دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ

تمامی خدمات در فضایی دیجیتال

فن بیان و اهمیت آن

فن بیان در حقیقت همان توان سخن‌ گفتن (در هر شرایط و زمان) است. زمانی که صحبت از فن بیان به میان می‌آید، جدا از این که شما چه کسی هستید؟ چه کاری دارید؟ با چه کسی صحبت می‌کنید، توانایی برقراری ارتباطتان اهمیت پیدا می‌کند.

فقط کافیست که از زبان خود استفاده کنید، شما نیاز به بهبود فن بیان خود دارید. اگر می‌خواهید با دوستان خود ارتباط خوبی برقرار کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید، منظور خود را به خوبی به مخاطبانتان منتقل کنید و همچنین کاری کنید که بقیه از همنشینی و صحبت با شما لذت ببرند باید «فن بیان» خوبی داشته‌باشید.

از طرف دیگر، ما انسان‌ها مدام با یکدیگر در ارتباطیم. ارتباطاتی که از طریق کلام و گفت‌وگو شکل می‌گیرند و ادامه پیدا می‌کنند. همه ارتباطات ما از قبیل کاری و شخصی مبتنی بر کلام و بیان هستند. پس به راحتی می‌توان فهمید که فن بیان نقش مهمی را در زندگی ما بازی می‌کند، تا جایی که می‌توان آن را به عنوان یک فن و یا مهارت معرفی کرد. مهارتی که همه ما به آن نیازمندیم. در این مقاله به طور مفصل درباره چیستی فن بیان و اهمیت آن به بحث می‌پردازیم. به‌صورت خلاصه فن بیان به این معنا است که ما بدانیم چه چیزی را در چه زمانی و به چه شکلی بگوییم.

ویژگی های داشتن فن بیان مناسب ؟

1. انتخاب کلمات، مهم‌ترین نکته برای فن بیان قوی!

پیش از شروع هر سخن و گفت‌و‌گویی، نیازمند انتخاب کلمات هستیم. ابتدا باید نسبت به آنچه می‌خواهیم بگوییم یک دید کلی داشته باشیم و سپس به سراغ بیان آن برویم.

در واقع یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد در گفت‌وگوهای خود تجربه می‌کنند این است که در انتخاب کلمات موفق نیستند و همین باعث می‌شوند که نتوانند بیان خوبی داشته باشند. در واقع هر کلمه بار و معنای خاص خود را دارد و بسیار پیش می‌آید که در موقعیتی ما انتخاب‌های متعددی داشته باشیم، بااین‌حال همیشه یک‌سری کلمات بهتر و دقیق‌تر منظور و سخن ما را منتقل می‌کنند.

پس اولین رکن در پرورش فن بیان داشتن دید مناسب از کلمات و انتخاب هوشمندانه آنان است.

2. زمان و مکان گفتگو، در بد و خوب بودن فن بیان شما موثر است!

یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با فن بیان مطرح است، زمان و مکان گفت‌و‌گو است. همه ما ضرب‌المثل معروف «هر سخن جای و هر نکته مکانی دارد» را شنیده‌ایم. در واقع با توجه هدف و موضوعی که در ذهن داریم، باید مراقب باشیم که کلمات و سخنانمان را در زمان مناسب و در مکان مناسب به زبان آوریم. برای مثال این خیلی معقول نیست که ما در یک جشن به سراغ رئیس خود برویم و از او درخواست افزایش حقوق کنیم؛ بلکه بهتر آن است که در زمان اداری و یک مکان مناسب به بیان درخواست خود بپردازیم.

3. اهمیت لحن در فن بیان، کمتر از کلمات و زمان و مکان نیست!

سومین ویژگی فن بیان استفاده و به‌کارگیری لحن و شیوه مناسب برای بیان سخنان است. در واقع ما برای حرف زدن باید تن صدا و لحن مناسب با موقعیت را اتخاذ کنیم.

برای مثال یک درخواست، زمانی می‌تواند محترمانه باشد که کلمات محترمانه همراه با لحنی محترمانه باشد. بسیار پیش می‌آید که فردی کلمات محترمانه‌ای را برای گفت‌وگو انتخاب کند ولی با لحنی تهاجمی آن را بیان کند.

طبیعی است که چنین مکالمه‌ای نمی‌تواند یک مکالمه ماهرانه باشد چرا که همان‌طور که چیزی که ما می‌گوییم مهم است، چگونگی گفتن هم مهم است و چه بسا اهمیت بیشتری داشته باشد. پس سومین ویژگی فن بیان لحن و تن صدا و چگونگیِ بیان است.فن بیان آنقدر گسترده‌ است که ما تنها در ادامه به برخی از کاربردهای آن اشاره می‌کنیم.

فن بیان در موقع سخنرانی و صحبت در جمع به کار می‌رود

برای گویندگی و مجری‌گری ضروری و لازم است.

مشاوران و روان‌شناسان به داشتن آن حسابی نیازمندند!

وکیل‌ها برای دفاع ارائه دلایل (و البته قاضی) باید فن بیان قدرتمندی داشته باشند.

همه افراد باید در هنگام مصاحبه یا معرفی خود در برنامه‌های مختلف، از فن بیان خوبی برخوردار باشند.

در جلسات مصاحبه استخدام ، می‌تواند شانس موفقیت‌مان را زیادتر کند!

هنگام انجام کارهای روزمره و صحبت کردن با دوستان، می‌تواند ابزاری قدرتمند در دستمان باشد!

فن بیان برای گرفتن حق خود و جلوگیری از مورد ظلم واقع شدن، اهمیت دارد!

فن بیان برای بیان احساسات خود به طور صحیح در زندگی مشترک کاربرد دارد.

تکنیک ساخت تیزر تبلیغاتی

اول از همه باید بدانیم تیزر تبلیغاتی چیست و به چه کارمان میاید، بعنوان یک تعریف کوتاه و مختصر می‌توان گفت تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی به شمار می‌آید که پیش از بدست آوردن اطلاعات کامل راجع به یک محصول، در قالب ویدیو، عکس، ایمیل و … ظاهر شده و تلاش می‌کند با سرنخ دادن و نشانه، حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیخته کند. معمولا تیزر تبلیغاتی کوتاه است و اطلاعات زیادی در اختیار بیننده قرار نمی‌دهد و در واقع هدفش این است تا زمان رونمایی کامل محصول، ذهن بیننده را کنجکاو نگه دارد.

حقایق جذابی که درباره ساخت تیزر تبلیغاتی باید بدانید !

شما دیدن یک ویدئو ی یک دقیقه ای را ترجیح می دهید یا خواندن یک متن یک میلیون و هشتصد کلمه ای؟

آیا میدانید که ارزش یک دقیقه ویدئو طبق آخرین آمار= ارزش یک مقاله ی یک میلیون و هشتصد کلمه ای!!!

طبق آخرین آمار بدست آمده، ۸۷ در صد از بازاریابان آنلاین که در حوزه های گوناگونی مانند آموزش دیجیتال مارکتینگ یا طراحی سایت یا فروش محصولات گوناگون به صورت آنلاین فعال هستند، بیشتر وقتشان را روی ساخت تیزر تبلیغاتی صرف می کنند. پیش‌بینی ها نشان می‌دهد که به زودی ۹۰ درصد ترافیک اینترنت شامل ویدئو خواهد بود؟!

جالب است بدانید بیش از ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیارد) کاربر هر ماه در یوتیوب ویدئو های آموزشی را دنبال می کنند! یک موضوع جالب‌تر و جذاب اینکه شانس رسیدن به صفحه ی اول گوگل با ویدئو، ۵۳ برابر افزایش می یابد!

شما می دانستید زمان ماندن کاربر در صفحه ای از سایت (time on page) که شامل ویدئو است، دو دقیقه بیشتر از صفحه ای است که ویدئو ندارد؟! یک آمار بسیار حیاتی‌تر برای افزایش درآمد کسب‌وکارها اینکه ۶۵ درصد کاربران بعد از تماشای ویدئوهای داخل وبسایت شما، تصمیم به خرید می گیرند

کسب وکارهایی که ساخت تیزر تبلیغاتی  (ویدئو مارکتینگ) را شروع کرده اند ۴۶ درصد مشتریان بیشتری به نسبت بقیه دارند و تاثیر برند آن ها ۱۳۹ در صد بیشتر از بقیه است.

چرا تیزر تبلیغاتی برای کسب و کارها واجب است !

بازاریابی بدون تبلیغات معنا و مفهومی نخواهد داشت. امروزه تبلیغات، جزء ابزارهایی به شمار می آید که برای آگاهی و جذب مشتریان نسبت به محصولات، بیشترین کاربرد را داشته و همچنین به عنوان یک عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان، نسبت به محصول موردنظر نقش موثری را ایفا می نماید. لازم به ذکر است که می بایست در بکارگیری انتقال محتوای تبلیغات به مخاطبان، روشی صحیح و مناسبی را انتخاب نمود؛

زیرا در این صورت است که انتقال محتوای تبلیغات به مخاطبین و مشتریان بازار هدف با سرعت بیشتری انجام میشود، تا معرفی مراحل تولید و چرخه محصولات از بهترین و بیشترین تاثیرگذاری برخوردار باشد.مشتریان و مخاطبین نسبت به محصولات حس کنجکاوی خواهند داشت. آنها برای اینکه بخواهند خدمات وکالایی را مصرف کنند، باید این موضوع برایشان روشن شود که پیام آن محصول چیست و چه هدفی باعث مصرف آن می شود؟ در اینجا یک تیزر تبلیغاتی مناسب می تواند همراه با یک سناریو خلاقانه و حرفه ای ساخته شده و پیام محصول را در کوتاهترین زمان ممکن به مشتریان و مخاطبین، انتقال دهد. گروه دیجیتال مارکتینگ منتا جزو شرکت های ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد که با انتخاب ایده مناسب ، سناریو واستفاده از پیشرفته ترین ابزارهای تولید و مونتاژ،تیزر و ویدیو خود را در سه مرحله پیش تولید، تولید و مونتاژ با دقت بالا و با استراتژی قابل قبولی اتخاذ می نماید.برای یادگیری و مشاهده تکنیک های بیشتر برای ساخت تیزر تبلیغاتی اینجا کلیک کنید  

آموزش ویدیو مارکتینگ

همان طور که از نام بازاریابی ویدیوی پیدا است، از ویدیو به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می‌شود. به عبارتی، ویدیو مارکتینگ به معنای تهیه ویدیو (تعیین بودجه، نوشتن فیلم‌نامه، تصویربرداری و تدوین)، تبلیغ آن (انتشار در کانال‌های مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی، یوتیوب و آپارات) و در آخر، تجزیه‌وتحلیل عملکرد ویدیو (بررسی معیارهای تعداد کل بازدیدها، نرخ کلیک و نرخ تبدیل) است.

شما می‌توانید با افزودن محتوای ویدیویی به استراتژی بازاریابی خود، شاهد افزایش تعداد مشتریان راغب (لید) و درآمدتان باشید. به‌عنوان مثال، می‌توانید ویدیوهای کوتاهی دربارهٔ کسب‌وکار خود منتشر کنید یا به‌سراغِ ساختن مستندهای طولانی دربارهٔ موضوع‌های داغ روز بروید؛ همه چیز به هدف و جیب شما گره خورده است!

بازاریابی ویدیویی به یکی از قطعه‌های مهم استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها تبدیل شده است؛ بنابراین عدم توجه به آن می‌تواند دردسرساز شود و به شکست کسب‌وکارتان منجر شود. با این حال، چه چیزی باعث شده است که نقش و تاثیر  آموزش ویدیو مارکتینگ به این اندازه پُررنگ شود؟ به این سوال در بخش بعدی پاسخ می‌دهیم.

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدیویی چیست؟

ویدئو مارکتینگ به معنای ایجاد محتوای ارزشمند به‌منظور ارتقای برندها، اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان و تقویت ارتباط ما مشتریان است. ویدئو مارکتینگ کمک می‌کند تا با ایجاد یک واکنش احساسی در بینندگان، بسیار قدرتمندتر از متن ساده یا تصویر در مخاطب خود ذهنیت ایجاد کنید.

چرا ویدیو مارکتینگ مهم است ؟

1)محتوای ویدئویی بر برند شما تاثیر زیادی دارد

80 درصد مردم ویدئوهایی را که در ماه گذشته دیده‌اند به‌خاطر می‌آورند. یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت ویدئو مارکتینگ این است که انسان‌ها با تصاویر و صداها بیشتر از متن تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند. وقتی مشتریان ویدئوهای شما را به یاد می‌آورند، برند شما را نیز به یاد خواهند آورد که منجر به افزایش آگاهی از برند، شهرت آنلاین، سرنخ‌ها و افزایش درآمد برای شرکت خواهد شد.

2)ویدیو مارکتینگ باعث بهبود رتبه در گوگل می شود

کیفیت و مرتبط بودن محتوای ویدئوی شما می‌تواند رتبه‌بندی سایت فروش شما را در موتورهای جستجو تا حد زیادی بالا بیاورد. ویدئوها می‌توانند نرخ تبدیل را افزایش دهند. تقریباً 41٪ از خریداران پس از مشاهده ویدئوی یک برند با شرکت تماس می‌گیرند.افزودن ویدئوها به استراتژی قیف فروش ،وب‌سایت و محتوای پیشنهادی، سئوی سایت شما را بهبود می‌بخشد و تعداد افرادی را که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند، افزایش می‌دهد.

3)بازدهی بالا از طریق ویدیو مارکتینگ

اگرچه بر کسی پوشیده نیست که ساخت ویدیو تبلیغاتی خلاقانه، جزو موارد آسان و سریع نیست اما باز هم دیده می‌شود افرادی روی این موضوع سرمایه‌گذاری می‌کنند و ریسک سختی کار را به جان می‌خرند. این سرمایه می‌تواند هر چیزی باشد، مثلا وقت. از طرفی امروزه بهترین نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی توسط افراد متخصص معرفی شده و از طرفیساخت تیزر تبلیغاتی انلاین بسیار باب شده و حتی تولید محتوای ویدیویی با ابزارهای رایگان موبایل از جمله اینشات به شکل روزافزون بین مخاطبان رشد پیدا کرده است. توصیه می‌کنیم مقاله تولیدمحتوا با اینشات را مطالعه کنید تا پی به اهمیت این موضوع ببرید.

4) افزایش یافتن اعتماد مشتریان

بی‌شک، اعتماد مشتری پایه و اساس و نقطه آغاز خرید محصول یا خدمتی خواهد بود که توسط کسب‌وکار شما ارائه می‌گردد. مسلما جلب اعتماد مشتری بایستی هدف نخست هر کسب و کاری باشد. اساتید مهم و شناخته شده در عرصه اموزش دیجیتال مارکتینگ، معتقدند هدف اصلی بازاریابی دیجیتال، ساختن اعتماد و ایجاد رابطه بلندمدت با مشتری است. بنابراین توصیه می‌کنند که سعی برای فروش را متوقف کرده و تلاش کنید تا کاربران را با ارائه اطلاعات و محتوای دقیق و قابل عتماد، به سمت کسب‌وکار خودتان بیاورید. ضروری است که با مشتری ارتباط دوستانه و بر پایه‌ی اعتماد برقرار نمایید.

انواع روش های ویدیو مارکتینگ کدامند؟

ویدئو نمایش یا معرفی محصول: اینکه محصول شما چگونه کار می کند و یا بیان عملکرد، ویژگی های محصول به کاربران را ویدئوی نمایشی می گویند.

ویدیوهای برند: در اصل ای ویدئو ها بخشی از کمپین تبلیغاتی بزرگتر هستند که دیدگاه، اهداف و محصولات یا خدمات یک شرکت را به نمایش میگذارند. هدف از این نوع فیلم، ایجاد آگاهی در مورد برند شما و جذب مخاطبان هدف است.

ویدیوهای رویداد: اگر برند و یا شرکت شما برای میزبانی از یک کنفرانس و یا جمع آوری کمک های مالی و … آماده می شود می توانید از این رویداد مصاحبه تهیه کنید و یا قسمتی از سخنرانی را به صورت ویدئو قرار دهید.

مصاحبه با افراد حرفه ای و کارشناسان: استفاده از کارشناسان حرفه ای یا افراد مهم در کسب و کار و انجام مصاحبه با آنها برای افزایش اعتماد و اعتبار میان مخاطبان هدف شما یک راهکار فوق العاده است. سعی کنید در کسب و کار خود این دسته افراد را پیدا کنید و از حضور آنها استفاده کنید.

ویدیوهای آموزشی: این سبک از ویدیو‌ ها به مخاطبان کمک می‌کنند تا چیز‌های جدیدی یاد بگیرند و آموزش ببینند.همچنین این نوع فیلم ها کمک می کند که مخاطبان بهتر بتوانند کسب و کار و یا راهکارهای شما بشناسند و درک کنند.

ویدیوهای توضیحی: این سبک از ویدئوها کمک می کند تا ببیننده درک بهتری از علت نیازش به محصولات یا خدمات شما داشته باشد. در این نوع ویدئو سعی می شود بیشتر بر روی مشکلی که پیش آمده برای شخصیت خریدار اصلی، تمرکز شود.

ویدیوهای انیمیشنی: این نوع ویدیو ها یک راه فوق العاده و جذاب برای درک مفاهیم سخت هستند که با استفاده از تصاویر قوی، می توانند خدمات یا محصولات را معرفی کنند.

تهیه ویدیوی رضایت مشتریان: بیشتر مخاطبان شک دارند که آیا محصول مورد نظر می تواند مشکل آنها را حل کندد و یا نه؟ به همین منظور بهترین راه برای برطرف کردن این ابهام ساخت ویدئوی رضایت و خوشحالی مشتریان از محصول و یا خدمات شما می باشد. اینکه برند و یا شرکت شما چگونه توانسته به آنها در حل مشکل شان کمک کند می تواند تاثیر زیادی بر سایر مشتریان بالقوه داشته باشد.

توصیه های شخصی: شما با تهیه یک ویدئو از توصیه های شخصی خود می توانید یک راه هوشمندانه و خلاقانه را برای جلب نظر کسانی که به کانال های ارتباطی دیگر علاقه ندارند ایجاد کنید.

ویدیوهای زنده: این نوع ویدئو ها کاربران را بیشتر با پشت صحنه کسب و کارتان آشنا می کند. از این رو باعث می شود کاربران بیشتر به شما اعتماد کنند و آنها را به تعامل و اظهار نظر ترغیب می کند.

کسب درآمد از گویندگی

برای کسب درآمد از صدا نیاز نیست که لزوما صدایی جذاب، فریبنده و به اصطلاح مخملی داشته باشید. کافی است توانایی‌های خود را در استفاده از صدا کشف یا تقویت کنید و با اضافه کردن کمی چاشنی خلاقیت و پیروی از روش‌های متعدد، در مسیر کسب درآمد دلاری قرار بگیرید. فرصت‌های بسیاری برای شغل‌های مرتبط با صدا وجود دارند که بعضی از آن‌ها در دنیای فریلنسری تعریف می‌شوند. همان‌طور که می‌دانید، دنیای فریلنسری این امکان را به شما می‌دهد تا در منزل و به صورت دورکاری مشغول به کسب درآمد  از گویندگی باشید.

انواع گویندگی

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی

تبلیغات رادیویی و تلویزیونی حجم عظیمی از کار را برای صداپیشه‌ها فراهم می‌کند. طول هر تبلیغ معمولاً 15، 30 یا 60 ثانیه است، بنابراین زمان زیادی برای ضبط آنها صرف نمی‌شود. آگهی‌های بازرگانی نیاز به توانایی تفسیر نسخه، درک نکته آگهی تجاری و ایجاد شخصیتی برای مطابقت دارند.

آموزش الکترونیکی

آموزش الکترونیکی عالی است زیرا شما در حال آموزش دیگران در مورد موضوعاتی هستید که برای آنها مهم است. آموختن موضوعی که خودتان با آن آشنایی ندارید می‌تواند یک چالش باشد. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، با یادگیری الکترونیکی راحت‌تر خواهید بود. بازیگری شخصیت معمولاً در پروژه‌های آموزش الکترونیکی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کتاب‌های صوتی

از آنجایی‌ که تولید کتاب‌های صوتی معمولاً هفته‌ها طول می‌کشد، منبع خوبی برای کار و درآمد طولانی مدت هستند. سبک صداگذاری به موضوع بستگی دارد. کتاب‌های صوتی رایج عبارت‌اند از عاشقانه و داستانی. یکی از موضوعات رایج در کتاب‌های صوتی این است که صداپیشه باید یک داستان‌سرای عالی باشد.

درخواست‌های تلفنی

کسب‌ و کارهای بزرگ و کوچک از پیام‌های تلفن برای کمک به تماس‌گیرندگان در یافتن فرد مناسب برای صحبت کردن استفاده می‌کنند. اعلان‌های تلفن همچنین باعث می‌شود مشتریان در زمان تعلیق خسته نشوند. این اعلانات موقت اغلب خدمات ارائه شده توسط شرکت را تبلیغ می‌کنند. هنگام تماس با مشاغل متوسط و بزرگ(مانند یک شرکت کارت اعتباری) اعلان‌های تلفن شنیده می‌شود و سبک آوازی معمولاً یک صدای مکالمه دوستانه است.

برای ایجاد تست‌های صوتی خود و بهبود مهارت‌های خود در خانه، باید یک استودیوی خانگی عالی ایجاد کنید. شما در واقع فقط به چند چیز نیاز دارید، اما آنها می‌توانند بسیار گران باشند. در اینجا چند مورد اصلی که شما باید استودیوی خانگی خود را تنظیم کنید آمده است:

1) کامپیوتر و نرم افزار 2) رابط صوتی 3)میکروفن 4) یک جفت هدفون 5)یک سپر پاپ 6)یک محیط ضبط خوب 7) سایر ملزومات 

گزینه‌های ضد صدا اما گران قیمت زیادی وجود دارد که در اینجا باید در نظر بگیرید. گوشه‌ای خالی از یک اتاق به راحتی می‌تواند توسط صداگیرها به یک استودیو تبدیل شود. اینها می‌توانند هزینه زیادی داشته باشند، اما برای یک هنرمند که درآمد منظم از طریق کار دارد، ممکن است هزینه برای این ضد صدا ارزش داشته باشد.