مهارتهای بازاریابی دیجیتال در سرتاسر جهان گسترش یافته و شغلها و فرصتهای جدیدی را به وجود آورده است. در قرن بیست و یکم آشنایی و تسلط بر روشهای بازاریابی دیجیتال یک امر ضروری است است و از آن به عنوان یکی از روشهای تبلیغ محصول و تجارت یک کسبوکار استفاده میشود. برای یادگیری بازاریابی دیجیتال روشهای بسیاری وجود دارد. یکی از این روشها مطالعه کتابهای معتبر و مفید در حوزه دیجیتال مارکتینگ است.دیجیتال مارکتینگ دائماً در حال تغییر است و جلوتر ماندن از رقبا اغلب میتواند مشکل باشد. امروزه کتابهای زیادی در این حیطه وارد بازار میشوند و همین امر باعث میشود تا ندانیم کدام کتاب گزینه خوبی است. در اینجا چند مورد ازبهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ و همچنین بهروزترین کتابهای این بازار را برایتان معرفی کردهایم.
استراتژی بازاریابی دیجیتال: یک رویکرد یکپارچه برای بازاریابی آنلاین
نویسنده سایمون کینگز نورث
یکی از بهترین کتابهای دیجیتال مارکتینگ که نویسنده Simon Kingsnorth نشان میدهد که چگونه میتوان بهترین استراتژی را برای یک شرکت با استفاده از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال، استراتژی کسبوکار و مدلهای بازاریابی ایجاد شده تدوین کرد. این موارد در کتاب تحت عنوان 7 P، نیروهای پنجگانه پورتر و ارزش طول عمر مشتری بیان شده اند. این کتاب راهنمای خوبی برای کسانی که مدت کمی در دنیای دیجیتال مارکتینگ تجربه دارند و یا علاقهمند به ورود به این عرصه هستند.
ویرایش دوم این کتاب راهنمای دیجیتال مارکتینگ پرفروش بوده است. از یک چارچوب گامبهگام استفاده میکند که برنامهریزی، ادغام و اندازهگیری هر پلتفرم و تکنیک دیجیتال را امکانپذیر میکند که به انتخاب، همسویی و مدیریت کانالهای دیجیتال کمک میکند.
موضوعات پوشش داده شده در این کتاب عبارتاند از:
سئو
شبکههای اجتماعی
بازاریابی محتوا
تجربه کاربری
وفاداری مشتری
اتوماسیون و شخصیسازی
اتوماسیون بازاریابی
پیامرسانی و ایمیل
ادغام آنلاین و آفلاین
هوش مصنوعی
حفاظت از دادهها
استراتژیهای حریم خصوصی
ازاریابی دیجیتال
نویسنده دیو چافی و فیونا الیس چادویک
نویسندگان این کتاب فعالیت بسیار بالایی در زمینه دیجیتال مارکتینگ داشتهاند و از طریق این کتاب تجربیات خود را منتقل کردهاند. دیو چافی مشاور بازاریابی دیجیتال و یکی از بنیانگذاران Smart Insights، و فیونا الیس چادویک، مدرس ارشد بازاریابی در دانشکده تجارت و اقتصاد دانشگاه لافبورو است.در ویرایش هفتم این کتاب، راهنماییهایی در مورد اینکه چگونه شرکتها میتوانند بیشترین بهره را از شبکههای دیجیتال و فناوری برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود ببرند، ارائه شده است. کتاب بازاریابی دیجیتال، مطالعات موردی و همچنین مدلهایی را ارائه میدهند که میتوانند برای توسعه مهارتهای موردنیاز در محل کار مورداستفاده قرار گیرند. این کتاب بهترین چارچوبها و تکنیکهای عملی از جمله بازاریابی جستجو، بهینهسازی تبدیل و ارتباطات دیجیتال با استفاده از شبکههای اجتماعی را توصیه میکند.
اگر به دنبال کسب دانش درمورد اطلاعات، ابزارها و چارچوبهای مناسب هستید که برای بهبود کسبوکار و استراتژی بازاریابی شما کارایی داشته باشد، این کتاب را از دست ندهید.