متکی است، حاصل می‌شود.

الگوریتم کبوتر

در سال ۲۰۱۴، «الگوریتم کبوتر» (Google Pigeon) برای هماهنگ‌تر کردن الگوریتم‌های محلی با الگوریتم هسته به کار گرفته شد. هدف این به‌روزرسانی، ارتقای رتبه وب‌سایت‌های کسب‌وکارهای محلی با جستجوی طبیعی (ارگانیک) زیاد و نمایش بهتر آن‌ها در صفحه نتایج بود.الگوریتم کبوتر هنگام جستجو، موقعیت مکانی کاربر را نیز در نظر می‌گیرد و به کاربران این امکان را می‌دهد که از جستجوی گوگل درست مانند جستجو در سرویس «گوگل مپ یا نقشه گوگل» (Google Maps) استفاده کنند. برای مثال کاربر می‌تواند در هر دو موتور جستجو عبارت «نزدیک‌ترین حسابدار» را جستجو کند و نتیجه یکسانی را ببیند.

الگوریتم رنک برین (RankBrain)

رنک برین یک سیستم یادگیری ماشینی است که به Google کمک می کند تا معنای واقعی عبارت سرچ شده در گوگل را رمزگشایی کند و در پاسخ به آن سؤالات، نتایج جستجوی متناسب به کاربر نمایش دهد.

یک عنصر برای پردازش عبارت سرچ شده در RankBrain وجود دارد و علاوه بر آن یک مؤلفه رتبه بندی نیز برای آن تعریف شده است. (هنگامی که رنک برین برای اولین بار معرفی شد، گوگل آن را سومین عامل مهم رتبه بندی نامید). RankBrain می تواند خلاصه مطالب صفحه را ارزیابی کند و ارتباط آن با عبارت سرچ شده را پیدا کند و با یک سیستم ماشین لرنینگ به مرور زمان خود را آپدیت و درک بیشتری از مفهوم عبارت سرچ شده پیدا می کند.

الگوریتم رنک برین تا حدودی به فاکتورهای سنتی SEO (لینک ها، بهینه‌سازی در صفحه و غیره) اعتماد دارد اما علاوه بر آن به فاکتور های دیگری که به خواسته دقیق و رضایت کاربر مربوط می شود نیز توجه می کند سپس ویژگی ها و میزان ارتباط صفحات موجود در فهرست ایندکس را مشخص می کند و سایت ها را به ترتیب در نتایج نشان می دهد.

الگوریتم BERT گوگل

الگوریتم BERTگوگل این موتور جستجو را قادر می کند تا زبان طبیعی و محاوره ای را نیز مشابه زبان ماشینی درک کند. به عبارتی فرقی ندارد که شما با جملات رسمی و نوشتاری عبارتی را جستجو می کنید یا از زبان محاوره ای استفاده می کنید، گوگل می فهمد که شما به دنبال چه چیزی هستید. اگر اقدام به جستجوی عبارتی در این موتور جستجو کنید، گوگل عبارات محاوره ای را به شما پیشنهاد می کند.

در واقع این فعال شدن الگوریتم BERT گوگل است که این قابلیت را ایجاد نموده است. البته در گذشته الگوریتم هایی برای درک بهتر زبان طبیعی مورد استفاده قرار گرفته بود اما این الگوریتم دقیق تر است و قادر است نتایج مرتبط تری را ارائه دهد. اگر بخواهیم از منظر دیگری نیز به الگوریتم BERT گوگل نگاه کنیم، گوگل دارد موتور خود را بیشتر از گذشته برای جست و جوی صوتی آماده می کند. پس اگر برنامه ریزی جدی برای سئو در آینده دارید، بهتر است در برای جست جوی صوتی گوگل نیز محتوای خود را سئو کنید.

به روز رسانی الگوریتم گوگل

الگوریتم جستجوی گوگل ماهیت پویا دارد و همیشه به منظور اطمینان از مفید بودن آن تا حد امکان بهینه سازی می شود. در برخی اوقات، به‌روزرسانی‌های اصلی بزرگ‌تری نیز انجام می‌شود که می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بر رتبه‌بندی موجود تأثیر بگذارد، در نتیجه برخی از سایت‌ها رتبه‌بندی خود را بهبود می‌بخشند و برخی دیگر رتبه‌های خود را از دست می‌دهند.

در نتیجه، تلاش برای تشخیص اینکه دقیقاً به عنوان یک متخصص سئو در هر زمان خاص چه کاری باید انجام دهید، می تواند دشوار باشد. هیچ تقویم مشخصی برای این به‌روزرسانی‌ها وجود ندارد و برای پیچیده‌تر کردن کارها، گوگل همیشه تأیید نمی‌کند که آیا به‌روزرسانی انجام شده است یا خیر.

با این حال، می‌توانید از ابزار نظارت بر نوسانات SERP استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا تغییرات مهمی ایجاد شده است یا خیر. ابزار Sensor حتی به شما امکان می‌دهد نوسانات را بر اساس صنعت و جایگاه بررسی کنید، که می‌تواند به شما کمک کند تا تشخیص دهید که آیا احتمال دارد تغییرات مهمی در صنعت شما اعمال شده باشد یا خیر.

پرداخت به ازای هر فروش (ppc)

پرداخت به ازای هر فروش یا pps که گاهی اوقات به‌عنوان هزینه به ازای هر فروش مطرح می‌شود، نوعی تبلیغات است که بر اساس تعداد فروش‌هایی که از یک آگهی در سایت ایجاد می‌شود، به مالک یا ناشر یک وب‌سایت هزینه پرداخت می‌شود. طبق این قرارداد، تبلیغ‌کننده فقط باید برای فروش توسط سایت بر اساس نرخ کمیسیون توافق شده قبلی هزینه بپردازد. این فرآیند در بین تبلیغ‌کنندگان پرطرفدار است، اما ناشران کم تر به این نوع تبلیغات می پردازند.

یکی دیگر از راه های درآمدزایی در افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) است و بسیار چالش برانگیزتر از سایر روش های پرداخت مانند پرداخت به ازای کلیک است، زیرا شما باید بتوانید مشتریان بالقوه را به خریدواقعی تبدیل کنید. بنابراین، PPS باید تاکتیک‌هایی که در این روش استفاده می‌شود متفاوت از روش های دیگر باشد.

در ادامه این مقاله از مجله آژانس دیجیتال مارکتینگ منتا، به پرداخت به ازای هر فروش، مزایای آن برای تبلیغ‌کنندگان و صاحبان وب‌سایت و موارد دیگر خواهیم پرداخت.

تعریف دقیق بازاریابی پرداخت به ازای هر فروش

روش پرداخت به ازای هر فروش که به آن بازاریابی PPS یا تبلیغات هزینه به ازای فروش نیز گفته می‌شود، نوعی مدل قیمت‌گذاری بازاریابی است که در آن مالک کسب‌وکار به ازای هر فروش کالا به ناشر تبلیغ، مبلغی پول پرداخت می‌کند. پرداخت به ازای فروش یک مدل تبلیغات دیجیتال است که در آن صاحب کسب‌وکار بر اساس فروش، کمیسیونی به شریک بازاریابی می‌پردازد.

قبل از اینکه ناشر سرنخ را برای صاحب کسب‌وکار یا تبلیغ‌کننده بفرستد، تبلیغ‌کننده کمیسیون پرداخت شده برای هر فروش را مشخص می‌کند و به‌وضوح آنچه را که به‌عنوان "فروش" در نظر گرفته می‌شود، تعریف می‌کند.

این نوع مدل تبلیغاتی کمترین ریسک را برای تبلیغ‌کننده به همراه دارد و کمترین سود را برای ناشر دارد، زیرا آنها فقط در صورت فروش پول دریافت می‌کنند. بااین‌وجود یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع مدل‌های قیمت‌گذاری بازاریابی است.

در واقع، مالک کسب‌وکار هیچ تعهدی برای پرداخت برای ترافیک یا سرنخ‌های تولید شده توسط ناشر نخواهد داشت، بلکه فقط برای فروش واقعی هزینه پرداخت می‌کند.

پرداخت به ازای هر فروش چگونه کار می‌کند؟

مدل پرداخت به ازای هر فروش اگر استراتژی مناسبی برای آن در نظر گرفته نشود، می‌تواند بسیار چالش‌برانگیز باشد. یک ناشر نه‌تنها باید ترافیک و سرنخ ایجاد کند، بلکه مخاطبان هدف باید به فروش واقعی تبدیل شوند. این روند به برنامه‌ریزی، استراتژی بازاریابی و اجرای عالی نیاز دارد.

روش پرداخت به ازای فروش به این صورت است که نویسندگان، صاحبان وب‌سایت یا شرکت‌های بازاریابی فضایی را در وب‌سایت خود برای تبلیغات پرداخت به ازای هر فروش اختصاص میدهند. هنگامی که شخصی بر روی تبلیغ وب‌سایت ناشر کلیک می‌کند، به محصولات یا خدمات تبلیغ‌کننده یا صاحب کسب‌وکار هدایت می‌شود.

اگر آن سرنخ از تبلیغ‌کننده خرید کند، ناشر کمیسیونی دریافت می‌کند که معمولاً یک کارمزد ثابت یا درصدی از فروش کلی است. بر اساس ردیابی URL که برای شناسایی ناشر استفاده می‌شود، مالک کسب‌وکار می‌داند که کدام ناشر حق کمیسیون دارد.

هر ناشرURL منحصربه‌فرد خود را دارد، بنابراین وقتی روی تبلیغ آنها کلیک می‌شود، از طریق یک لینک منحصربه‌فرد به وب‌سایت تبلیغ‌کننده منتقل می‌شوند. تمام فروش‌های ایجاد شده از کاربری که از طریق این لینک منحصر به فرد انجام می شود به این معنی است که تبلیغ کننده باید هزینه را به ناشر پرداخت کند.

گراف دانش گوگل

گراف دانش (Knowledge Graph) یک پایگاه دانش است که در موتور جستجوی وب گوگل استفاده می‌شود و به صورت جستجوی مفهومی عمل می‌کند و اطلاعاتش را از پایگاه‌های داده بسیاری کسب می‌کند. این پنجره اطلاعات گسترده‌ای درباره موضوع مورد جستجو ارائه می‌کند و هدف آن کمک به کاربران برای رسیدن به اطلاعات مورد نظرشان در کمترین زمان ممکن است.

مزایای گراف دانش گوگل چیست؟

مزایای گراف دانش گوگل بقدری هست که یک موتور جستجو مانند گوگل، بخواهد روی آن وقت گذاشته و سرمایه‌گذاری کند. با سازماندهی شدن اطلاعات جهان بر اساس موضوع‌، به جای اینکه فرایند خزش و ایندکس کردن صفحات وب و وب‌سایت‌ها‌ صورت بگیرد، گوگل بعنوان یک موتور جستجو می‌تواند از مزایای متعددی بهره‌ ببرد. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای گراف دانش برای گوگل و هر موتور جستجوی دیگر مانند Bing اشاره خواهیم کرد:

منابع داده متنوع: با ذخیره اطلاعات درباره یک موضوع، گوگل قادر است به جای ارسال کاربر به یک صفحه وب‌، از منابع داده متنوعی بهره ببرد. یعنی این امکان برای گوگل فراهم خواهد شد که حقایق مهم در مورد یک موضوع را جمع‌آوری نموده و ‌آن‌ها را به روش مطلوب‌تری برای کاربر به نمایش بگذارد.

مقیاس‌بندی: زمان زیادی است که تعداد صفحات وب، به شدت مورد بحث قرار دارد؛ در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که تعداد ‌آن‌ها بی‌شمار است‌، شاید بتوان گفت که میلیاردها صفحه در فضای اینترنت وجود دارد که هر روز با سرعت بالایی در حال گسترش است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که، تعداد موضوعات قابل درک برای انسان، بسیار کمتر بوده و با سرعت پایینی در حال رشد است. این مطلب یعنی اینکه تکرار بی‌رویه‌ای از ایده‌ها در محتوای موجود در وب، به وجود آمده است. پس می‌توان گفت با ذخیره اطلاعات مربوط به یک موضوع به صورت نیمه ساختار یافته‌، اطلاعات موجود در اینترنت، فضای کمتری را اشغال خواهد کرد و تکرار کمتری هم بوجود می‌آید.

سرعت بازیابی اطلاعات: در صورت سازماندهی اطلاعات بر اساس موضوع‌، بازیابی اطلاعات، سرعت بالاتری پیدا خواهد کرد، این مزیت هم برای گوگل و هم برای کاربری که به دنبال سوزن در انبار کاه است، بسیار راهگشا است.

انسجام بهتر اطلاعات: این موضوع را باید اعتراف کرد که گراف دانش گوگل هنوز ممکن است حاوی اطلاعات اشتباهی باشد؛ بنابراین این احتمال وجود دارد که زمینه برای افرادی که قصد سوءاستفاده دارند، فراهم باشد. مزیتی که با این حال میتوان متصور بود این است که حداقل «یک نقطه مشخص حقیقت‌یابی» در اختیار یک موتور جستجو مانند گوگل قرار خواهد گرفت، دست کم برای موضوعاتی که چندان بخث‌برانگیز نیستند. احتمال دارد، لازم باشد یک حقیقت تازه در مورد موضوعی مشخص از یک آستانه کیفی عبور کند تا به گراف دانش گوگل اضافه گردد، اما بعید به نظر می‌رسد که این آستانه‌ها توسط گوگل به‌طور آشکار مورد بحث واقع شود. از جنبه منفی که به این ماجرا نگاه کنیم‌، تکیه بر یک نقطه مشخص حقیقت‌یابی می‌تواند تنوع اطلاعات را کاهش دهد و اگر منابع داده‌ای خودشان جانبدارانه باشند‌، مطلب استخراج شده نیز مستعد سوگیری می‌شود.